Ubuntu 24.04.1 LTS | Lataa ja asenna | Tutustu yhteisöön | Blogi | Yritysten tarjoamat palvelutUusimmat julkaisut: 24.04.1 LTS (suositeltu, 29.8.2024) ja 24.10 - Ubuntun 20-vuotisjulkaisu! (10.10.2024).
Asennus menee osiointiin asti hyvin. Sitten paketit alkaa asentua ja tulee tälläinen. DEBOOTSTRAP-VAROITUS Python 2.4-2.4.4~c1 deb was corrupt. Olen tarkastanut cd:n ja on OK. Kone on 233mhz pentiumi ja 256mb muistia. Onko kone liian vanha jotta asunnus onnistuisi vai onko jotain tehtävissä?
asennuksen pitäisi kyllä onnistua alternative-levyltä.
Minulla ei ainakaan Ubuntu 6.06:n server -asennuksen laittama servereille viritetty kerneli käynnistynyt Pentium -koneella. Alternate install -asennuslevy varmaan asentaisi vähän normaalimman kernelin, jolla homma varmaan toimisi.Itse korjasin homman käynnistämällä kyseisen koneen livecd:llä ja asentamalla sen avulla siellä kiintolevyllä olevaan Ubuntuun i386 -kernelin. Tämän avulla sain itse koneen käyntiin.
Pystyykö Ubuntua asentamaan niin että voi valkkailla mitkä paketit haluaa asentaa?
Miten alternate cd:ltä tehdään sellainen perus asennus? Ilman mitään grafiikka juttuja.
En saanut tällä pentiumilla asennusta läpi. Mutta asensin toisella koneella tuon 6.10 serverin ja vaihdoin levyn takaisin pentiumiin. Hyvin lähtee käyntiin ja lataa verkkokortin moduulin mutta ifconfig eth0 up sanoo no such device. Mitä tehdä?
sudo /etc/init.d/networking restart
lspci | grep -i Ethifconfigcat /etc/network/interfaces