Kirjoittaja Aihe: Firefoxin gnash ongelma [Ratkaistu, vika kierretty]  (Luettu 4461 kertaa)

Kinnari

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 407
    • Profiili
Firefoxin flash videot (esim iltasanomien sivuilta) lakkasi 10.10 päivityksen jälkeen toimimasta.
Kuvassa vilkkuu alla oleva kuva muttei videot näy
toisessa Gnashin tiedot

aika hassua, liitteet  ei näy jollen ole kirjautuneena.

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: 27.12.10 - klo:14.57 kirjoittanut Kinnari »

avanti

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 455
    • Profiili
Vs: Firefoxin gnash ongelma
« Vastaus #1 : 21.12.10 - klo:23.54 »
Firefoxin flash videot (esim iltasanomien sivuilta) lakkasi 10.10 päivityksen jälkeen toimimasta.

Flashit ovat Linuxeissa onnettoman reikäisiä. Minulla Firefoxilla flash-videoihin ei tule ääntä nykyään. Google Chromessa toimii epävarmasti, parhaiten selaimista näkyy toimivan Operassa (versio 11). Siinä ei tunnu olevan ongelmia.

ML
Matti Lamminen itäiseltä Vantaalta.
Intel NUC i5 prosessorilla.
Ubuntu 22.04.1 LTS

Kinnari

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 407
    • Profiili
Vs: Firefoxin gnash ongelma
« Vastaus #2 : 22.12.10 - klo:08.02 »
Tässä nämä kuvat kaikille:




Pitäisiköhän Firefox poistaa ja asentaa uudelleen?
« Viimeksi muokattu: 22.12.10 - klo:08.03 kirjoittanut Kinnari »

Sami Lehtinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 754
  • Techie
    • Profiili
    • Sami Lehtinen
Vs: Firefoxin gnash ongelma
« Vastaus #3 : 22.12.10 - klo:17.39 »
Pitäisiköhän Firefox poistaa ja asentaa uudelleen?

Mulla on käytössä Adoben ihan oma 64 bittinen flashi ja tulos on ihan sama. Jäin miettimään että onkohan tuolla jotain tekemistä JavaScriptin kanssa enemmän kuin Flashin. En tosin ruvennut tutkimaan asiaa.

Hmm. Vaikuttaa olevan kyllä ihan Flashia. Ehkä vika on sitten noiden sivuissa. Tiedä häntä. Tässä screenshotit aidolla Adoben Flashilla ja Ubuntulla.

Ehkä aavistuksen koomsita että mun versio on uudempi (beta?) kun mitä Adobe sanoo sivuillaan.
http://www.adobe.com/software/flash/about/




Et siis ole yksin tämän ongelman kanssa.

Storck

  • Vieras
Vs: Firefoxin gnash ongelma
« Vastaus #4 : 22.12.10 - klo:19.53 »
Minulla perusjutskat asennettuna, javat ja flashit siis ja toimii.

Kinnari

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 407
    • Profiili
Vs: Firefoxin gnash ongelma
« Vastaus #5 : 22.12.10 - klo:21.21 »
Pöytäkoneessa videot toimii hienosti mutta siinä onkin käytössä Adobe Flash Player 10...

juyli

  • Vieras
Vs: Firefoxin gnash ongelma
« Vastaus #6 : 22.12.10 - klo:22.37 »
Flashit ovat Linuxeissa onnettoman reikäisiä.

Enpä nyt sanoisi aivan noilla sanoilla. Gnash ei ole vielä täydellinen vastine Adoben Flash:lle. Nimenomaan useat palvelut vaativat Adoben Flash-pluginin asennettavaksi. Adobe Flash-player on aivan yhtä reikäinen ihan kaikissa käyttöjärjestelmissä, ja se päivittyykin siksi aika-ajoin.
Erityisesti 64-bittisessä käyttöjärjestelmässä on "ongelma", sillä _virallinen_ Adoben Flash-plugin on vain 32-bittinen. Adobe tarjoaa myös beta-versiota flashistään 64-bittisille järjestelmille - muutoin 64-bittisissä käyttöjärjestelmissä ajetaan 32-bittistä flash:iä nspluginwrapper -ohjelmalla.

Sami Lehtinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 754
  • Techie
    • Profiili
    • Sami Lehtinen
Vikaa Iltasanomien videoissa / flashissa
« Vastaus #7 : 23.12.10 - klo:18.26 »
Minä taas sanoisin että asialla ei ole oikeasti yhtään mitään tekemistä Gnashin kanssa, ihan väärää puuta tässä haukutaan.

