Kirjoittaja Aihe: Webbikamera/amsn/Skype? (Ratkaistu)  (Luettu 3406 kertaa)

Rapi44

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 292
  • Iäkkäämpi,mutta suht aktiivinen Ubuntu käyttäjä !!
    • Profiili
Webbikamera/amsn/Skype? (Ratkaistu)
« : 07.05.07 - klo:08.12 »
Hei !

Webbikameroista on täällä paljon keskusteltu siksi  lisää jatkoksi..

Joskus kun Skypessä ei vielä ollut Webbikameraa käytössä,kikkailin win puolella siten että lähetin kuvaa  Messengerin avulla ja äänilähti Skypen avulla ,molemmat pelasivat hyvin yhteen win puolella.

Koska Skypen Linux versiossa ei voi käyttää web kameraa onnistuisiko ko kikkailu täällä Linux puolella??Messenger/Skype yhteys luetteloissa olevien koneiden välillä ?

T.Rapi 44

PS: Amsn toimii samoin skype koneellani,onko kokemuksia,tai onko täysin poissuljettu vaihto ehto ? ???
Lisäys.Web-kameraani en ole vile mountannut tänne linux puolelle,yritän vasta sitten jos sitä voin myöhemmin käyttää tällä puolella?? Onko kukaan kokeillut ??
« Viimeksi muokattu: 31.10.07 - klo:09.27 kirjoittanut Rapi44 »
Rapi44

Anssi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1342
    • Profiili
Vs: Webbikamera/amsn/Skype?
« Vastaus #1 : 07.05.07 - klo:13.24 »
jospa tämä nyt antaisi minun vastata... :)

kyllä tuo yhdistelma ainakin itselläni toimii eli amsn ja skype... eli jos vain kameran saat toimimaan amsn:n kans niin eiköhän tuo toimi... ainut syy miksi se ei toimisi on jos nettiyhteyden kaista ei riitä, mutta se on enää nykyään harvoin ongelma...

Rapi44

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 292
  • Iäkkäämpi,mutta suht aktiivinen Ubuntu käyttäjä !!
    • Profiili
Vs: Webbikamera/amsn/Skype?
« Vastaus #2 : 08.05.07 - klo:10.33 »
Kiitos vastauksesta,juuri luin skypen testi version ilmestymisestä Linux.n  jossa olisi tuki myös web-kameroille jään odottelemaan .

Saatan myös jatkossa kokeilla kikkaillen web cam/ amsn/skype yhdistelmän kera,aika näyttää onnistunko??

Lopetan tästä aiheesta..t.Rapi44

Rapi44

Anssi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1342
    • Profiili
Vs: Webbikamera/amsn/Skype?
« Vastaus #3 : 08.05.07 - klo:11.48 »
Kiitos vastauksesta,juuri luin skypen testi version ilmestymisestä Linux.n  jossa olisi tuki myös web-kameroille jään odottelemaan .

Saatan myös jatkossa kokeilla kikkaillen web cam/ amsn/skype yhdistelmän kera,aika näyttää onnistunko??

Lopetan tästä aiheesta..t.Rapi44



et viitsisi heittää linkkiä tuosta?

Rapi44

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 292
  • Iäkkäämpi,mutta suht aktiivinen Ubuntu käyttäjä !!
    • Profiili
Vs: Webbikamera/amsn/Skype?
« Vastaus #4 : 08.05.07 - klo:12.30 »
Hei,sori linki katosi se oli jollain minulle tulleella sähköpostillani  tuolla MSN puolella poistin viestin  koska vierailin siellä ubuntun amsn avulla ja tapanani on aina tyhjentää lukemisen jälkeen viestit .

t.Rapi44

PS:tämän kirjoitin feisty version avulla ja alku kokemukset hyvät..(vaikka pitkään pähkäilin uskallanko siirtyä6.06-6.10.7.04) ;D ;D
Rapi44

Anssi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1342
    • Profiili
Vs: Webbikamera/amsn/Skype?
« Vastaus #5 : 08.05.07 - klo:12.38 »
Hei,sori linki katosi se oli jollain minulle tulleella sähköpostillani  tuolla MSN puolella poistin viestin  koska vierailin siellä ubuntun amsn avulla ja tapanani on aina tyhjentää lukemisen jälkeen viestit .

t.Rapi44

PS:tämän kirjoitin feisty version avulla ja alku kokemukset hyvät..(vaikka pitkään pähkäilin uskallanko siirtyä6.06-6.10.7.04) ;D ;D

juu kun etsiskelin tuolta skypen omalta kehitys foorumilta asiaa ja ainut minkä löysin oli se että se on tulossa.... niin kuin on ollut jo siitä asti kun se ilmaantui windows puolelle... pitäisi kai luovuttaa ja opettaa ystävät käyttämään noita oikeita standardeja... sama juttu on skypen s60 3rd version kans lupailtu on että julkaistaa mutta ei sitä tule (paitsi operaattori kohtaisena kuten sen jo nyt saa 3 asiakkaat ja on tehty sellaiseksi että toimii vain jos puhelin on sen verkossa.)

