Kirjoittaja Aihe: Enemy territory servulle meno.  (Luettu 6854 kertaa)

Wyxi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 17
    • Profiili
Enemy territory servulle meno.
« : 03.05.07 - klo:18.41 »
asensin eilen tuon et:een ja sain sitä pelailtuakin. nyt kun yritän joinia servuille niin tulee ilmoitus

Koodia: [Valitse]
15052 files in pk3 files
----- CL_Shutdown -----
RE_Shutdown( 1 )
-----------------------
Sys_Error: recursive error 'Sys_LoadDll(ui) failed, no corresponding .so file found in fs_homepath or fs_basepath
' after: Disconnected from server
Shutdown tty console

ja ei lataa tiedostoja. ???

Wyxi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 17
    • Profiili
Vs: Enemy territory servulle meno.
« Vastaus #1 : 04.05.07 - klo:10.56 »
toimii kun pistää

sudo et

 ;D

tuke81

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1667
    • Profiili
Vs: Enemy territory servulle meno.
« Vastaus #2 : 04.05.07 - klo:13.25 »
Uuh sulla lienee siis oikeudet pielessä, mitä sanoo ls -l ~/.etwolf . Ei ole järkevää ajaa ohjelmia pääkäyttäjänä, varsinkaan suljettuja sellaisia. Et 2.60 oli vieläpä tietoturva reikäkin, joka on korjattu et2.60b:hen.
Miksi tehdä jotain helposti, kun sen voi tehdä vaikeastikin...

UbuntuBoi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 129
    • Profiili
Vs: Enemy territory servulle meno.
« Vastaus #3 : 04.05.07 - klo:23.35 »
Itellä asentui hienosti kun asensi et:n komennolla:     sh <tiedostonimi> ettei sudoa eteen niin ei lukitse kansioita
mitäs toi komento tarkoittaa

ls -l ~/.etwolf    ???

tuke81

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1667
    • Profiili
Vs: Enemy territory servulle meno.
« Vastaus #4 : 05.05.07 - klo:00.28 »
Itellä asentui hienosti kun asensi et:n komennolla:     sh <tiedostonimi> ettei sudoa eteen niin ei lukitse kansioita
mitäs toi komento tarkoittaa

ls -l ~/.etwolf    ???

No jos koneella on tasan yksi käyttäjä voihan sen noinkin asentaa.

ls = listaa kansion sisältö
-l = lisä optio komentoon ls: näyttää kansion sisällön ja omistajuuden osille etc.
~/ = kotikansiosi
.etwolf = piilokansio/tiedosto tässä tapauksessa kansio

Eli ls -l ~/.etwolf näytä mitä kansioita ja tiedostoja eriteltyine tietoineen on kansiossa ~/.etwolf. Siis esim mulla:
Koodia: [Valitse]
tuke@tippawaara:~$ ls -l ~/.etwolf
yhteensä 52
drwxr--r-- 3 tuke tuke 4096 2006-11-02 21:20 bobot_s
drwxr--r-- 5 tuke tuke 4096 2006-11-02 21:20 et
drwxr--r-- 4 tuke tuke 8192 2007-04-23 22:49 etmain
drwxr--r-- 5 tuke tuke 8192 2007-04-20 15:56 etpro
drwxr--r-- 5 tuke tuke 4096 2006-11-02 21:20 etpub
drwxr--r-- 3 tuke tuke 4096 2007-03-01 22:07 jaymod
drwxr--r-- 3 tuke tuke 4096 2006-11-02 21:20 jaymod-2.0.3
drwxr-xr-x 3 tuke tuke 4096 2007-03-30 21:34 noquarter
drwxr--r-- 7 tuke tuke 4096 2007-04-11 22:45 pb
drwxr--r-- 3 tuke tuke 4096 2006-11-02 21:20 shrubet
drwxr--r-- 3 tuke tuke 4096 2006-11-02 21:20 tcetest
Kaikki kansiot mitä siellä on niin on minun omistuksessa, jos olisin käynnistäny tuon sudolla omistaja olisi root root.
Miksi tehdä jotain helposti, kun sen voi tehdä vaikeastikin...

