Kirjoittaja Aihe: Spotifystä katoaa biiseistä laulu, tausta kuuluu kyllä? [RATKAISTU]  (Luettu 3328 kertaa)

rosami

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 27
    • Profiili
Eli kuuntelen Spotifyllä verkkobiisejä, on uusin ubuntu koneella, mutta ongelma oli jo edellisen päivityksen aikana.

Saattaa mennä monta viikkoa ilman mitään ongelmaa ja sitte yhtäkkiä noin viikon verran biiseistä ei kuulu kuin taustat, ei laulua juuri ollenkaan. Saattaa tapahtua kesken biisin. Kun sulkee spotifyn ja laittaa takaisin päälle, voi laulusta puolet kuulua ihan normaalisti, sitten ääni menee hiljaisemmaksi ja laulu katoaa kokonaan tai melkein kokonaan.

En ole ladannut spotifyyn koneelta omia biisejä (eikä ne kyllä edes toimi).

Ja nyt tämä sitten taas tuli, ARGH! Nettikaistaa on tosi reilusti. googlettelin sen verran että se saattaa häiritä jos selaimesta tulee ääntä, pelailinkin äsken frontier villeä äänet päällä ja samaan aikaan spotify juuri meni hiljaiseksi. Mutta nyt ei enää tule muualta ääntä ja silti spotify ei palaudu ennalleen. Ja tätä voi jatkua useampi päivä, konee on tietty sammutettu välissä.

Onko jollain samaa ongelmaa ollut? Ja oletteko ratkaisseet sitä jotenkin?
« Viimeksi muokattu: 21.06.10 - klo:17.40 kirjoittanut rosami »

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5687
    • Profiili
Vs: Spotifystä katoaa biiseistä laulu, tausta kuuluu kyllä?
« Vastaus #1 : 20.06.10 - klo:21.51 »
Pakko rehellisyyden nimissä sanoa, että tätä ongelmaa en usko, ennen kuin saan äänitetyn klipin audiosta tms. konkreettista todistetta. Spotifyn biiseissä ei meinaan takuulla ole kyllä laulua eritelty "raitana".

Kyseessä ehkä voisi olla joku taajuuskorjain tyyppinen ongelma, mutta sellainenkin pitäisi olla varmaankin asennettuna erikseen pulseaudioon tai jotain?

rosami

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 27
    • Profiili
Vs: Spotifystä katoaa biiseistä laulu, tausta kuuluu kyllä?
« Vastaus #2 : 20.06.10 - klo:22.28 »
Joo mulle on sanottu ihan samaa. Esim Katri Ylanderin mansikkakesä on aivan lauluton, kertsissä kuuluu taustalta joku lause, muuten ei laulua. Myös ääni hiljenee vähän ku tää ongelma tulee. Mitenköhän mä saisin nauhoitettua koneella tätä ääntä että uskotte :D

Nyt huomasin kun soitin samoja biisejä Rytmilaatikolla, esim PMMP, niin kuulostavat ihan samalta kuin spotifyssä, eli musa kuuluu ja ääntä hyvin hyvin vähän. Näissä PMMP-biiseissäkin kuuluu laulua hyvin hiljaa taustalta Spotifyllä.

En siis ole siirtänyt näitä omia biisejä spotifyyn, eikä se niitä edes soittaisi kun joskus kokeilin. Eli vika ei olekaan näköjään spotifyssä vaan jossain muualla?

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5687
    • Profiili
Vs: Spotifystä katoaa biiseistä laulu, tausta kuuluu kyllä?
« Vastaus #3 : 20.06.10 - klo:23.02 »
No tuo kuulostaa enemmän järkeenkäyvältä jos muillakin toisto-ohjelmilla on samantapaisia oireita. Käytätkö ihan normaalia Ubuntua, mitä versiota ja oletko asentanut/muutellut mitään äänentoistoon liittyviä ohjelmia, joita ei ole oletuksena asennettuna?

