Kirjoittaja Aihe: Keyring "oletus" estää Ubuntu onen käytön Kubuntussa(RATKAISTU)  (Luettu 1172 kertaa)

Pontus12

• Käyttäjä
    • Profiili
Sain asennettua Ubuntu onen Kubuntuun, mutta kun yritän viedä asennuksen loppuun ja kirjautua, se vaati keryng "oletus" salasanaa. Ei minun ole aikaisemmin tarvinnut muuta kuin kirjautua siihen ja Ubuntu kyllä on muistanut salasanani. Kokeilin kyllä kaikkia mahdollisia salasanojani, mutta mikään ei kelvannut. Aikaisemmin olen saanut yhdellä salasanalla joitakin salattuja tiedostoja auki. Nyt se salasana ei kuitenkaan kelvannut.
Saisiko tuon keyringi "oletuksen" poistettua tai sen salasanan vaihdettua?
« Viimeksi muokattu: 13.03.14 - klo:17.45 kirjoittanut Pontus12 »

Eesaurus

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Keyring "oletus" estää Ubuntu onen käytön Kubuntussa
« Vastaus #1 : 13.03.14 - klo:16.47 »
Jos oltaisiin Ubuntussa, niin vastaus olisi Seahorse (Salasanat ja salausavaimet), mutta kun Kubuntussa, niin... No kokeile kuitenkin asentaa se, ja vaihtaa sillä sitten salasana tyhjäksi.

Pontus12

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Keyring "oletus" estää Ubuntu onen käytön Kubuntussa
« Vastaus #2 : 13.03.14 - klo:17.45 »
Asensin Seahorsen, mutta se ei mielestäni toiminut Kubuntussa. Sitten asensin kgpg ohjelman ja annoin sen mennä oletusasetuksin. Sitten löysin kotihakemistoa selatessani piilokansion .local/share/keyrings, ja siellähän oli default ja oletus keyring. Poistin ne ja minua pyydettiin tekemään uusi. Sitten laitoin salasanan, ja  asensin ubuntu onen.
Kiitos vain Seahorsesta, vaikka se ei Kubuntussa toiminut, mutta ymmärsin periaatteen, mitä pitää tehdä.