UbuntuBoi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 129
    • Profiili
Vs: Enemy territory servulle meno.
« Vastaus #5 : 05.05.07 - klo:01.53 »
Moi Tuke81

voisitko auttaa minua tämän oman ongelman kanssa liittyy aika paljon tähän threadiinkin =)
quake3 vois sanoa melkeen just sama kuin enemy territory samat moottorit sun muut :)

Koodia: [Valitse]
tumo@tumo-desktop:~$ ls -l ~/quake3
yhteensä 33632
drwxr-xr-x 2 tumo tumo     4096 2007-05-04 14:35 baseq3
-rwxr-xr-x 1 tumo tumo     4784 2007-05-04 15:09 botlib.log
-rw-r--r-- 1 tumo tumo     6505 2007-05-04 18:57 CHANGES-1.32.txt
drwxr-xr-x 4 tumo tumo     4096 2007-05-04 13:36 Docs
drwxr-xr-x 5 tumo tumo     4096 2007-05-03 21:56 Help
-rwxr-xr-x 1 tumo tumo     2854 2007-05-04 10:52 icon.bmp
-rwxr-xr-x 1 tumo tumo     6724 2007-05-04 10:52 icon.xpm
-rw-r--r-- 1 tumo tumo     2217 2007-05-04 18:57 INSTALL
-rwxrwxrwx 1 tumo tumo 30923961 2007-05-04 13:27 linuxq3apoint-1.32b-3.x86.run
drwxr-xr-x 2 tumo tumo     4096 2007-05-04 13:36 missionpack
drwxr-xr-x 3 tumo tumo     4096 2007-05-04 13:36 pb
-rw-r--r-- 1 tumo tumo     9949 2007-05-04 18:57 Q3A_EULA.txt
-rwxr-xr-x 1 root root   749504 2007-05-04 18:57 q3ded
-rwxr-xr-x 1 root root      165 2007-05-04 18:57 quake3
-rwxr-xr-x 1 root root      169 2007-05-04 18:57 quake3-smp
-rwxr-xr-x 1 root root  1285436 2007-05-04 18:57 quake3-smp.x86
-rwxr-xr-x 1 root root  1284028 2007-05-04 18:57 quake3.x86
-rw-r--r-- 1 tumo tumo     4276 2007-05-04 18:57 quake3.xpm
-rwxr-xr-x 1 tumo tumo    11612 2007-05-04 11:24 README
-rw-r--r-- 1 tumo tumo    15619 2007-05-04 18:57 README-Id-7-26-01.html
-rw-r--r-- 1 tumo tumo    11950 2007-05-04 18:57 README-linux.txt
-rwxr-xr-x 1 tumo tumo    16950 2007-05-04 11:24 uninstall
tumo@tumo-desktop:~$

luulen että ratkasevassa asiassa on ettei minulla lue tota drwxr--r-- noitten tiedostojen alussa mitä sulla lukee..
ongelmana on kun quake haluaa tehdä jotain kansioille varmaankin kirjoittaa niin tulee virhettä esim,

couldnt write q3config.cfg
kiitokset oli hienoa tietoa

Muokkaus;

Juups vaihdoin noi kaikki rootit omalle käyttäjälle. sudo chown omatunnus.omatunnus komennolla.

vika on kyllä salee tossa että pitäis saaha sama teksti toho alkuun drwxr--r-- kun sinulla :---)) mites sen tekisin  ???

