Yritin luoda uuden Google-tilin jolla olisi eri Gmail-osoite kuin aiemmilla tileilläni. Tilin luonti vaati sähköpostivahvistuksen, johon ei kelvannut mikään Google-tili, joten jouduin luomaan muualle uuden tilin -- en halua että Google pitää kirjaa ihan kaikista tileistäni. Seuraavaksi vaadittiin QR-koodin skannaus, ja Google vakuutti, ettei puhelinnumeroa liitetä tiliin. Kun Google-tilin luonti onnistui, yritin ottaa sähköpostin käyttöön uudella tilillä. Google vaati puhelu- tai SMS-vahvistuksen, joka ei sitten enää onnistunutkaan, koska "puhelinnumeroa on käytetty liian monta kertaa". Ei minulla nyt yhtäkkiä ole toista puhelinta ja numeroa käsillä, joten poistin Google-tilin kokonaan, koska tarvitsin sitä vain Gmail-käyttöön.
Sitten ajattelin, että haluan käydä läpi kaikki vaiheet uudelleen niin, että saan muistiinpanot koko jutusta. Toisella kertaa sähköpostivahvistusta ei kysytty, vaan mentiin suoraan QR-koodin skannaukseen. En saanut Google-tiliä luotua ollenkaan, koska jo skannaus kaatui siihen, että "puhelinnumeroa on käytetty liian monta kertaa".
En tiedä olenko ikuisesti bännätty vai vapautuuko numero jossain vaiheessa. Googlen ohjeissa tilin luonti on esitetty hyvin helppona; näistä vahvistuksista ei kerrota mitään.
Minun puhelinnumeroni on luotettava juuri, siksi että minulla ei ole muita numeroita. Haluaisin pitää numeron omana tietonani, mutta se vaatisi, että maksaisin operaattorille toisestakin liittymästä, joten hyväuskoisena sitten annoin Googlen napata senkin tiedon. Nyt on huijattu olo.
Vaikuttaa siltä, että tilin luonti onnistuu vain huijauksen ammattilaisilta, joilla on sp-osoitteita, puhelimia ja puhnoja joka vaikka muille jakaa.