Kirjoittaja Aihe: Photorec?  (Luettu 2923 kertaa)

New_user

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1243
    • Profiili
Photorec?
« : 08.09.16 - klo:12.31 »
Hävitin sitten kameran kortilta vahingossa pari kuvaa (dng), ja olen koettanut Photorecilla palauttaa, onnistumatta. Siellähän ei ole dng-tiedostolle omaa valintaa, vaan tekijä inttää sen sisältyvän tiff-optioon. Se ei kuitenkaan palauta kuin vanhat kortilla olevat pef-tiedostot. Kun kaikki palautusoptiot on valittuna, ohjelma löytää myös dng-tiedostoja kortin alusta, mutta ei skannaa korttia loppuun, vaan aina 94%, josta tipauttaa 74%:iin yhä uudelleen ja uudelleen. Otin yhteyttä tekijään, ja häneltä ei saa itse asiassa mitään kunnon vastausta, millä valintaoptiolla vain dng palautuisi. Kehotti kokeilemaan 7.1 versiota (win), mutta ei apua siitäkään.

Oletteko kokeilleet ko. ohjelmaa, ja millaisin tuloksin. Minusta koko härdelli on epämääräinen, ja tekijän tietämättömyys outoa. Pitänee yrittää muita vaihtoehtoja :(

b3organ

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 134
    • Profiili
Vs: Photorec?
« Vastaus #1 : 09.09.16 - klo:09.03 »
Oletteko kokeilleet ko. ohjelmaa, ja millaisin tuloksin. Minusta koko härdelli on epämääräinen, ja tekijän tietämättömyys outoa. Pitänee yrittää muita vaihtoehtoja :(

Mullakin on ohjelmasta ihme kokemuksia. Asiaa on käsitelty "tiedostojen palautus"-ketjussa.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16291
    • Profiili
Vs: Photorec?
« Vastaus #2 : 09.09.16 - klo:11.25 »
On toiminut minulla. En etenkään lähtisi syyttelemään ohjelman tekijää, joka selvästi osaa asiansa ja kehittää toimivia avoimia ja ilmaisia työkaluja tiedostojen palautukseen. Lisäksi sait vielä ilmaista käyttötukea kehittäjältä itseltään!

Tässä pari jossain määrin suosittua Windowsissa toimivaa vaihtoehtoa:

Recuva: https://www.piriform.com/recuva
GetDataBack: http://www.runtime.org/data-recovery-software.htm

SuperOscar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4002
  • Ocatarinetabellatsumtsum!
    • Profiili
    • Legisign.org
Vs: Photorec?
« Vastaus #3 : 09.09.16 - klo:18.07 »
En nyt tiedä mitä väliä noilla optioilla on: Photorec etsii levyltä tiedostoja, ja ilmeisesti tietoa tyypistä käytetään vain apukeinona palasten tunnistamisessa. Ilmeisesti tässä mielessä ”DNG sisältyy TIFF-optioon”.

Sen kerran kun itse joskus Photoreciä tarvitsin, metsästin musiikki- (.mp3 .ogg .flac) ja videotiedostoja (.mpg .ts), ja ensin mainitut aika hyvin sainkin palautetuiksi. Isot videotiedostot olivat levyllä luultavasti niin pirstoutuneina, että niitä ei juuri onnistuttu ehjinä palauttamaan.
pöytäkone 1, kannettavat 1–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; NUC: openSUSE Leap 15.5; RPi 1: FreeBSD 14-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11

Jtkone

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 879
    • Profiili
Vs: Photorec?
« Vastaus #4 : 09.09.16 - klo:19.03 »
On toiminut minulla. En etenkään lähtisi syyttelemään ohjelman tekijää, joka selvästi osaa asiansa ja kehittää toimivia avoimia ja ilmaisia työkaluja tiedostojen palautukseen. Lisäksi sait vielä ilmaista käyttötukea kehittäjältä itseltään!
+1  :)