Koodia: [Valitse]
tumo@tumo-desktop:~/quake3$ ls -l
yhteensä 33632
drwxrwxrwx 2 tumo tumo     4096 2007-05-04 14:35 baseq3
-rwxrwxrwx 1 tumo tumo     4784 2007-05-04 15:09 botlib.log
-rwxrwxrwx 1 tumo tumo     6505 2007-05-04 18:57 CHANGES-1.32.txt
drwxrwxrwx 4 tumo tumo     4096 2007-05-04 13:36 Docs
drwxrwxrwx 5 tumo tumo     4096 2007-05-03 21:56 Help
-rwxrwxrwx 1 tumo tumo     2854 2007-05-04 10:52 icon.bmp
-rwxrwxrwx 1 tumo tumo     6724 2007-05-04 10:52 icon.xpm
-rwxrwxrwx 1 tumo tumo     2217 2007-05-04 18:57 INSTALL
-rwxrwxrwx 1 tumo tumo 30923961 2007-05-04 13:27 linuxq3apoint-1.32b-3.x86.run
drwxrwxrwx 2 tumo tumo     4096 2007-05-04 13:36 missionpack
drwxrwxrwx 3 tumo tumo     4096 2007-05-04 13:36 pb
-rwxrwxrwx 1 tumo tumo     9949 2007-05-04 18:57 Q3A_EULA.txt
-rwxrwxrwx 1 tumo tumo   749504 2007-05-04 18:57 q3ded
-rwxrwxrwx 1 tumo tumo      165 2007-05-04 18:57 quake3
-rwxrwxrwx 1 tumo tumo      169 2007-05-04 18:57 quake3-smp
-rwxrwxrwx 1 tumo tumo  1285436 2007-05-04 18:57 quake3-smp.x86
-rwxrwxrwx 1 tumo tumo  1284028 2007-05-04 18:57 quake3.x86
-rwxrwxrwx 1 tumo tumo     4276 2007-05-04 18:57 quake3.xpm
-rwxrwxrwx 1 tumo tumo    11612 2007-05-04 11:24 README
-rwxrwxrwx 1 tumo tumo    15619 2007-05-04 18:57 README-Id-7-26-01.html
-rwxrwxrwx 1 tumo tumo    11950 2007-05-04 18:57 README-linux.txt
-rwxrwxrwx 1 tumo tumo    16950 2007-05-04 11:24 uninstall
tumo@tumo-desktop:~/quake3$
« Viimeksi muokattu: 05.05.07 - klo:02.07 kirjoittanut UbuntuBoi »

tn

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 472
    • Profiili
Vs: Enemy territory servulle meno.
« Vastaus #6 : 05.05.07 - klo:11.53 »
vika on kyllä salee tossa että pitäis saaha sama teksti toho alkuun drwxr--r-- kun sinulla :---)) mites sen tekisin  ???
d-kirjain siinä alussa tarkoittaa sitä, että kyseessä on hakemisto eikä tiedosto. joten sitä on turha yrittää niiden tiedostojen eteen. Muutenkin sinulla noissa tiedostoissa on kaikki oikeudet päällä (eli myös kaikki ne, mitkä tuke81:lläkin, joten ei se siitä kiikasta. Kaiken lisäksi tuo on hakemisto, mihin quake on asennettu, ei asetushakemisto kuten kyse on tuke81:n tapauksessa.

UbuntuBoi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 129
    • Profiili
Vs: Enemy territory servulle meno.
« Vastaus #7 : 05.05.07 - klo:12.16 »
heh just olin kikkailemassa että miten saa ton d-kirjaimen pois =)) onneks katoin täältä ekana ettei menny turhaks taisteluksi

tuke81

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1667
    • Profiili
Vs: Enemy territory servulle meno.
« Vastaus #8 : 05.05.07 - klo:15.02 »
Moi Tuke81

voisitko auttaa minua tämän oman ongelman kanssa liittyy aika paljon tähän threadiinkin =)
quake3 vois sanoa melkeen just sama kuin enemy territory samat moottorit sun muut :)


Noniin nyt tullaan siihen hommaan että linuxissa tehdään jokaiselle käyttäjälle oma työkansio ohjelmille. Hyvä on sinulla on quake3 asennettuna kotikansioosi, ei siinä vielä mitään pahaa, mutta quake3 kuten muutkin id softwaren pelit tuppaa tekemään asetuskansion eli piilokansion kotikansioosi(mikä on vain hyvä asia). Tämä on nimeltään quake3arenan tapauksessa .q3a eli katsohan että oikeudet siihen ovat kunnossa:
Koodia: [Valitse]
tuke@tippawaara:~$ ls -l ~/.q3a/
yhteensä 668
drwxr-xr-x 2 tuke tuke   4096 2006-11-20 01:55 baseq3
drwxr-xr-x 2 tuke tuke   4096 2006-11-19 21:21 excessiveplus
drwxr-xr-x 3 tuke tuke   4096 2006-11-22 18:13 missionpack
drwxr-xr-x 2 tuke tuke   4096 2006-11-18 02:45 pb
-rw-r--r-- 1 tuke tuke 661520 2006-12-22 19:37 servercache.dat

Eli tuo tiedosto josta se vinkuu on kansiossa ~/.q3a/baseq3/
Koodia: [Valitse]
tuke@tippawaara:~$ ls -l ~/.q3a/baseq3/q3config.cfg
-rw-r--r-- 1 tuke tuke 6412 2007-03-18 16:59 /home/tuke/.q3a/baseq3/q3config.cfg
Miksi tehdä jotain helposti, kun sen voi tehdä vaikeastikin...

