Kirjoittaja Aihe: IE8  (Luettu 7219 kertaa)

Risto H. Kurppa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3024
  • Useita Kubuntuja ajossa.
    • Profiili
    • http://risto.kurppa.fi
IE8
« : 03.05.07 - klo:16.42 »
IE8 - jälleen kerran lupaillaan parempaa CSS-tukea.

http://blogit.tietokone.fi/tietojakoneesta/?p=216


r
UUSI UBUNTUN KÄYTTÄJÄ: SÄÄSTÄ AIKAASI LUKEMALLA  -> TÄMÄ <-

Tuplanolla

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1420
  • Reg. Linux user #423604
    • Profiili
Vs: IE8
« Vastaus #1 : 03.05.07 - klo:16.53 »
Oho. Miten mä muistin että niitä parannuksia tuli jo seiskan ja kuutosen mukana (vaikka seiskassakaan ei toimi oikein). Ettei vain olisi Microsoftilta vedätyksen makua.
Lisää [ratkaistu] ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon, kun ongelma ratkeaa!

Asmo Koskinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4443
    • Profiili
« Viimeksi muokattu: 03.05.07 - klo:17.07 kirjoittanut Asmo Koskinen »

Risto H. Kurppa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3024
  • Useita Kubuntuja ajossa.
    • Profiili
    • http://risto.kurppa.fi
Vs: IE8
« Vastaus #3 : 03.05.07 - klo:17.10 »
Ja konquerorhan on ACID2:n hanskannut jo pitkään..

r
UUSI UBUNTUN KÄYTTÄJÄ: SÄÄSTÄ AIKAASI LUKEMALLA  -> TÄMÄ <-

fingerling

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 200
  • Linux user #460757
    • Profiili
Vs: IE8
« Vastaus #4 : 03.05.07 - klo:17.19 »
sekä tietysti opera
Kun sekä ylläpitäjä että käyttäjä on sama henkilö, ajaudutaan skitsofreniaan. -Asmo Koskinen

dotdeb

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 36
    • Profiili
Vs: IE8
« Vastaus #5 : 11.05.07 - klo:15.15 »
IE8 - jälleen kerran lupaillaan parempaa CSS-tukea.

http://blogit.tietokone.fi/tietojakoneesta/?p=216


r

Luulen että ei ihan ensimmäisessä ulostulevassa versiossa ole kovin hyvää CSS-tukea vaan se paikataan seuraavassa päivityksessä. Kovin normaalia microsoft politiikkaa tuoda keskeneräinen tuote ja paikata ongelmat perässä.

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11443
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: IE8
« Vastaus #6 : 11.05.07 - klo:20.31 »
sekä tietysti opera

Minulla Opera kirjoittaa tuohon kuvaan punaisella
Koodia: [Valitse]
ERROR
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Ux64

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 586
    • Profiili
Vs: IE8
« Vastaus #7 : 15.04.09 - klo:15.09 »
Minulla Opera kirjoittaa tuohon kuvaan punaisella
Koodia: [Valitse]
ERROR

Täällä IE8 sanoo oranssilla error tuossa suun kohdalla.

Nyt tämä IE8 on siis vihdoinkun tulossa oikeasti jakeluun, vaikka ei vielä suoraan Updaten kautta tullutkaan.

Tha-Fox

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3315
  • Arch Linux && CentOS
    • Profiili
    • http://kettu.dy.fi
Vs: IE8
« Vastaus #8 : 15.04.09 - klo:15.11 »
Aika turhakkeelta vaikuttaa, mitä sitä olen julkaisusta lähtien testaillut. Ei tunnu mitään sellaista olevan, mitä ei avoimilta vaihtoehdoilta olisi ollut tarjolla jo aiemmin. Mutta ehkä se on kuitenkin turvallisempi kuin aiemmat IE:t...

