Ei hyvänen aika. Olen yrittänyt saada tutustumisen takia asennettua uuden 15.04 KDE:n ja lukuisten vastoinkäymisten jälkeen sain tehtyä asennuksen kunnolla loppuun.
Mutta tuo Wallet. Siis toimiiko tuo oikeasti jollain oikein? Heti asennuksen (puhtaan) jälkeen kysyi salasanaa langattoman verkon luonnissa. No tein työtä pyydettyä ja annoin lompakolle salasanan. Vaan ei. Ei toimi ei sitten kirveelläkään. Heti välittömästi pukkaa "Virhekoodi -9: Lukuvirhe - mahdollinen väärä salasana", joka ei todellakaan ole väärin laitettu. Olen yrittänyt poistaa hallintaohjelmalla lompakon ja tehdä uuden. Ei auta. Olen yrittänyt tehdä uuden erinimisen lompakon. Ei onnistu. Silloinkin tuntuu kysyvän välillä oikealla nimellä luotua wallettia ja välillä ihan suoraan pyytää ei olemassa olevaa kdewallet nimisen lompakon salasanaa.
Olen yrittänyt poistaa päätteestä seuraavat tiedostot
rm ~/.kde/share/apps/kwallet/*
rm ~/.kde/share/config/kwalletmanagerrc
rm ~/.kde/share/config/kwalletrc
Ei vaikutusta. Tai no on se vaikutus että noiden poistamisen jälkeen saa hetkellisesti taas potkittua koko wallet hallintaohjelman käyntiin, koska se kaatuu muuten loputtomiin.
Olen myös yrittänyt poistaa käytöstä koko walletin hallintaohjelman kautta, eli sieltä asetuksista poistaa koko palvelun käytöstä, niin järjestelmä vieläkin pyytää salasanaa oletus kdewallet lompakolle
Siis tämä uusi asennus, jonka satuin päivittään eetterin kautta eilen uusimpiin päivityksiin ja sen jälkeen huomasin asian kun yritin langatonta käyttää. Onko tämä oikeasti pukattu näin pahasti bugisena ulos?
Tuossa on ihan samat oireet, mutta tarjottu ratkaisu ei meinaakaan auttaa. Niin ja en ole päässyt kirjautuun lompakkoon kertaakaan onnistuneesti. Yritin jopa jättää täysin tyhjäksi salasanat, eikä siltikään mitään merkkejä onnistumisesta.
https://bugs.kde.org/show_bug.cgi?id=345412Siistitty -Storck