UbuntuBoi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 129
    • Profiili
Vs: Enemy territory servulle meno.
« Vastaus #9 : 05.05.07 - klo:15.59 »
Juups rootilla näyttää olevan noi kaikki mikä oli komento millä sai ne omaan käyttöön ?

tuke81

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1667
    • Profiili
Vs: Enemy territory servulle meno.
« Vastaus #10 : 05.05.07 - klo:16.42 »
Noh sulla näyttää olevan toi käyttäjä tumo ja ryhmä tumo eli komento olisi:
sudo chown -R tumo:tumo ~/.q3a

Edit: Eli selitetäänpäs hieman tätäkin, tietänet jo tuon chown komennon eli että sillä vaihdetaan käyttäjän omistuksia(chown = change owner). Nyt teemme niin että vaihdamme oikeudet ~/.q3a, mutta jotta se vaikuttais alakansiohin ja kaikkiin tiedostoihin lisäämme option -R(recursive), eli se tekee muutokset myös alakansiohin.
« Viimeksi muokattu: 05.05.07 - klo:16.50 kirjoittanut tuke81 »
Miksi tehdä jotain helposti, kun sen voi tehdä vaikeastikin...

UbuntuBoi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 129
    • Profiili
Vs: Enemy territory servulle meno.
« Vastaus #11 : 05.05.07 - klo:16.55 »
Uuuh hienoo kullanarvoista tietoa kiitokset sen jakamisesta =)  8)

UbuntuBoi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 129
    • Profiili
Vs: Enemy territory servulle meno.
« Vastaus #12 : 05.05.07 - klo:17.28 »
Koodia: [Valitse]
Noni heti ku sai ensimmäisen vian korjattua niin eiköhän tule toinen ^^

juu elikkä ilman ääniä toimii loistavasti mutta sitten kun laittaa äänet päälle, ottaa singleplayerin

ja jonku missionin niin heti kentän alkuun leipasee kiinni ja resettiä pitää heittää, äänet olen laittanut komennolla

echo "quake3.x86 0 0 direct" > /proc/asound/card0/pcm0p/oss

tossa jotain koodin pätkää jos tosta ny mitään selkoa saa edes.


[code]----- FS_Startup -----
Current search path:
/home/tumo/.q3a/baseq3
/home/tumo/quake3/baseq3/pak8.pk3 (9 files)
/home/tumo/quake3/baseq3/pak7.pk3 (4 files)
/home/tumo/quake3/baseq3/pak6.pk3 (64 files)
/home/tumo/quake3/baseq3/pak5.pk3 (7 files)
/home/tumo/quake3/baseq3/pak4.pk3 (272 files)
/home/tumo/quake3/baseq3/pak3.pk3 (4 files)
/home/tumo/quake3/baseq3/pak2.pk3 (148 files)
/home/tumo/quake3/baseq3/pak1.pk3 (26 files)
/home/tumo/quake3/baseq3/pak0.pk3 (3539 files)
/home/tumo/quake3/baseq3
./quake3.x86/baseq3

----------------------
4073 files in pk3 files
execing default.cfg
execing q3config.cfg
couldn't exec autoexec.cfg
Hunk_Clear: reset the hunk ok

------- Input Initialization -------
Joystick is not active.
------------------------------------
----- Client Initialization -----
----- Initializing Renderer ----
-------------------------------
----- Client Initialization Complete -----
----- R_Init -----
...loading libGL.so.1: Initializing OpenGL display
...setting mode 6: 1024 768
Using XFree86-VidModeExtension Version 2.2
XF86DGA Mouse (Version 2.0) initialized
XFree86-VidModeExtension:  Ignored on non-fullscreen/Voodoo
Using 8/8/8 Color bits, 24 depth, 0 stencil display.
GL_RENDERER: GeForce 7300 GS/PCI/SSE2/3DNOW!
Initializing OpenGL extensions
...ignoring GL_S3_s3tc
...ignoring GL_EXT_texture_env_add
...using GL_ARB_multitexture
...using GL_EXT_compiled_vertex_array
XF86 Gamma extension initialized

