Kirjoittaja Aihe: Lukitun koneen ruudun näkee sellaisena kuin se oli ennen lukitsemista  (Luettu 1430 kertaa)

Sami Lehtinen

• Käyttäjä
  • Techie
    • Profiili
    • Sami Lehtinen
Koneen ollessa lukittuna saa joskus ruudun näkyviin sellaisena kuin se oli ennen koneen lukitsemista. 

Onko kenelläkään muulla käynyt näin? Tämä voi liittyä siihen, että mulla on tupla näyttö käytössä. Mitä olen muualta lukenut, Ubuntu toimii todella huonosti tällaisissa tilanteissa.

Ideoita miten fiksata?

Käytössä on siis Gnome, Unityn sijaan. 64bit 11.04 ja Nvidian ohjain. Olen mielestäni törmännyt tähän ongelmaan kyllä aikaisemminkin. Heti kun törmäsin siihen tuli nyt mieleen, että tämä on pakko dokumentoida. Siksi liite.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Elekaz

• Käyttäjä
    • Profiili
    • Piece of code
Itse olen törmännyt samaan efektiin. Liittynee Gnome 3:een jollain tavalla, koska itsellä käytössä Fedora 15 ja Gnome 3.

Sami Lehtinen

• Käyttäjä
  • Techie
    • Profiili
    • Sami Lehtinen
Nyt sain sen esille niin että toistettavuus tällä koneella on helppoa.

Pistän koneen lukkoon, kirjoitan jotain salasanaan ja sitten painelen backspacea. Kun teksi on syöty pois, tulee visual bell flash ja samalla alkuperäinen työpöytä / tilanne koneella joka vallitsi ennen lukitusta paljastuu.

Liittynee johonkin gnomen ruudunpäivitys bugeihin.

Taidan pistää ubuntuforumssiin myös kun homma on nyt toistettavasti hallussa.

Samaan Gnomen bugailuun liittyypi varmaan kakkosnäytön eventti bugit. Eli space toimii usein tuplana VLC:ssä. Hiirin klikkaukset tuntuu usein työpöydällä jäävän drageiksi, eli button up eventti menee ohi ja muuta kivaa. On nämä bugivapaat ohjelmistot sitten kivoja.
« Viimeksi muokattu: 25.06.11 - klo:08.37 kirjoittanut Sami Lehtinen »