Jos mennään takaisin itse aiheeseen, niin 32bit version saa toimimaan 64bit asennuksessakin. Mutta pari pikkujuttua pitää tehdä
- asenna ia32-libs (sudo apt-get install ia32-libs tai sitten graafisesti synapticilla)
- melko varmasti joutuu tehdä seuraavan komennon päätteessä
sudo sysctl -w kernel.shmmax=128000000
Noiden jälkeen pitäisi toimia ihan ok.
Oma mielipide virustorjuntaan? No toki kannattaa käyttää jos esim. käyttää tiedostoja Windows koneissa. Pelkästään Linuxeja käyttäessä? No ei välttämätöntä, mutta ei siitä mitään haittaakaan ole. Haluaisin muistuttaa, että Linux _ei_ ole mikään automaaginen haittaohjelmien väistelijä. Mm. varsin yleisesti käytetystä gnomelook sivulta on löytynyt haittaohjelmia ja teemareposta bigisi, jota itsekin olen joskus käyttänyt on löytynyt ainakin yksi ns. bottiteema.
Ja ennen kuin nyt taas joku mainitsee asiasta, niin tiedän kyllä, että haittaohjelmia Linuxeille on varsin vähän ja aktiivisesti leviäviä ei ole tällä hetkellä yhtään.
Mutta..Kaikista pahin on käyttäjä, joka suhtautuu tietoturvaan täysin välinpitämättömällä asenteella "olen täysin immuuni ja siksi ei ole mitään väliä mitä järjestelmälläni teen". Linuxin ehdoton hyvä puoli on se, että se on todellinen marginaalikäyttis. Pienelle kohderyhmälle ei ole kovin mielekästä tehdä haittaohjelmia. Eikös se homeinen omenakin pitänyt olla täysin idioottivarma järjestelmä, vaan miten kävi kun käyttäjämäärä lisääntyi