Xenialin päivitykset on minulla ollut kaikissa koneissa hitaat jos otti suomipalvelimet käyttöön. Se korjautui minulla vaihtamalla palvelimet ulkomaisiin.
Ei nettiongelmia ainakaan DNA:n MF286:ssa ole ollut.
Tuossa on ongelmana Canonicalin väärät määritykset palvelimille, ainakin sellaista väitetään bugi-ilmoituksissa*). Itse asiassa DNA:lla IPv6 toimii testin (
https://test-ipv6.com/) mukaan 10/10, mutta Canicalin IPv6-palvelinta ei löydy. Jos vaihdan Elisan ADSL-liittymään, siinä testi antoi 6/10, mutta päivitysten tarkistus ei jämähdä, koska yhteys tippuu heti IPv4:ään. Näin olen ainakin ymmärtänyt viikkokausia vikaa ihmeteltyäni.
Tuohon ongelmaan tarjotaan muitakin konsteja, mutta minulla gai.conf tuntuu olevan ainoa toimiva.
Päivittääkös Elisa sitä softaa ollenkaan, jos kerran vieläkin B02 sisässä? DNA:lla on B13 menossa.
DNA ryssi viallisella päivityksellä lukemattoman määrän MF286 purkkeja joita ei saa enää kuntoon, kuin vaihtamalla koko kapine.
Mulla oli toissa jouluna DNA:n boksi kaksi viikkoa testissä, mutta palautin sen, kun eivät edes myöntäneet usb-jaon toimimattomuutta. Elisa ei ole (onneksi kai) vielä päivittänyt reititintä. Tässähän ei muuten suurempia ongelmia, paitsi lukittuminen tuleviin tekstiviesteihin ja se luvatun usb-jaon puute.
*) Tuosta oli joku launchpad-bugi-ilmoitus, jolle todettiin tehtävän ei mitään, koska ilmoitus oli tehty väärään paikkaan: vika ei siis ollut aptissa, vaan Canocalin palvelimissa.