Hyvä että pelasi. Tuoreinpiin Ubuntu-versioihin tuo Clementine löytyy kyllä ihan Unityn kautta kun alkaa siellä kirjoittamaan sanaa ... kohdassa Applications (jos siis ei ole asennettu).
Tarkkuustyössä käytän aina hiirtä ja jopa pelihiirtä - business-hiiret, kalliitkin, ovat aika huonoja.
Joo, siis, minulla on kyllä kopioitu kaikki soitettavat aiheenmukaisiin kansioihin. Esim. "Kotimainen - tanssittava", "Kotimainen - viihde", "Ulkomainen taustamusiikki" ... jne ... ihan sen mukaan miten näitä yleensäkään pitää toistaa. Soittolista tulee sitten siitä kun Clementineen pudottaa koko kansion tai lisäilee perään muutakin. Soittolistan sisällä voi ryhmitellä tilanteen mukaan, jotta saa soimaan peräkkäin, ilman manuaalista vaihtoa.
Taustamusiikissa on sitten vielä se ongelma, että soitto pitää kuitenkin joskus panna poikki ja mahdollisesti sulkea sovellus. Taustamusiikissa käytän yleensä random-järjestystä, koska muu olisi turhan työlästä. Tällöin listalla toki pitää olla sellaista musiikkia, joka kestää random-soittamisen eikä silloin saa olla "vääriä" biisejä mukana. Tässä on kuitenkin vielä yksi perustavaa laatua oleva ongelma - jos sovelluksen katkaisee niin random-soiton järjestys nollautuu. Kun käynnistää uudelleen voi sama biisi soida uudestaan - joka on varsin amatöörimäistä. Tämän olen ratkaissut sillä, että on useampia kansioita ja soittelen niitä sitten peräkkäin, jos pitää katkaista välillä. Hätätapauksessa voi sitten tietysti soittaa järjestyksessä ja huolehtia itse siitä, että sama biisi ei tulee enää uudestaan - tämä on vain aika työlästä tehdä bileissä, jos on tarkoitus tehdä muutakin kuin olla vain tiskijukkana. Toisaalta näillä taustalistoilla ei oikein saisi olla samoja biisejä kuin tanssilistoillakaan, joten nekin pitäisi tehdä ajatuksella.
Näiden listojen tekeminen on melko työlästä, mutta minkäs teet - pakko tehdä, jos oikeasti haluaa tietää mitä soittaa.