Ollaanko Linuxinkin käyttäjäkunnassa näin tiukkapipoisia?
jos kaikkien otsikoiden alla keskustellaan kaikesta, muuttuu mielenkiintoisiin kysymyksiin vastaaminen vaikeaksi vastaajille ja vastausten löytäminen foorumia lukemalla tai hakua käyttämällä erityisen vaikeaksi apua tarvitseville.
jos pyrkimys pitää foorumi mahdollisimman käyttökelpoisena kaikille on tiukkapipoisuutta, niin sitten ainakin minä olen tiukkapipoinen ja kaikesta päätellen moni muukin joka oikeasti välittää siitä onko foorumi käytettävä vai ei.
Eipä olisi uskonut, kyllä minun mielestäni tuo otsikko "Aloittelijan parhaat tiedonlähteet!" sopii mainiosti kysymystenkin esittämiseen.
minusta se puolestaan kuulostaa paikalta jossa kerrotaan aloittelijoille mistä tietoa kannataa lähteä etsimään eikä suinkaan siltä, että se olisi joku 'kysy tässä säikeessä kaikke kaikesta'-säie.
Onneksi vastattiin sentään.
niinpä vastattiinkn ja samalla ohjeistettiin foorumin käytössä, melko kamalaa. kyllä aloittelijan pitäisi saada postata ihan mihin tahansa eikä siitä saisi ikinä huomauttaa, kun huomauttaminen on tiukkapipoista. eiku...
Taidankin harkita osallistumistani, vaikka olenkin uusi ja aloittelija Ubuntun käytössä.
harkitse vaan. kannattaa myös harkita kahteen otteeseen tiedon hakemista millän hakukoneella, koska se on saattanut löytää tiedot sen perusteella, että joku on ollut tiukkapipoinen ja järjestänyt tiedot fiksuiksi kokonaisuuksiksi. eihän sellaisen tukeminen käy päinsä.
Eihän sitä uskalla kysyä mitään, kun voipi olla väärässä osastossa. Nämä on vähän monimutkaiset keskustelupalstat sääntöineen aloittelijalle.
jos asenne on sellainen, ettei pysty ottamaan vastaan ohjeita foorumin käytöstä, niin miten ihmeessä pystyy ottamaan ohjeita vastaan mistään muustakaan? jos ei ole aikomusta oppia, niin turha sitä kai on kysyä kysymyksiäkään.