Ubuntu 24.04.1 LTS | Lataa ja asenna | Tutustu yhteisöön | Blogi | Yritysten tarjoamat palvelutValmistajien tukemat Ubuntu-tietokoneet: kannettavatietokone.fi uudet ja käytetyt sekä Lenovo-verkkokauppa
juu elikkä onkos synpatic/apt-get:illä saatavissa ...tuota..firefoxii
Mitenkäs ton asemmus tar.gz filusta onnistuis?
kannattaako tätä tehdä vai tuleeko tämä uusi firefox joskus virallisiin repoihin?
Yritin noudattaa tuota Oskun linkistä löytyvää ohjetta, mutta en pitkälle päässyt..
Siis, yritän purkaa paketinhallintaohjelmalla Firefoxia paikkaan /opt/firefox
mutta sitäpä ei sallitakaan, sillä minulla ei ole kuulemma oikeutta purka mitään sinne optiin. Miten saan oikeuden purkaa tavaraa /optiin vai onko se edes mahdollista?
Lainaus käyttäjältä: moonstone - 05.12.05 - klo:07.30kannattaako tätä tehdä vai tuleeko tämä uusi firefox joskus virallisiin repoihin?MInä mietin samaa. Kyllähän se varmaan jossain välissä repoihinkin ilmaantuu, mutta ei kyllä mitään hajua, että millä viiveellä moinen yleensä tapahtuu.
luulisin, että ihan vakiorepoihin tuota ei tule ennen dapperia, ellei vanhassa firefoxissa löydetä jotain vakavia tietoturva-aukkoja. viralliseen backportsiin se kuitenkin tullee, kunhan se saadaan ensin dapperin repoihin.
Kannattaako tuolta backportseista päivitää konetta? Viimeksi meni hoary sotkuun.
Lainaus käyttäjältä: u_b - 05.12.05 - klo:02.51Yritin noudattaa tuota Oskun linkistä löytyvää ohjetta, mutta en pitkälle päässyt.. okei.Lainaus käyttäjältä: u_b - 05.12.05 - klo:02.51Siis, yritän purkaa paketinhallintaohjelmalla Firefoxia paikkaan /opt/firefoxtarkoitat varmaan sitä pakkausohjelmien front-endiä, gnomessa se on kai file-roller.Lainaus käyttäjältä: u_b - 05.12.05 - klo:02.51mutta sitäpä ei sallitakaan, sillä minulla ei ole kuulemma oikeutta purka mitään sinne optiin. Miten saan oikeuden purkaa tavaraa /optiin vai onko se edes mahdollista?optiin kirjoittakseen tarvitsee pääkäyttäjän oikeudet, siksipä siinä Oskun linkissä annetussa ohjeessa käytetäänkin sudoa aika, monessa kohdassa. et siis tainnut seurata sitä ohjetta kovinkaan tarkasti?
Juu, file-roller se on. File-roller ei anna minun tallentaa mitään /opt -kansioon.
purettua komentoriviltä ihan vaihe vaiheelta, en ymmärrä miksi se ei kelpaa.
Lainaus käyttäjältä: janne - 05.12.05 - klo:18.37purettua komentoriviltä ihan vaihe vaiheelta, en ymmärrä miksi se ei kelpaa.Winblows-Syndrooma
https://wiki.ubuntu.com/FirefoxNewVersion