GL_VENDOR: NVIDIA Corporation
GL_RENDERER: GeForce 7300 GS/PCI/SSE2/3DNOW!
GL_VERSION: 2.1.0 NVIDIA 96.31
GL_EXTENSIONS: GL_ARB_color_buffer_float GL_ARB_depth_texture GL_ARB_draw_buffers GL_ARB_fragment_program GL_ARB_fragment_program_shadow GL_ARB_fragment_shader GL_ARB_half_float_pixel GL_ARB_imaging GL_ARB_multisample GL_ARB_multitexture GL_ARB_occlusion_query GL_ARB_pixel_buffer_object GL_ARB_point_parameters GL_ARB_point_sprite GL_ARB_shadow GL_ARB_shader_objects GL_ARB_shading_language_100 GL_ARB_texture_border_clamp GL_ARB_texture_compression GL_ARB_texture_cube_map GL_ARB_texture_env_add GL_ARB_texture_env_combine GL_ARB_texture_env_dot3 GL_ARB_texture_float GL_ARB_texture_mirrored_repeat GL_ARB_texture_non_power_of_two GL_ARB_texture_rectangle GL_ARB_transpose_matrix GL_ARB_vertex_buffer_object GL_ARB_vertex_program GL_ARB_vertex_shader GL_ARB_window_pos GL_ATI_draw_buffers GL_ATI_texture_float GL_ATI_texture_mirror_once GL_S3_s3tc GL_EXT_texture_env_add GL_EXT_abgr GL_EXT_bgra GL_EXT_blend_color GL_EXT_blend_equation_separate GL_EXT_blend_func_separate GL_EXT_blend_minmax GL_EXT_blend_subtract GL_EXT_compiled_vertex_array GL_EXT_Cg_shader GL_EXT_depth_bounds_test GL_EXT_draw_range_elements GL_EXT_fog_coord GL_EXT_framebuffer_object GL_EXT_gpu_program_parameters GL_EXT_multi_draw_arrays GL_EXT_packed_depth_stencil GL_EXT_packed_pixels GL_EXT_pixel_buffer_object GL_EXT_point_parameters GL_EXT_rescale_normal GL_EXT_secondary_color GL_EXT_separate_specular_color GL_EXT_shadow_funcs GL_EXT_stencil_clear_tag GL_EXT_stencil_two_side GL_EXT_stencil_wrap GL_EXT_texture3D GL_EXT_texture_compression_s3tc GL_EXT_texture_cube_map GL_EXT_texture_edge_clamp GL_EXT_texture_env_combine GL_EXT_texture_env_dot3 GL_EXT_texture_filter_anisotropic GL_EXT_texture_lod GL_EXT_texture_lod_bias GL_EXT_texture_mirror_clamp GL_EXT_texture_object GL_EXT_texture_sRGB GL_EXT_timer_query GL_EXT_vertex_array GL_HP_occlusion_test GL_IBM_rasterpos_clip GL_IBM_texture_mirrored_repeat GL_KTX_buffer_region GL_NV_blend_square GL_NV_copy_depth_to_color GL_NV_depth_clamp GL_NV_fence GL_NV_float_buffer GL_NV_fog_distance GL_NV_fragment_program GL_NV_fragment_program_option GL_NV_fragment_program2 GL_NV_half_float GL_NV_light_max_exponent GL_NV_multisample_filter_hint GL_NV_occlusion_query GL_NV_packed_depth_stencil GL_NV_pixel_data_range GL_NV_point_sprite GL_NV_primitive_restart GL_NV_register_combiners GL_NV_register_combiners2 GL_NV_texgen_reflection GL_NV_texture_compression_vtc GL_NV_texture_env_combine4 GL_NV_texture_expand_normal GL_NV_texture_rectangle GL_NV_texture_shader GL_NV_texture_shader2 GL_NV_texture_shader3 GL_NV_vertex_array_range GL_NV_vertex_array_range2 GL_NV_vertex_program GL_NV_vertex_program1_1 GL_NV_vertex_program2 GL_NV_vertex_program2_option GL_NV_vertex_program3 GL_NVX_conditional_render GL_SGIS_generate_mipmap GL_SGIS_texture_lod GL_SGIX_depth_texture GL_SGIX_shadow GL_SUN_slice_accum
GL_MAX_TEXTURE_SIZE: 4096
GL_MAX_ACTIVE_TEXTURES_ARB: 4

