Kirjoittaja Aihe: Firefox 2.0  (Luettu 2893 kertaa)

Zalman

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 70
    • Profiili
Firefox 2.0
« : 11.11.06 - klo:14.42 »
Eli tuleeko firefox 2.0 dapperiin?1.5 sarjan tuki loppuu huhtikuussa niin miten dapperissa voisi olla samalle 3v tuki?Eli pitääkö sittenki päivittää?

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: Firefox 2.0
« Vastaus #1 : 11.11.06 - klo:15.38 »
Eli tuleeko firefox 2.0 dapperiin?1.5 sarjan tuki loppuu huhtikuussa niin miten dapperissa voisi olla samalle 3v tuki?Eli pitääkö sittenki päivittää?

siitä en tiedä tullaanko firefox 2.0:aa koskaa tuomaan dapperiin (luultavasti kuitenkin kun tuki kerran on 3 vuotta). 1.5 sarjan tuki saattaa loppua mozillan puolelta, mutta kuten linux-maailmassa yleensä, softia tuetaan distron puolesta niin kauan kun ne distron (pää)repoista löytyvät. tietoturvapaikata backportataan ja jos se ei ole mahdollista, niin softa päivitetään uuteen.

sinänäsä ff2.0:ssa ei ole mitään niin mullistavaa, että sitä kannattaisi alkaa itse säätämään, ellei välttämättä halua urheilla urheilun vuoksi.
Janne

mulvila

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 109
    • Profiili
Re: Firefox 2.0
« Vastaus #2 : 11.11.06 - klo:17.51 »
Päivitin Edgyyn, jossa Firefoxista versio 2.0. Käynnistettäessä aukeaa kuitenkin vanha 1.5. Missä mättää, vai ei missään? Olen koittanut uudelleenasennusta, mutta ei muuta tilannetta.

Marko

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: Firefox 2.0
« Vastaus #3 : 11.11.06 - klo:18.41 »
Päivitin Edgyyn, jossa Firefoxista versio 2.0. Käynnistettäessä aukeaa kuitenkin vanha 1.5. Missä mättää, vai ei missään? Olen koittanut uudelleenasennusta, mutta ei muuta tilannetta.

miten käynnistät firefoxin?
Janne

mulvila

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 109
    • Profiili
Re: Firefox 2.0
« Vastaus #4 : 23.11.06 - klo:14.21 »
Päivitin Edgyyn, jossa Firefoxista versio 2.0. Käynnistettäessä aukeaa kuitenkin vanha 1.5. Missä mättää, vai ei missään? Olen koittanut uudelleenasennusta, mutta ei muuta tilannetta.

miten käynnistät firefoxin?
Käynnistelin paneelista. Asensin lopulta Fireforx kakkosen mozillan sivuilta ladatulla paketilla ja toimii OK. Mahdolliset ubuntun / synaptikin päivitykset eivät tosin taida ulottua tähän asennukseen. Ehkä olin asentanut edellisenkin samalla tavalla (en nyt muista mitä kaikkea vuosi sitten väsäsin), ja tämän vuoksi Ubuntu ei pysynyt päivityksessä mukana.

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: Firefox 2.0
« Vastaus #5 : 23.11.06 - klo:18.22 »
Ehkä olin asentanut edellisenkin samalla tavalla (en nyt muista mitä kaikkea vuosi sitten väsäsin), ja tämän vuoksi Ubuntu ei pysynyt päivityksessä mukana.

näin minäkin veikkaisin. tai vielä tarkemmin, ubuntu kyllä päivitti oman firefoxinsa, mutta sinun pikakuvakkeesi osoitti edelleen itse, paketinhallinnan ohi, asentamaasi firefoxiin. kuvittelisin äkkiseltään sinulla olevan koneella nyt ubuntun firefox, itse asennettu firefox 2.0 ja itse asennettu firefox 1.5.
Janne

mulvila

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 109
    • Profiili
Re: Firefox 2.0
« Vastaus #6 : 24.11.06 - klo:11.51 »
Ehkä olin asentanut edellisenkin samalla tavalla (en nyt muista mitä kaikkea vuosi sitten väsäsin), ja tämän vuoksi Ubuntu ei pysynyt päivityksessä mukana.

näin minäkin veikkaisin. tai vielä tarkemmin, ubuntu kyllä päivitti oman firefoxinsa, mutta sinun pikakuvakkeesi osoitti edelleen itse, paketinhallinnan ohi, asentamaasi firefoxiin. kuvittelisin äkkiseltään sinulla olevan koneella nyt ubuntun firefox, itse asennettu firefox 2.0 ja itse asennettu firefox 1.5.

Tutkailin asennellessani käynnistystietoja ja havaitsin /usr/bin/firefox -komennon viittaavan /opt/firefox -kansioon (muistaakseni). Näin vanha asennus käynnistyi myös komentoriviltä. Nyt huomaan, että /usr/bin -kansiossa on myös firefox.ubuntu -komento, joka käynnisttää ilmeisesti Edgyn version. Aloitussivu on ainakin eri, tämä heittää kivasti suomenkilisille Ubuntu-sivuille.