Kirjoittaja Aihe: CrossOver Linux vai wine ?  (Luettu 4056 kertaa)

Jakke77

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3933
  • Oulu (Oinaansuo)
    • Profiili
CrossOver Linux vai wine ?
« : 10.05.07 - klo:11.22 »
onko kellään kokemusta tuosta crossoverista ? onko se toimivampi ratkasu kuin toi wine jota olen joskus kokeillut ja tuominnut sen maan rakoon tosin feistyn kanssa wineä ei ole tullut kokeiltua elikkä kumpaa suosittelette.
U_G_H

Aspire E5-575G V1.27 CPU: Intel i3-6100U (4) @ 2.300GHz GPU: Intel® HD Graphics 520 GPU: NVIDIA GeForce 940MX Samsung SSD 970 EVO Plus 500GB

tmp

  • Vieras
Vs: CrossOver Linux vai wine ?
« Vastaus #1 : 10.05.07 - klo:13.30 »
onko kellään kokemusta tuosta crossoverista ? onko se toimivampi ratkasu kuin toi wine jota olen joskus kokeillut ja tuominnut sen maan rakoon tosin feistyn kanssa wineä ei ole tullut kokeiltua elikkä kumpaa suosittelette.

Itse en suosittele kumpaakaan. Suosittelen ostamaan Windowssin Windows-ohjelmia varten.
« Viimeksi muokattu: 10.05.07 - klo:13.36 kirjoittanut tmp »

juminy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 500
    • Profiili
Vs: CrossOver Linux vai wine ?
« Vastaus #2 : 10.05.07 - klo:13.36 »
Itse en suosittele kumpaakaan. Suosittelen ostamaan Windowssin Windows-ohjelmia.
..varten.

Ha, samaan aikaan muoksit :) Komppaan edelleen, itse en jaksaisi leikkiä ja käytellä ohjelmia niille väärissä ympyröissä. Ei kai käytetty 2k / XP-lisenssi kovin paljoa kustanna.

Eipä ollut kovin hyödyllinen kysyjälle tämä kommentti. Tai miten asiaa katsoo, eihän se dualbuuttaus ole niin iso vaiva - tai virtuaalikone. Tai migroituminen muihin softiin, jos ei Win miellytä.
« Viimeksi muokattu: 10.05.07 - klo:13.41 kirjoittanut Jussi Nykänen »

moonstone

  • Vieras
Vs: CrossOver Linux vai wine ?
« Vastaus #3 : 10.05.07 - klo:13.41 »
Asenna windows ubuntun sisään ja aja ohjelmia "natiivina"
https://help.ubuntu.com/community/WindowsXPUnderQemuHowTo

:D

pjotr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 625
    • Profiili
Vs: CrossOver Linux vai wine ?
« Vastaus #4 : 10.05.07 - klo:13.48 »
www.tehotuotanto.net

The surest sign that intelligent life exists elsewhere in the Universe is that none of it has tried to contact us.

Jakke77

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3933
  • Oulu (Oinaansuo)
    • Profiili
Vs: CrossOver Linux vai wine ?
« Vastaus #5 : 10.05.07 - klo:14.08 »
koittelenpa tuota virtuaaliboxia
U_G_H

Aspire E5-575G V1.27 CPU: Intel i3-6100U (4) @ 2.300GHz GPU: Intel® HD Graphics 520 GPU: NVIDIA GeForce 940MX Samsung SSD 970 EVO Plus 500GB

pjotr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 625
    • Profiili
Vs: CrossOver Linux vai wine ?
« Vastaus #6 : 10.05.07 - klo:14.13 »
www.tehotuotanto.net

The surest sign that intelligent life exists elsewhere in the Universe is that none of it has tried to contact us.

Norri

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 26
    • Profiili
Vs: CrossOver Linux vai wine ?
« Vastaus #7 : 10.05.07 - klo:16.25 »
Crossover tukeutuu erittäin vahvasti Wineen.

Itsellä jäi wintikan 'hajottua'  (Genuity advantage tool kertoi että laillinen XP-kopioni olikin yllättäen epäaito) office2003 lisenssi yli ja kun en jaksanut ruveta juuri säätämään, latailin tuon codeweaversien crossoverin kokeiluversion. Lupailivat tuon toimivan.

Ainoa löytämäni toimimattomuus toistaiseksi on wordin kaavaeditori, joka valittaa fontin puuttumista. Vanhempi OfficeXP:ssä ko. editorikin toimii...

Täytyy silti jossain välissä tutkailla tuota wintikan rajoitettua ajoa linuxin sisältä, kun jotkin erikoiskikkareet eivät vieläkään suostu taipumaan linuxin puolelle. Ei tosin Fiestyn kanssa ole yhtään tullut XP:tä ikävä, päinvastoin  ;D

igor_2

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 752
    • Profiili
Vs: CrossOver Linux vai wine ?
« Vastaus #8 : 10.05.07 - klo:23.26 »
Jos tarviit windowssia vain yhteen tai joihinkin ohjelmiin, niin kokeile crossoveria. Itte sain ainakin sen ainoan tarvitsemani windows-ohjelman, Photoshop 7, toimimaan heittämällä. Ei mitään ongelmia.

Jos tarve on pieni, niin kokonaisen windowssin kanssa ei ehkä kannata alkaa temuamaan.

dotdeb

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 36
    • Profiili
Vs: CrossOver Linux vai wine ?
« Vastaus #9 : 11.05.07 - klo:14.23 »
Wine on yleisesti ottaen parempi laajemman ohjelmisto tuen ansiosta. Crossover on(minun mielestäni) helppompi käsitellä. Eli jos on vain pari pikkuohjelmaa jota haluaa käyttää niin kyllä tuo crossover on hyvä mutta laajelmalti jos on tarvetta niin suosittelen wineä.
Kyllä mie ymmärrän jos joku haluaa käyttää linuxissa windows ohjelmia. En itse haluaisi formatoida konetta kerran kuukaudessa jotta saisin käyttää kirjoitusohjelmaa. On niin että esim. opiskeliat törmäävät usein vielä sellaisiin tilanteisiin että kouluaine pitää palauttaa MS wordillä kirjoitettuna. Silloin olisi kätevä saada yksi ohjelma toimiin linuxissa ilman että pitää ostaa windows. Säästyy paljon aikaa ja rahaa kun saa MS wordin linuxilla päälle. Tai jos vaan pitää photoshoppia ylivoimaisesti parhaana ja haluaisi käyttää sitä niin kyllä sekin on ihan oikein että sen saa sitten asennettua linuxiin.