Kirjoittaja Aihe: Pupesoftin kanssa tarvis apua  (Luettu 4126 kertaa)

lamia

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3
    • Profiili
    • Desing Valo
Pupesoftin kanssa tarvis apua
« : 21.09.10 - klo:21.00 »
Heips.

Olen haaveillu ja haaveillu kyseisestä ohjelmasta jo liian kauvan.. tänään sain koneen jossa on ubuntu valmiiks asennettuna ja olis kiva jos pupesoftin sais tähän... haulla olen kokeillu napata jos löytys ohjetta ja löytyy mut osissa ja pupesoft wiki jutusta en tajuu mitää.. frendi sano et niit kaikkii ei asenneta mut ei suostu auttaa sen enempää.

olis kiva jos joku joka on sen asentanu ja osaa neuvoo niin kertos vaihe vaiheelta mitä pitää hankkii ja mitä pitää päätteeseen kirjottaa niin saisin sen ehkä.

jos ny joku miettii miks en ota jotain helpompaa kuten jotkut on maininnu pklaskun tai jotain niin yhtä vaikeita asentaa ja olen pupesoft demoa kokeillu ja sisältö on mahtava.

Terveisin: Lamia

Tempo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 753
    • Profiili
Vs: Pupesoftin kanssa tarvis apua
« Vastaus #1 : 21.09.10 - klo:22.41 »
pupesoftin sivujen mukaan se menis tällä päätekomennolla--->

Pupesoft järjestelmän lataus:

Uusimman version Pupesoftista saat aina versionhallinnastamme esimerkiksi komennolla:

svn co svn://svn.devlab.fi/var/svn/devlab/devlab/pupesoft /var/www/html/pupesoft/
Läppäri aikakausi alkaa olla lopuillaan. (lopen kyllästynyt läppäreihin)
Fujitsu siemens E5925 EPA, Intel core 2 duo, 8 G ram, SSD, yms yms......

Ja linkki pääte ohjeisiin-------->http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=32091.msg282369#msg2823

Tempo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 753
    • Profiili
Vs: Pupesoftin kanssa tarvis apua
« Vastaus #2 : 21.09.10 - klo:22.43 »
Jaa mut löytyi tuohon vanha treadikin mistä pääsee varmasti hyvin alkuun.  :)

http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=34750.0
Läppäri aikakausi alkaa olla lopuillaan. (lopen kyllästynyt läppäreihin)
Fujitsu siemens E5925 EPA, Intel core 2 duo, 8 G ram, SSD, yms yms......

Ja linkki pääte ohjeisiin-------->http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=32091.msg282369#msg2823

tuomas83

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 177
    • Profiili
Vs: Pupesoftin kanssa tarvis apua
« Vastaus #3 : 21.09.10 - klo:22.46 »
En osaa auttaa pupesoftin kanssa, mutta tässä lyhyesti miten minun firmassa hoidetaan vastaavia asioita. Pupesoftia mietin aikoinaan itsekkin, mutta kyseinen järjestelmä on vähän turhan täynnä ominaisuuksia pienelle firmalle. Ehkä saat seuraavista jotain vinkkejä:

Sähköposti, CRM ja ajanhallinta:
Thunderbird Lightnin laajennuksella. Kalenteri, yhteystiedot ja mailit synkronoitu Gmail tilille. Gmail hakee mailit firman "oikealta" s-posti tilitä. Näin jokaisella käyttäjällä samat ajantasalla olevat tiedot omassa Thunderbirdissä.

Laskutus:
Verkkolaskut, erittäin näppärä ja ilmainen laskutus ja laskunhallinta järjestelmä.

Intranet:
Google dokumentit. Ei varsinainen intranet, mutta riittää muutamalle käyttäjälle. Google dokumenteissa kaikki firman tarpeelliset paperit säilössä. Tätä kautta kaikki käyttäjät pääsevät niihin käsiksi mistä tahansa. Tänne voi myös jättää viestejä toisille ja tehdä vaikka mitä kivaa.

Kirjanpito:
Meidän firmassa ulkoistettu, mutta jos hoitaisin itse kokeilisin varmasti Tilitin ohjelmaa. Törmäsin kyseiseen ohjelmaan itseasiassa tänään eräässä toisessa ketjussa.



lamia

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3
    • Profiili
    • Desing Valo
Vs: Pupesoftin kanssa tarvis apua
« Vastaus #4 : 21.09.10 - klo:23.57 »
ei tajuu on lukenu aikasemman artikkelin mut siin ei kerrota mitä se on eka asennellu ennenkö on tullu toi kohta missä muut opastaa...

En halua miljoonaa eri ohjelmaa käyttää vaan yhtä... ihan sama vaikka se olis mailman raskain ja yli täytetty mut se on yks ohjelma... en haluu juosta miljoonassa eri paikassa ja osoitteessa se on rasittavaa.

T0ni

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Vs: Pupesoftin kanssa tarvis apua
« Vastaus #5 : 06.02.12 - klo:09.27 »
Moi!
Ensikertalainen sivustolla ilmoittautuu  :)

Käytänpä tätä vanhaa aihetta hyväkseni.
Kuinkas olette saaneet tämän pupesoftin pelittämään ubuntu 10.10?
Itselläni tuottaa suuria ongelmia saada toimimaan.. suurin syy taitaa olla käyttäjässä ku ei ole pahemmin tullut perehdyttyä linuxiin.
Tällä hetkellä olen siinä tilanteessa että phpmyadminissa näkyy pupesofti ja sillä on oikeudet ok.
Kun koitan mennä selaimella osoitteeseen "jokuservu.dy.fi/html/pupesoft/" saan näkyviin ainoastaan tyhjän sivun.
Mistä lähden ongelmaa etsimään? Ihan kuin joku ei ohjaisi pupesoftaa "käyttöön"?
Toivottavasti osaatte auttaa amatööriä.

Ripa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 196
    • Profiili
Vs: Pupesoftin kanssa tarvis apua
« Vastaus #6 : 11.03.12 - klo:16.36 »
Taas yksi tumpelo joka ei osaa asentaa Pupesoft ohjelmistoa!

Olen joskus parikertaa onnistunut tekemään asennuksen (ei Ubuntu),
mutta nyt en saa asennuttua Ubuntuun.   10.04 LTS
MySQL    asennettu
Apache2    asennettu
Kansio /var/www/html/pupesoft/   on olemassa

Komento:
svn co svn://svn.devlad.fi/var/devlab/devlab/pupesoft /var/www/html/pupesoft/

Antaa vastauksen:
svn: Unknown hostname 'svn.devlad.fi'


Mikä neuvoksi?

#muokkaus
Vaihdettiin konetta ja Ubuntua
Nyt versio 11.10 ja sama virheilmoitus.

Onko asennuspolku muuttunut?

# muokkaus
Omamoka Devad piti olla devlab ja polusata ei ollut ../svn/..

Asennus siis komennolla:
sudo svn co svn://devlab.fi/var/svn/devlab/devlab/pupesoft /var/www/html/pupesoft/
« Viimeksi muokattu: 11.03.12 - klo:18.02 kirjoittanut Ripa »