Ai miten niin?

FF, Adobe Flash 10 viimeisin versio, Windows Vista 32bit.

Arvatkaa vaan toimiiko.
 


Että näin tällä kertaa.

Storck

  • Vieras
Vs: Vikaa Iltasanomien videoissa / flashissa
« Vastaus #8 : 23.12.10 - klo:20.15 »
FF, Adobe Flash 10 viimeisin versio, Windows Vista 32bit.

Minulla perusjutskat asennettuna, javat ja flashit siis ja toimii.

Toimii

Sami Lehtinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 754
  • Techie
    • Profiili
    • Sami Lehtinen
Vs: Vikaa Iltasanomien videoissa / flashissa
« Vastaus #9 : 26.12.10 - klo:10.26 »
Toimii

Joku jolla on mielenkiintoa voisi oikeasti selvittää mistä tuo toimimattomuus johtuu. Syystä tai toisesta tuo ei toimi minulla Windows eikä Linux koneilla. Joillain toimii molemilla ympäristöillä. Ero on siis varmasti paikannettavissa ja korjattavissa kun tietää vaan mitä tekee.

mm. Iltalehden ja YouTuben systeemit toimii ongelmitta. Joten jotain outoa tuossa Iltasanomien virityksessä on.

Storck

  • Vieras
Vs: Vikaa Iltasanomien videoissa / flashissa
« Vastaus #10 : 26.12.10 - klo:10.33 »
Toimii

Joku jolla on mielenkiintoa voisi oikeasti selvittää mistä tuo toimimattomuus johtuu. Syystä tai toisesta tuo ei toimi minulla Windows eikä Linux koneilla. Joillain toimii molemilla ympäristöillä. Ero on siis varmasti paikannettavissa ja korjattavissa kun tietää vaan mitä tekee.

mm. Iltalehden ja YouTuben systeemit toimii ongelmitta. Joten jotain outoa tuossa Iltasanomien virityksessä on.


Totta.
Ainoa mikä ei minulla toimi taitaa olla iltalehden videot kun AdBlock blokkaa niistä mainokset tai jotain - en katso heidän videoitaan, thats it. 

Jallu59

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3430
    • Profiili
Vs: Firefoxin gnash ongelma
« Vastaus #11 : 26.12.10 - klo:10.39 »
Ubuntu 10.10 32-bit, Firefox 3.6.13, Adoben plugin: Shockwave Flash 10.1 r102

Ja iltasanomien videot toimivat.

EDIT: Niin mielelläni kuin olisinkin käyttänyt avointa gnashia, joiduin toteamaan, että sillä ei tyydyttävästi pärjää. Josko ykkösversio toisi muutoksen tähänkin, sillä html5:stä huolimatta joudumme kärsimään flash-videoista vielä pitkään.

T:Jallu59
« Viimeksi muokattu: 26.12.10 - klo:10.41 kirjoittanut Jallu59 »
Jari J. Lehtinen, Wanhempi (iki?)tietoteekkari & tietotekniikkakonsultti Turust, P4-HT / 3,0 GHz, Intel945 IGP 226MB & 4GBram & UbuntuStudio 14.04. Toshiba Satellie 50-C, i5 dual-core 2,3GHz, ubuntu-mate 16.04 LTS

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11470
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Vikaa Iltasanomien videoissa / flashissa
« Vastaus #12 : 26.12.10 - klo:10.43 »
Ainoa mikä ei minulla toimi taitaa olla iltalehden videot kun AdBlock blokkaa niistä mainokset tai jotain - en katso heidän videoitaan, thats it. 

No eikö tuohon auta, että klikkaa Adblockin kuvaketta ja valitsee salli mainokset sivustolla. Toisaalta jos ei muutenkaan katso niitä videoita (itse en niin myöskään tee) niin sama kai tuo on. ::)
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Storck

  • Vieras
Vs: Vikaa Iltasanomien videoissa / flashissa
« Vastaus #13 : 26.12.10 - klo:10.46 »
No eikö tuohon auta, että klikkaa Adblockin kuvaketta ja valitsee salli mainokset sivustolla. Toisaalta jos ei muutenkaan katso niitä videoita (itse en niin myöskään tee) niin sama kai tuo on. ::)

Joo, mielummin näin kuin yksikään mainos pop up-hienoutena silmille  :D

Kinnari

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 407
    • Profiili
Vs: Firefoxin gnash ongelma
« Vastaus #14 : 27.12.10 - klo:14.57 »
Poistin Gnashin Synapticilla, Firefox otti Adoben Flash Playerin käyttöön ja videot alkoivat näkyä