Jokuhan tätä WiFi-vastaanotinta on alkanut "häiritsemään" ulkoinen tai sisäinen. Täytyy ottaa mokkula matkaan ja käydä varmistamassa, onko ulkoinen vai sisäinen rauta tai ohjelma ( SW ).
Onko jokin päivitys Ubuntu Mate:ssa tehnyt tämän. Toi T61 on ainakin hyvä ja pitäisi olla samat päivitykset.
Tästä HP:sta isolla näytöllä oli tarkoitus tulla kotikone. T61 mökkikone ja Dell reissukone.
Joo, minulla ei ole tässä koneessa Windowsia, enkä ole kovin hyvä näissä hommissa ajaakseni sen sisään.
Hieno ajatus. Olen nähnyt monessa vastauksessa pyydettävän samaa.
Samoin Ethernet kytköstä, jossa poikkeuksitta nopeutta on, mutta WiFi:llä ei.
"/etc/modprobe.d/iwlwifi.conf" ei toiminut. Seuraava toimi.
cat /etc/modprobe.d/iwlwifi.conf
options iwlwifi 11n_disable=1Minulle ei ole selvinnyt mikä tarkoitus on; echo "options iwlwifi 11n_disable=1" | sudo tee /etc/modprobe.d/iwlwifi.conf ?
Olen ihmetellyt miksi tämä 2:n RF sisäänmenon laite on mennyt nopeuden suhteen huonoksi 3 Mbps ? Se on ollut tyydyttävä yli 10 Mbps 10 m:in päässä, mutta nyt on yli 10 Mbps ainoastaan 2 m:in päässä.
Olen ollut ainut käyttäjä 5 GHz:in alueella, mutta nyt sinne on tullut asema lisää kanavalle 40 ja minä oli kanavalla 38. Koitin kanavaa 48, ei apua. Vaihdoin WiFi-mokkulaa ja nyt olen kanavalla 100.
Naapurin laite näyttää lähettävän molemmilla Band:eillä ( 2,4 ja 5 GHz ).
Aukaisin tuossa erään Dell:in näytön, jossa 3-portttinen RF-WiFi palikka. Tässä on 1 RF-sisäänmeno 2,4 GHz:lle
ja 2 RF-sisäänmenoa 5 GHz:in alueelle eli paikka-diversity. Toinen antenni on näytön ylä-osassa ja toinen ala-osassa.
Näyttää siltä, että toiveeni on totteutunut lisäkapasiteetille, koska eilen hiihtoladun varressa olevalle mastolle oli aurattu tie ja nopeudet on noussu keskiarvolla 10 - > 30 Mbps. Nyt max 50 aik. 30 Mbps.
On se kumma, kun klo 11 - 12 eli ruokatunnilla nopeudet tippuu. Pelaakohan jätkät ruokatunnilla joitakin Internet pelejä työmaaparakissa ?
Laitan tässä erään linkin ja epäilykseni.
https://superuser.com/questions/924559/wifi-connection-troubles-solved-why-does-my-fix-workEdellä olevan linkin WiFi palikassa on myös Bluetooth ja on 2:n RF-portin palikka.
Miten voin sulkea 2,4 GHz:in vastaanottimen tässä HP:ssa ?
HP: Yritän selvittää onko minulla Bluetooth tässä päällä. Oikealla yläpalkissa se näkyy eikä mene pois päältä .
Merkki jää kirkkaaksi.
T61: Oikealla yläpalkissa Bluetooth ohjaus toimii ( bluetooth merkki-led sammuu näytön alalaidassa ), eikä vaikuta WiFi vastaanottoon. Paukutti tuossa vähän aikaa sitten 47 Mbps.
3 läppäriä tässä lähistöllä. Pitää jotenkin varmistaa onko näissä Bluetooth-lähetintä.
En tykkää pitää Bluetooth-laitteita päällä.
Miten saisin vilkkuvan WiFi ledin palamaan jatkuvasti. Ohjeita löytyy, että pitää muuttaa jotakin riviä,
olen joskus löytänyt ohjeen, mutta ei muista enään.
Miten seuraava tehdään ?
In my wlan.conf file, I added the following line: options iwlwifi led_mode=3
This made my WIFI indicator stop blinking and remain as a solid light.
Pitää sekin varmistaa, ettei sotke WiFi-yhteyttä !