Saako Windows OneDriven toimimaan Ubuntussa, kun Dropbox rajoittaa laitteiden määrää? Minulla on double-boot useammassa koneessa, joten Dropboxin käyttää taitaa jäädä vähiin, ellei osta maksullista. Se on ollut hyvä ohjelma siirtää dataa sekä laitteiden että käyttöjärjestelmien välillä. Ubuntu (myös Kubuntu) ja Windows. Kun kirjoitan jotain tärkeää tallennan Dropboxiin ja teen sieltä varmuuskopion koneelleni. Se on tähän assti toiminut hyvin.
Mitä muita pilvipalveluja voisi löytyä yllä kuvaamaani tarkoitukseen? Jos ajattelen esimerkiksi kolmea konettani, se tekee jo kuusi laitetta, jos Windows ja Linux ovat eri laitteita. Oikeastaan minulla on vielä neljäskin kone, mutta siitä voin hätätilassa jättää dropboxin pois.
Gdrive on muistaakseni toiminut Kubuntussa, mutta sitä olen käyttänyt aika vähän. Lähinnäs olen ladannut sinne videotiedostoja, jotka olen halunnut jakaa joidenkin ystävieni kanssa. Google käsittääkseni synkronoi sen hitaammin, koska olen yleensä käyttänyt sitä vain tallentamiseen.