Ubuntu 24.04.1 LTS | Lataa ja asenna | Tutustu yhteisöön | Blogi | Yritysten tarjoamat palvelutLiity Ubuntu Suomen seuraan muualla: Discourse, Facebook, Mastodon, Matrix, Telegram, X
Pelkkää plussaa sillä naapurimaissa siellä käytetään jo linux;sia palvelimissa ja julkis ym, hallinnoissa.
Lainaus käyttäjältä: pttk - 04.05.07 - klo:12.42 Pelkkää plussaa sillä naapurimaissa siellä käytetään jo linux;sia palvelimissa ja julkis ym, hallinnoissa.kyllä, ikävä vain, että syy on toisaalla kuin Linuxin laadussa: Windows ja Microsoftin ohjelmat yleensäkin ovat Kiinassa kiellettyjä, ja Mac tuskin on sen houkuttavampi siellä kuin täälläkään.
Mukava kuulla. Olen hieman yllättynyt Nipponin serveriprosenteista, ollaanpas siellä vielä voimakkaasti Windows-puolella.
Lainaus käyttäjältä: Karri - 04.05.07 - klo:12.59Mukava kuulla. Olen hieman yllättynyt Nipponin serveriprosenteista, ollaanpas siellä vielä voimakkaasti Windows-puolella.Joo, kyllä on aika hurjat prosentit verrattuna muuhun maailmaan, että on korkea aikakin että heräämistä tapahtuu.
Lainaus käyttäjältä: Timo Jyrinki - 04.05.07 - klo:13.38Lainaus käyttäjältä: Karri - 04.05.07 - klo:12.59Mukava kuulla. Olen hieman yllättynyt Nipponin serveriprosenteista, ollaanpas siellä vielä voimakkaasti Windows-puolella.Joo, kyllä on aika hurjat prosentit verrattuna muuhun maailmaan, että on korkea aikakin että heräämistä tapahtuu.Japanin serveri -Winukoita voitaneen verrata Suomen 5. ja (mahdolliseen) 6. ydinreaktoriin; he pitävät MS:n tuotteita yhtä toimivana ratkaisuna kuin me täällä Suomessa pidämme Olkiluoto Kolmosta ja mahdollista Nelosta.
Lainaus käyttäjältä: Toni Alenius - 04.05.07 - klo:12.56Lainaus käyttäjältä: pttk - 04.05.07 - klo:12.42 Pelkkää plussaa sillä naapurimaissa siellä käytetään jo linux;sia palvelimissa ja julkis ym, hallinnoissa.kyllä, ikävä vain, että syy on toisaalla kuin Linuxin laadussa: Windows ja Microsoftin ohjelmat yleensäkin ovat Kiinassa kiellettyjä, ja Mac tuskin on sen houkuttavampi siellä kuin täälläkään.Onhan se Toni noinkin ( Kiinassa ei muistaakseni saa käyttää mikkisoftia kuin luvan perästä ja aina rajoitetun ajan. Pystyvät paremmin kontrolloimaan maan n,135 mijoonan verkkoon lliitetyn yksityisen koneen toimia.) tosin Kiina myöskin se linux kehittyy hurjaa vauhtia, muita maita siellä ovat Korea, Taiwan ja kaikki muut Kiinan naapurimaat.