Rapi44

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 292
  • Iäkkäämpi,mutta suht aktiivinen Ubuntu käyttäjä !!
    • Profiili
Vs: Webbikamera/amsn/Skype?
« Vastaus #6 : 09.05.07 - klo:10.10 »
Kokeilin eilen kikkaillen amsn/camorama/skype  ei toiminut kunnolla,lopetan tästä aiheesta.

T.Rapi44
Rapi44

Anssi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1342
    • Profiili
Vs: Webbikamera/amsn/Skype?
« Vastaus #7 : 09.05.07 - klo:11.47 »
Kokeilin eilen kikkaillen amsn/camorama/skype  ei toiminut kunnolla,lopetan tästä aiheesta.

T.Rapi44
vaikka lopetitkin niin kysyn vielä miten tuo camorama liittyy tähän? tai mihin sitä tarvitset? itse olen sitä käyttänyt vain kameran testaamiseen.

Rapi44

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 292
  • Iäkkäämpi,mutta suht aktiivinen Ubuntu käyttäjä !!
    • Profiili
Vs: Webbikamera/amsn/Skype?
« Vastaus #8 : 09.05.07 - klo:14.29 »
Vastaus, olen pitkään yrittänyt saada täällä linux puolella käyttööni loqitec web cam expres versiota niin että sillä tässä vaiheessa voisin  nähdä sen toimivan tälläkin puolella.

Omasta taidottomuudestani johtuen en ole sitä näkymään saanut .Nyt camoraman avulla sain sen tällä puolellakin näkymään mutta vain pääkäyttäjä tilini avulla.

En ole tätä edes paljon kokeillut koska olen odotellut jos skypeen tulee joskus tännekin kuvapuhelu mahdollisuus.??

Nyt kun olen saanut tämän 7.04 feistyn toimimaan niin ehkä tämän version loitsuilla saan joskus ilman camoramakin oman web camini toimimaan tälläkin puolella,"win puolella toimii hyvin skypellä..".Samoin Mesessä jolla joskus kokeilun vuoksi käytin.


T.Rapi44 ;) ;)

PS.tämä ei ole mitenkään  tärkeä mutta joskus kun lapsen lapset soittelevat skypellä kuva puhelua niin on pakko mennä win puolelle....jatkoja
Rapi44

Anssi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1342
    • Profiili
Vs: Webbikamera/amsn/Skype?
« Vastaus #9 : 09.05.07 - klo:20.35 »
Vastaus, olen pitkään yrittänyt saada täällä linux puolella käyttööni loqitec web cam expres versiota niin että sillä tässä vaiheessa voisin  nähdä sen toimivan tälläkin puolella.

Omasta taidottomuudestani johtuen en ole sitä näkymään saanut .Nyt camoraman avulla sain sen tällä puolellakin näkymään mutta vain pääkäyttäjä tilini avulla.

En ole tätä edes paljon kokeillut koska olen odotellut jos skypeen tulee joskus tännekin kuvapuhelu mahdollisuus.??

Nyt kun olen saanut tämän 7.04 feistyn toimimaan niin ehkä tämän version loitsuilla saan joskus ilman camoramakin oman web camini toimimaan tälläkin puolella,"win puolella toimii hyvin skypellä..".Samoin Mesessä jolla joskus kokeilun vuoksi käytin.


T.Rapi44 ;) ;)

PS.tämä ei ole mitenkään  tärkeä mutta joskus kun lapsen lapset soittelevat skypellä kuva puhelua niin on pakko mennä win puolelle....jatkoja

siis jos tuo kamera ei toimi amsn:ssä niin käyttääköse v4l2:sta? jos niin se ominaisuus on vasta seuraavassa versiossa jota itsekin joudun käyttämään eli csv-versio... mutta olisihan se mukava jos homma toimisi skypellä, mutta ekiga toimii...

Rapi44

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 292
  • Iäkkäämpi,mutta suht aktiivinen Ubuntu käyttäjä !!
    • Profiili
Vs: Webbikamera/amsn/Skype?
« Vastaus #10 : 10.05.07 - klo:07.13 »
Kiitos avun anto yrityksestä,minulla nuo käsitteet ovat hieman hakusessa joten perehryn pikku hiljaa feistyyn kunnolla ja kokeilen sitten myöhemmin.Itse luulen että minun kamera ongelmani johtuvat jostain itse tekemästäni virheellisestä moutaamis yrityksestä tai sitten jokin käyttäjä oikeus ominaisuus virheestäni? :)

Jatkan tutkailua,jatkoja..

T.Rapi44

PS ekigan ominaisuuksiin en ole vielä tutustunut ja kun minulla ei ole tuttuja henkilöitä jotka sitä käyttävät niin saattaa jäädä asentamatta,aika näyttää...
« Viimeksi muokattu: 15.05.07 - klo:09.13 kirjoittanut Rapi44 »
Rapi44