Kirjoittaja Aihe: Rytmilaatikko käynnistyy erittäin hitaasti [RATKAISTU]  (Luettu 1813 kertaa)

mikkokoo

• Käyttäjä
    • Profiili
Ongelma on Rhythmboxin käynnistyminen. Sama ongelma Ubuntu 11.10:ssä ja 12.04:ssä. Käynnistyminen kestää noin minuutin..  :-\

Oliskos ideaa, mistä lähteä vikaa etsimään? Ongelma on ollut siis jotain vuoden. Olen käyttänyt Bansheeta, mutta nyt asensin 12.04:n ja kokeilin pitkästä aikaa Rytmilaatikkoa, kun oletin vian jo korjaantuneen, mutta ei. Ongelma ei ole itse koneessa, koska tekee samaa kolmella eri koneella..

Päätteessä käynnistettäessä näyttää tältä:

Koodia: [Valitse]
mikko@ubuntu-linux:~$ rhythmbox

(rhythmbox:7905): Rhythmbox-WARNING **: Unable to start mDNS browsing: MDNS service is not running

(rhythmbox:7905): libdmapsharing-WARNING **: Unable to initialize mDNS: Taustaprosessi ei käynnissä

(rhythmbox:7905): libdmapsharing-WARNING **: Unable to notify network of media sharing: The avahi MDNS service is not running

(rhythmbox:7905): GLib-GIO-CRITICAL **: GApplication subclass 'RBShell' failed to chain up on ::startup (from start of override function)

« Viimeksi muokattu: 27.03.12 - klo:13.20 kirjoittanut mikkokoo »

Eesaurus

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Rytmilaatikko käynnistyy erittäin hitaasti
« Vastaus #1 : 26.03.12 - klo:21.50 »
Joo, onhan se aivan älyttömän hidas aukeamaan, vaikka ei sentään minuuttia minulla viekään... En tiedä, missä mättää. Itse käytän Clementinea. Osaa kaiken, on nopeampi, paremman näköinen, ja vielä hieno ikonikin sillä. :)

LISÄYS: Itse asiassa minulla on kahden playerin taktiikka. Oletussoittimena on Audacious (nopea!), joka avaa tuplaklikatut mp3:t, sitten soittolistahommiin yms. se Clementine.
« Viimeksi muokattu: 26.03.12 - klo:22.24 kirjoittanut Eesaurus »

mikkokoo

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #2 : 27.03.12 - klo:00.03 »
Kiitos vinkistä, tuo Clementine vaikuttaa aika pätevältä. Löysin googlailemalla myös Rhythmboxin ongelmaan ratkaisun:

Lainaus
I fixed this problem with this:

1. Open Rhythmbox
2. Select from menu: Edit -> Plugins
3. Disable "DAPP Music Sharing" plugin

Tuon tein niin se käynnistyy kuin salamaniskusta..  :o :)

Pidän nyt tällä hetkellä molemmat ohjelmat, Clementinen ja RB:n.

Eesaurus

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #3 : 27.03.12 - klo:10.50 »
Kiitos vinkistä, tuo Clementine vaikuttaa aika pätevältä. Löysin googlailemalla myös Rhythmboxin ongelmaan ratkaisun:

Lainaus
I fixed this problem with this:

1. Open Rhythmbox
2. Select from menu: Edit -> Plugins
3. Disable "DAPP Music Sharing" plugin

Tuon tein niin se käynnistyy kuin salamaniskusta..  :o :)

Pidän nyt tällä hetkellä molemmat ohjelmat, Clementinen ja RB:n.

Joo, on tuon jälkeen nopeudeltaan näemmä samaa tasoa Clementinen kanssa. Hyvä tietää.