PIXELFORMAT: color(24-bits) Z(24-bit) stencil(0-bits)
MODE: 6, 1024 x 768 windowed hz:N/A
GAMMA: hardware w/ 0 overbright bits
CPU:
rendering primitives: single glDrawElements
texturemode: GL_LINEAR_MIPMAP_NEAREST
picmip: 1
texture bits: 16
multitexture: enabled
compiled vertex arrays: enabled
texenv add: disabled
compressed textures: disabled
HACK: using vertex lightmap approximation
Initializing Shaders
...loading 'scripts/lightningnew.shader'
...loading 'scripts/explode1.shader'
...loading 'scripts/gfx.shader'
...loading 'scripts/tim.shader'
...loading 'scripts/base.shader'
...loading 'scripts/base_button.shader'
...loading 'scripts/base_floor.shader'
...loading 'scripts/base_light.shader'
...loading 'scripts/base_object.shader'
...loading 'scripts/base_support.shader'
...loading 'scripts/base_trim.shader'
...loading 'scripts/base_wall.shader'
...loading 'scripts/common.shader'
...loading 'scripts/ctf.shader'
...loading 'scripts/eerie.shader'
...loading 'scripts/gothic_block.shader'
...loading 'scripts/gothic_floor.shader'
...loading 'scripts/gothic_light.shader'
...loading 'scripts/gothic_trim.shader'
...loading 'scripts/gothic_wall.shader'
...loading 'scripts/hell.shader'
...loading 'scripts/liquid.shader'
...loading 'scripts/menu.shader'
...loading 'scripts/models.shader'
...loading 'scripts/organics.shader'
...loading 'scripts/sfx.shader'
...loading 'scripts/shrine.shader'
...loading 'scripts/skin.shader'
...loading 'scripts/sky.shader'
...loading 'scripts/test.shader'
----- finished R_Init -----

------- sound initialization -------
Could not mmap dma buffer PROT_WRITE|PROT_READ
trying mmap PROT_WRITE (with associated better compatibility / less performance code)
/dev/dsp: Input/output error
Could not mmap /dev/dsp
------------------------------------
Sound memory manager started
Loading vm file vm/ui.qvm.
VM file ui compiled to 594408 bytes of code
ui loaded in 1963008 bytes on the hunk
35 arenas parsed
32 bots parsed
--- Common Initialization Complete ---
Opening IP socket: localhost:27960
Hostname: tumo-desktop
IP: 127.0.1.1
Started tty console (use +set ttycon 0 to disable)
^5PunkBuster Client: File Not Found: pbcl.cfg
^5PunkBuster Client: Not Connected to a Server
^5PunkBuster Client: PunkBuster Client (v0.993 | A0) Enabled
^3PunkBuster Server: PunkBuster Server (v0.993 | A0 C0.0) **DISABLED**
----- CL_Shutdown -----
RE_Shutdown( 1 )
-----------------------
----- CL_Shutdown -----
-----------------------
Shutdown tty console
tumo@tumo-desktop:~/quake3$

Vähän offtopiccia Sori :( mutta oli pakko pistää  =)) heh mutta oli tossa myös samanlaista hyöty asiaa wolfensteiniinkin =)[/code]

UbuntuBoi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 129
    • Profiili
Vs: Enemy territory servulle meno.
« Vastaus #13 : 06.05.07 - klo:10.42 »
Sudollaku starttaan pelin niin taas toimii, mitenhän voin jäljittää minne tarvitsen saada oikeudet ( /etc/group oli jo

audiossa minun käyttöoikeus )


tn

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 472
    • Profiili
Vs: Enemy territory servulle meno.
« Vastaus #14 : 06.05.07 - klo:13.30 »
Sudollaku starttaan pelin niin taas toimii, mitenhän voin jäljittää minne tarvitsen saada oikeudet ( /etc/group oli jo

audiossa minun käyttöoikeus )