tommis

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 418
    • Profiili
Vs: IE8
« Vastaus #9 : 16.04.09 - klo:15.12 »

uunox

  • Vieras
Vs: IE8
« Vastaus #10 : 16.04.09 - klo:16.37 »
Mikäköhän minulta nyt jää näkemättä tällä IE8:lla?
En yleensäkään harrasta kovin mutkallisia "asento-videoita" ja aina olen kaiken nähnyt mitä olen halunnut, eli kaikki sivut joille olen sattumoisinkin mennyt. Se täytyy sanoa että joillekin sivuille ei näytä kirveelläkään pääsevän FF tai Chrome selaimella, mutta kun menee IE:llä niin toimii ilman enempiä virittelyjä.
Tavallaan koko asia ei siis kiinnosta pennin vertaa, mutta tulipahan tehtyä tyhjästä asiaa...

eGetin

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1093
  • Milloin mitäkin
    • Profiili
Vs: IE8
« Vastaus #11 : 16.04.09 - klo:18.04 »
Mikäköhän minulta nyt jää näkemättä tällä IE8:lla?
En yleensäkään harrasta kovin mutkallisia "asento-videoita" ja aina olen kaiken nähnyt mitä olen halunnut, eli kaikki sivut joille olen sattumoisinkin mennyt. Se täytyy sanoa että joillekin sivuille ei näytä kirveelläkään pääsevän FF tai Chrome selaimella, mutta kun menee IE:llä niin toimii ilman enempiä virittelyjä.
Tavallaan koko asia ei siis kiinnosta pennin vertaa, mutta tulipahan tehtyä tyhjästä asiaa...
Lähinnä sinulta jää näkemättä puhdas koodi kun joka helkkarin saitti pitää muokata erikseen IE:tä varten.
Pöytäkone: Intel i7 920 | Asus P6X58D Premium | 12Gb DDR3 1600MHz | Asus Radeon HD 6950 1Gb | 60GB OCZ Vertex 2 SSD + 2TB WD Caviar Green + Samsung 830 120GB
HTPC: Intel C2D E4400 | Asus P5B | 4Gb DDR2 800MHz | Asus Geforce GT210 | 500GB WD Caviar GP
Kannettava: Asus Eee PC 1225B

meizirkki

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1039
    • Profiili
Vs: IE8
« Vastaus #12 : 16.04.09 - klo:18.07 »
Mikäköhän minulta nyt jää näkemättä tällä IE8:lla?
En yleensäkään harrasta kovin mutkallisia "asento-videoita" ja aina olen kaiken nähnyt mitä olen halunnut, eli kaikki sivut joille olen sattumoisinkin mennyt. Se täytyy sanoa että joillekin sivuille ei näytä kirveelläkään pääsevän FF tai Chrome selaimella, mutta kun menee IE:llä niin toimii ilman enempiä virittelyjä.
Tavallaan koko asia ei siis kiinnosta pennin vertaa, mutta tulipahan tehtyä tyhjästä asiaa...
Lähinnä sinulta jää näkemättä puhdas koodi kun joka helkkarin saitti pitää muokata erikseen IE:tä varten.

Totta, mulla on yks webbikehittäjä kaverina. Aiettä kun on ihanaa kuunnella sitä saarnausta kun IE:n takia pitää haaskata niin paljon aikaa  ::)
Fanitan:
Bitcoin, maailman suurin virtuaalivaluutta ja hajautetun laskennan projekti.
Enlightenment, helposti kustomoitava työpöytä. => PPA ubuntulle

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11443
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: IE8
« Vastaus #13 : 16.04.09 - klo:18.12 »
Lähinnä sinulta jää näkemättä puhdas koodi kun joka helkkarin saitti pitää muokata erikseen IE:tä varten.

