Asensin Ubuntun pari kuukautta sitten kakkoskoneelle testiksi ja pienen räpeltelyn jälkeen sain sen toimimaan ihan kivasti. Nyt olisi mielenkiintoa pistää Ubuntu myös ykköskoneelleni. Ongelmana on vaan, että mulla on aika paljon erikoiskäyttöisiä juttuja, joista en ole varma saako millään toimimaan Ubuntussa ja jos saa, niin miten hyvin. Näitä haluaisin siis täällä kysyä.
1. Mulla on PCI-Express ja PCI -näytönohjaimet ja 2 näyttöä + videotykki koneessa. Saako kaikki yhtäaikaa toimimaan? Windows XP:ssä toimii, mutta Vistassa ei (joku uusi driver model, niin PCI näyttis ei enää tuettu).
2. Koneessa entuudestaan XP ja Vista. Onko mahdollista saada kaikki kolme toimimaan sulassa sovussa? Jos on, niin pitääkö asentaa tietyssä järjestyksessä tms.?
3. Mulla on Asus P5B-Deluxe emolevy, jossa on integroitu äänikortti. Käytän sitä niin, että siitä menee vahvistimeen pelkästään optinen piuha ja äänikortin asetuksista on säädetty, että se muuttaa kaiken DTS ääneksi. Onko tätä ominaisuutta mahdollista käyttää Linuxissa? Ainaskin asuksen sivuilla tuntuisi olevan ajurit linuxille..
4. Kotiteatterikäyttöön mulla on Imon kaukosäädin. Onko tätä mahdollista saada toimimaan linuxissa?
5. Olen tottunut softaa kehittämään Eclipsessä. Saako tämän toimimaan linuxissa? Nokian Carbide.j:tä ei taida siihen saada millään, jotta voisi kehittää Java ME:lle?
6. Onko mitään vaihtoehtoista ratkaisua Nokian PC Suitelle, millä saisi uuden Nokialaisen (E70) toimimaan koneen kanssa? Siis että voisi tiedostoja siirtää edes takas jne.
Toivottavasti edes osa noista ratkeaa, noi on about tärkeysjärjestyksessä ja ensimmäiset kolme olisi melko pakollisia. Kiitoksia avusta!