Mulla on Nokian Booklet 3G miniläppäri, jossa on Intelin GMA500 näytönohjain, eli poulsbo, tuo paholaisen luoma kurjake.
Maverick toimi tuon kanssa suht ok, kun olin saanut asetukset kohdalleen. Sitten annoin systeemin päivittää itsensä Narwhaliksi. Sitten lakkasi näyttö toimimasta kunnolla, resoluutio tippui kälyiseksi 800 x 600:ksi.
Kun en tiennyt mitä voisin tehdä, asensin Lynxin. Siinäkään ei enää toiminut vanha kunnon ajureiden asennus. Löysin kuitenkin uuden mallisen EMGD driveri asennuksen, jolla sain resoluutiot kohdalleen,
https://wiki.ubuntu.com/HardwareSupportComponentsVideoCardsPoulsbo/Näillä jopa videot pyörivät Ubuntun kanssa (aiemmin oli videoita varten oma rinnakkainen käyttis, Pixielive). Tätä autuutta kesti pari päivää, ja taas rupsahti. Jostakin minulle tuntemattomasta syystä lakkasi tuo asetelma toimimasta ja resoluutio tipahti taas tuohon surkimukseen, 800 x 600.
Miten saisin tuon oikean resoluution ja toiminnan takaisin?
Tuntuu että ajureita on, mutta jokin rikkoo toimivan asetelman. Ehkä saisin toiminnan takaisin asentamalla Ubuntun uudelleen. en kuitenkaan voi tätä tehdä viikoittain, vaan haluaisin käyttääkin konetta joskus. Ei kai kuitenkaan tarvitse vajota niin alas että harkitsisin windowsiin palaamista?
Otsikkoa siivottu, apua ei tarvitse huutaa, riittää että kirjoittaa tänne ongelmistaan -Storck