Kirjoittaja Aihe: [Ratkaistu] Grubi ei asennu/toimi/löydy/tms  (Luettu 1404 kertaa)

Blah91

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 38
    • Profiili
[Ratkaistu] Grubi ei asennu/toimi/löydy/tms
« : 07.12.12 - klo:17.27 »
Pääsin Steam on linux beta ohjelmaan ja päätimpä että tuota täytyy koittaa, koska steam on yksi harvoista syistä miksi oon viel pysyny Windows 7:ssa.

En kuitenkaan vielä Ubuntulla saatika millään muulla Linux distrolla tuu korvaamaan win7 asennustani joten koitin asentaa rinnalle. Oon harrastanu ubuntun asennusta windowsin rinnalle ennenkin hyvin tuloksin, mut nyt homma tökkii. Varsinainen asennus sujuu ongelmitta, mutta kun asennus on tehty ja reboottaan koneen, kone käynnistyy normaalistin windowsin puolelle ilman että grubi-ikkunaa edes vilahtaa.
Olen koittanut pyöritellä kovalevyjeni boottijärjestystä ja asentaa ubuntua uusiksi ~5 kertaa, ihan "automaattisella" asennuksella ja manuaalisesti tekemällä osioinnit itse, mutta tuloksetta.

Speksit näkyy allekirjoituksessa; mutta alla tarkemmin tallennusmediasta:
2x 120gb SSD:tä, ensimmäisellä on Windows 7 ja ohjelmat, toisella Steam ja pelit.
1x läppäristä otettu hitachin 500gb kovo, toimii ja bios havaitsee sen ja ubuntun asentaja tallentaa tiedostonsa tolle kovolle

SSD levyihin ei oo tarkotus koskea, asennus pitäs saada tolle 500gb kovolle jolle ei ole muuta käyttöä atm. Mikäs on kun Ubuntu ei boottaa?
« Viimeksi muokattu: 08.12.12 - klo:15.34 kirjoittanut Blah91 »
Tietsikka: ASROCK AMD880G, AMD PHENOM II X6 960T (2 coree unlockattu vakaana), 8GB RAM 1600 Mhz, 2x OCZ AGILITY 3 120GB SSD, MSI R7850

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3428
    • Profiili
Vs: Grubi ei asennu/toimi/löydy/tms
« Vastaus #1 : 07.12.12 - klo:17.32 »

Blah91

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 38
    • Profiili
Vs: Grubi ei asennu/toimi/löydy/tms
« Vastaus #2 : 08.12.12 - klo:15.33 »
Kokeile Boot-Repair:ia. https://help.ubuntu.com/community/Boot-Repair
Tällä sain korjattua, kiitos neuvosta.

Nyt vain ajurien kimppuun, jee--->
Tietsikka: ASROCK AMD880G, AMD PHENOM II X6 960T (2 coree unlockattu vakaana), 8GB RAM 1600 Mhz, 2x OCZ AGILITY 3 120GB SSD, MSI R7850