Minä en ainakaan aio kirjoittaa muuta kuin puhdasta koodia jos vain pystyn eli en tuo erityisesti mitään selainta, vaan ne selaimet jotka osaavat asiansa näyttävät sivun oikein. Tässä suhteessa IE on vähän heikoilla jäillä. Tosin koodin testaamiseen tulee kyllä käytettyä useimmiten Operaa (joskus olen katsellut FF:lla ja joillakin Webkit selaimilla ja aika samaltahan tuo näytti). IE:llä en aio testata ollenkaan ennen kuin sen saa ilmaiseksi ja toimivasti linuxille. 7 ja 8 eivät toimi Winellä ja 6:sta en aio asentaa, koska se on jo vanhentunut. IE:n takia en tee muokkauksia silti, koska se ei pääse noista testeistäkään läpi.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

uunox

  • Vieras
Vs: IE8
« Vastaus #14 : 16.04.09 - klo:19.00 »
No, minä en ainakaan alkaisi syljeksimään leipääni ja väkertäisin vaikka kuinka nurinkurista koodia kun me kuitenkin sen maksamme. Ne taitaa yleensäkin mennä perseelleen kaikki "puhtaan aatteen kannattajat", ainakin mitä tässä lyhyen elämänsä aikana on ehtinyt havainnoimaan...

Mutta ei siinä mitään, tästäkin ihan intomielistä keskusteluakin virisi, notta antaa mennä vaan hännän koholla ollessa, kuten vanhat hevosmiehet ennenwanhaan tapasivat sanoa...

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11443
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: IE8
« Vastaus #15 : 16.04.09 - klo:19.34 »
Tuossa kommentissani täytyy kyllä ottaa se huomioon etten ole (vielä) tehnyt mitään perusjuttuja kummempaa. ;D
Ne kyllä toiminevat IE:llä ja jos eivät toimi niin sitten on kyllä jossain jotain pahasti vikana... ::)
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

moonstone

  • Vieras
Vs: IE8
« Vastaus #16 : 16.04.09 - klo:21.12 »
Asensin Vistaan IE8 ja päätin katsella sm-jääkiekkoa Canalin WebTV:stä. Sivusto näytti latautuvan, mitä nyt valitti, että pitäisi käyttää yhteensopivuustilaa, videot ei näkyneet, ei flash eikä windows media, sivuston lataus pysähtyi kesken. 10 minuuttia tappelin ja katselin sitten videot 64-bittisellä Fedora + flash yhdistelmällä ilman ongelmia. Seuraavaksi kokeilin kirjautua työpaikan Moodleen ja siellä taulukot näkyi päin seiniä siinä "standardi-moodissa" ja jouduin käyttämään sitä yhteensopivuustilaa.

Siihen jäi kokeilut toistamiseen. Plussaa Microsoftille siitä, että on lähtenyt noudattamaan standardeja, mutta mitä ne tekee sitten eri tavalla kun kerta safari, ff, opera ja konqueror näyttävät kyllä sivut sellaisena kuin ne on tarkoitettukin?

eGetin

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1093
  • Milloin mitäkin
    • Profiili
Vs: IE8
« Vastaus #17 : 16.04.09 - klo:22.26 »
Itse en ole aikoihin enään koodannut sivuja muuten kuin validisti, ja FF ja Opera ne näyttääkin oikein mutta IE kusee - ei voi mitään, olen kehottanut vaihtamaan selainta.
Pöytäkone: Intel i7 920 | Asus P6X58D Premium | 12Gb DDR3 1600MHz | Asus Radeon HD 6950 1Gb | 60GB OCZ Vertex 2 SSD + 2TB WD Caviar Green + Samsung 830 120GB
HTPC: Intel C2D E4400 | Asus P5B | 4Gb DDR2 800MHz | Asus Geforce GT210 | 500GB WD Caviar GP
Kannettava: Asus Eee PC 1225B

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11443
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: IE8
« Vastaus #18 : 17.04.09 - klo:16.01 »
Pitääkin laittaa sivuille selaintunnistus ja kaikille IE-käyttäjille suositellaan FF:ää ja FF:n käyttäjiä kehotetaan kokeilemaan Operaa... ;) :D
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

peran

  • Vieras
Vs: IE8
« Vastaus #19 : 17.04.09 - klo:20.12 »
Pitääkin laittaa sivuille selaintunnistus ja kaikille IE-käyttäjille suositellaan FF:ää ja FF:n käyttäjiä kehotetaan kokeilemaan Operaa... ;) :D

Suljetusta roskasta avoimeen ja avoimesta suljettuun. :P