Kirjoittaja Aihe: Bluetooth kuulokkeet mikrofonilla + konfigit  (Luettu 2555 kertaa)

Sami Lehtinen

• Käyttäjä
  • Techie
    • Profiili
    • Sami Lehtinen
Bluetooth kuulokkeet mikrofonilla + konfigit
« : 29.03.14 - klo:19.32 »
Olen tässä kelaillut BlueTooth kuulokkeiden hankkimista. Pitäs olla kohtuu hyvät kuulokkeet, mikrofonilla ja noise cancellation ominaisuuksilla. Sen lisäksi mahdollinen optio johdon käyttämiseen.

Onko mitään ideoita millaista kannattaisi hommata? Lisäksi kiinnostaa yhteensopivuus Android luurin ja Ubutun kanss bluetoothia käytettäessä.

Periaatteessa pitäs olla siis ihan läpihuuto homma, mutta ei kuitenkaan välttämättä ole. Vai onko?

Olen käsittänyt että ainakin osassa luureista on erilaiset komento interfeissit kuin toisissa, näin ollen mm. iPhonen kuulokkeet eivät toimi kaikissa Android luureissa optimisti tai toisin päin.

Mikin pitäisi siis pelata Skypen, Hangoutsin ja Android luurin kanssa. Samoin bluetoothin ja lentokone käyttöä varten siis johto-optiolla, jos sellaista löytyy.

Tutkailin tilannetta Gigantissa aikani, mutta en löytänyt mitään speksejä vastaavaa. Lisäksi jäi huolettamaan tuo toimivuus Linuxin ja Androidin kanssa anyway.

qwertyy

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Bluetooth kuulokkeet mikrofonilla + konfigit
« Vastaus #1 : 29.03.14 - klo:20.37 »
4.3 ja 4.4 Androidissa en ole itse törmännyt minkäänlaisiin bluetooth yhdistämis- tai ääniongelmiin. Kaikki BT DAC:t, handsfreet ja äänentoistolaitteet on kaikki toimineet out-of-box. Ongelmia ei tainnut olla 4.1? versiollakaan. 2.2/2.4(?) versioilla oli joskus joidenkin laitteiden kanssa ongelmia. Tosin kaikki taisi saada toimiin, mutta meinasi välillä yskiä joko yhdeydenotossa tai kesken käytön.

Linuxeista en osaa kyllä sanoa mitään.

Sami Lehtinen

• Käyttäjä
  • Techie
    • Profiili
    • Sami Lehtinen
« Vastaus #2 : 12.04.14 - klo:16.04 »

No siis siihen se just perustuu se jänskätys. Koska periaatteessa ns. langattomien kuulokkeiden hommaaminen kuulostaa tosi nuijalta. Bluetoothit kuulostaa paljon paremmalta, vieläpä mikillä. Mutta se sitten, toimiiko mm. Skypen kanssa Linuxissa, niin jääkin kyllä melkoiseksi jänskättämiseksi, tai sitten vaatii ihan kosmista säätöä.

jekku

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #3 : 12.04.14 - klo:16.18 »

No siis siihen se just perustuu se jänskätys. Koska periaatteessa ns. langattomien kuulokkeiden hommaaminen kuulostaa tosi nuijalta. Bluetoothit kuulostaa paljon paremmalta, vieläpä mikillä. Mutta se sitten, toimiiko mm. Skypen kanssa Linuxissa, niin jääkin kyllä melkoiseksi jänskättämiseksi, tai sitten vaatii ihan kosmista säätöä.

Pikaisesti olen kokeillut jotain Logitechin settiä.

Tosin siinä on oma usb-plugari, en koskaan jaksanut kiinnostua onko luutuuttia vai jotain muuta.

Mutta hienosti toimi ainakin yhdistelmässä Lenovo-X200 - Debian 7 -Skype.
Eli tuleva hälytys soi koneen kaiuttimissa ja kun vastasi puheluun niin siirtyi kuulokkeisiin.