Ainakin KDE feistyssä se K-Networkmanager on täysi susi,kun sen ajaa pois koneelta,rupeaa pysymään konfatut asetuksetkin muistissa.
Jostain ihmeen syystä tuo asetukset katoaa aina bootin jälkeen jos koneessa on tuo sovellus ja se hukkaa myös joka yhteydestä oletus gatewayn.
Myöskään sillä ei saa taas toimimaan verkkoa pysyvästi vaan se pätkii ja räkii yhteyttä.
KDE pöydällä ne asetukset on helpointa tehdä ohjauskeskuksen kautta verkkoasetuksista ja aseta rajapintaa.
Sieltä respoista löytyy satunnaisia verkkoja varten sitten vaikka kwlan tai wlanassistant joilla ei edelleenkään kannata omaa salattua verkkoa konfatessa käyttää,vaan käyttää sitten vaikka reissun päällä,itse käytin Feistyssä juuri Kwlania ihan vaan alapalkissa semmoisena mittarina,joka näyttää,että signaali on,mihin on tehty yhdyntä ja niin poispäin.
Eli minulla on joka kerta toiminut Wlan verkkko kuin käkikello,kun olen tehnyt asetukset joko päätteellä tai verkkoasetusten kautta,mutta aina kun noita sovelluksia olen kokeillut käyttää verkon konfaamiseen,on tulos kone ilman verkkoa tai vaihtoehtoisesti kaatuileva,räkivä tai puolella noupeudella toimiva verkko,2M verkosta tuli esim. Edgyllä Wlanassistantilla alle 1M vauhtia.