Ääh, jos komennat
Koodia: [Valitse]
sudo sh -c "echo 'quake3.x86 0 0 direct' > /proc/asound/card0/pcm0p/oss"
sudo sh -c "echo 'quake3.x86 0 0 disable' > /proc/asound/card0/pcm0c/oss"
ja käynnistät tämän jälkeen sen pelin (quake3), niin toimivatko äänet silloin?

Vai oliko ongelmana jokin muu kuin äänien toimivuus?

UbuntuBoi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 129
    • Profiili
Vs: Enemy territory servulle meno.
« Vastaus #15 : 06.05.07 - klo:15.45 »
joo kyllä toimii äänet noilla komennoilla itse menussa sitten kun menet Singleplayer tehtäviin niin

heti jakson alettua junttaa koko kone, tästä asiasta on juttuja googlessa muttei varsinaisia ratkaisuja ja sitten

kun lähtee topicit menemään offiksi nii alkaa ahistaa eikä niitä jaksa enää lukee =) täytyy varmaan asentaa

uudestaan epäilen että kait tässä pitäis uus äänikortti ostaa.

kauheeta säätämistä joka asian kans  ;D

Tosin taas kun starttaan quaken komennolla:  sudo quake3 niin toimii taas kummasti, muttei sitä sudolla

uskalla pelata jos tulee linuxin uudelleen asennus eteen =) .. Groupeissa on ääni omalla käyttöoikeudella

myös että mikä tätä voi taas riivata :D
« Viimeksi muokattu: 06.05.07 - klo:15.47 kirjoittanut UbuntuBoi »

tn

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 472
    • Profiili
Vs: Enemy territory servulle meno.
« Vastaus #16 : 06.05.07 - klo:15.56 »
Hmm, UbuntuBoi onhan sinulla ~/quake3 :n alihakemistoissakin oikeudet kunnossa. Eli vaihdoit omistajan sinnekin? Jos näin ei ole vaihda nyt vielä itsesi koko hoidon omistajaksi:
Koodia: [Valitse]
sudo chown -R tumo:tumo ~/.quake3Ja koska olet sitä sudolla taas ajanut, suosittelisin vielä varmistamaan, että sillä henkilökohtaisessa asetushakemistossa on edelleen kaikki kunnossa:
Koodia: [Valitse]
sudo chown -R tumo:tumo ~/.q3a

UbuntuBoi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 129
    • Profiili
Vs: Enemy territory servulle meno.
« Vastaus #17 : 06.05.07 - klo:16.15 »
juups on kaikkia valtuudet kansioissa quake3

tollees kertoo console, alussa toimii äänet sitten kun otan single player missionin jakson alettua tilttaa =))

hehehe tuli koneen startatessa äsken että tarkastetaan levy 37x nakattu resettiä kaikki varmaan tullut ton

quaken ansiosta =)


Koodia: [Valitse]
------- sound initialization -------
------------------------------------
----- Sound Info -----
sound system is muted
    1 stereo
32768 samples
   16 samplebits
    1 submission_chunk
48000 speed
0xa9c5b000 dma buffer
No background file.
----------------------
Sound memory manager started
Loading vm file vm/ui.qvm.
VM file ui compiled to 594408 bytes of code
ui loaded in 1963008 bytes on the hunk
35 arenas parsed
32 bots parsed
--- Common Initialization Complete ---

tuke81

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1667
    • Profiili
Vs: Enemy territory servulle meno.
« Vastaus #18 : 06.05.07 - klo:21.38 »
Kokeiles tappaa esd: killall esd
Ja käynnistä sitten quake.
Miksi tehdä jotain helposti, kun sen voi tehdä vaikeastikin...

UbuntuBoi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 129
    • Profiili
Vs: Enemy territory servulle meno.
« Vastaus #19 : 07.05.07 - klo:13.33 »
tumo@tumo-desktop:~$ killall esd
esd: ei lopetettuja prosesseja

=))