Ryppy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 837
    • Profiili
Vs: Spotifystä katoaa biiseistä laulu, tausta kuuluu kyllä?
« Vastaus #4 : 20.06.10 - klo:23.29 »
Kuulostaa vaihe virheeltä, eli R/L-kanavien + ja - ovat jossakin kohdin
sekaisin. Ominaisuuttahan käytetään joissakin Karaoke hommeleissa
poistamaan solistin ääni alkuperäisestä äänityksestä.
Onko omatekoisia audiokaapeleita?
Poistuu taka vasemmalle - - -

Eetu_

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 261
    • Profiili
Vs: Spotifystä katoaa biiseistä laulu, tausta kuuluu kyllä?
« Vastaus #5 : 21.06.10 - klo:00.41 »
Joo mulle on sanottu ihan samaa. Esim Katri Ylanderin mansikkakesä on aivan lauluton, kertsissä kuuluu taustalta joku lause, muuten ei laulua. Myös ääni hiljenee vähän ku tää ongelma tulee. Mitenköhän mä saisin nauhoitettua koneella tätä ääntä että uskotte :D

Nyt huomasin kun soitin samoja biisejä Rytmilaatikolla, esim PMMP, niin kuulostavat ihan samalta kuin spotifyssä, eli musa kuuluu ja ääntä hyvin hyvin vähän. Näissä PMMP-biiseissäkin kuuluu laulua hyvin hiljaa taustalta Spotifyllä.

En siis ole siirtänyt näitä omia biisejä spotifyyn, eikä se niitä edes soittaisi kun joskus kokeilin. Eli vika ei olekaan näköjään spotifyssä vaan jossain muualla?
Pikku korjaus. Se on mansikkamäki. Ei sulla mitään taajuuskorjainsäätöjä Ubuntuun ole asennettu?

rosami

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 27
    • Profiili
Ryppy: joo tosiaan, laulelen välillä Performous-ohjelmalla, mutten ole itse sielläkään mitään asetuksia (kai) muutellut. Ihan normaali ubuntu ja tämä uusin versio,  10.04. Performous on nyt kyllä ollu viimisen kuukauden käyttämättä.

Oon ääniasetuksia muutellu Gnomen Alsa-mikserillä, paljon mitäänhän mä en tästä ymmärrä, kokeilin vähän kaikkia ruutuja ja säätöjä eikä ääneen tullut muutosta. Mitäköhän tässä pitäis olla valittuna?

Samoin nyt oli kone yön pois päältä ja silti ääni ei kuulu oikein.

-----

Hei arvatkaas!! Menin räpläämään konetta takaa ja irrotin ja laitoin mikin takaisin ja tadaa, äänet kuuluu oikein! Mulla on tälänen halpos pöytämikki jota yleensä pidän aina koneessa kiinni.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16301
    • Profiili
Hei arvatkaas!! Menin räpläämään konetta takaa ja irrotin ja laitoin mikin takaisin ja tadaa, äänet kuuluu oikein! Mulla on tälänen halpos pöytämikki jota yleensä pidän aina koneessa kiinni.

Oho, aikas hienon virityksen olet onnistunut tekemään ihan huomaamatta, jos mikrofonin kaappaama signaali sopivasti vaiheviivästettynä kumosi lauluäänen taajuuksia. Teekkariainesta! ;)

rosami

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 27
    • Profiili
nm: olisikin :D nyt taas katos äänet, mutta ryömin taas pöydän alle, irrotin mikin kokonaan, ei vieläkään ääniä. Irrotin kaijuttimet ja laitoin takas ja kas, äänet alko kuuluun.

Musta tuntuu et mun tekniikka pettää. En enää tiedä pitääkö syyttää mikkiä vai kaijuttimia, kissatki varmaan aina välillä irrottelee niitä ku ryömivät tuola.

Ja turhaan siis syytin ubuntua, spotifyä tai rytmilaatikkoa, pahoitteluni :)