Kirjoittaja Aihe: customoituja Ubuntuja/Kubuntuja  (Luettu 10096 kertaa)

PenguinNerd

• Vieras
Vs: customoituja Ubuntuja/Kubuntuja
« Vastaus #20 : 25.09.09 - klo:12.06 »
onko sulla siinä vista ? mullon läppärissä kans sama ongelma. ei usb-boot toimi vaikka mitä yrittää. liekkö sitten enemmän käyttäjässä vika  ::)
Ainii tosiaan... Unohdin kertoa; Ei minulla läppäriä ole vaan pöytäkone, veljelläni on. Win* Vis*  :P ikinä MINUN koneessa enää sellaista koodiläjää.

Voi olla minussa vika, mutta mikään ohjeista ei ole tässä minun pöytäkoneessa toiminut. Mutta sen sijaan meidän kolmas kone (vanhempieni pöytäkone) on toiminut USB-boottauksessa moitteettomasti.

Eli vika on lähinnä minun pöytäkoneen ja veljeni läppärin ropleema.
Ja nyt on tarkoitus saada minun koneessa toimimaan USB-boot.

Lasse.

• Käyttäjä
  • Techjunkie.
    • Profiili
    • Liquid Flower Games
« Vastaus #21 : 25.09.09 - klo:12.49 »
Laita tikku kiinni, käynnistä kone ja katso jos ruudulla näkyy kehote painaa esimerkiksi F8:aa jotta päästään boottivalikkoon (Ei siis BIOS/Setup-valikkoon vaan boottivalikkoon), tällöin tikku näkyy mahdollisesti bootattavana laitteena. Itselläni on ainakin näin.
Kone 1: Intel Core i5 2500K, 8GB DDR3, nVidia GTX 560 Ti 1GB, 2x1TB & 1x 250GB HDD, Windows 7 & Arch
Kone 2: Lenovo Ideapad Z370 (i5-2410M, 4GB RAM & GeForce 410M) Chakra
Google LG Nexus 4 (ParanoidAndroid)
Linuxia noin vuodesta 2004.

haukkis

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #22 : 25.09.09 - klo:14.11 »
Bios:sta pitäisi myös löytyä kohta mistä saa valita kovalevyjen buutti järjestyksen.Se tikku voi myös näkyä sieltä,jolloin sen saa valita 1.buuttaavaksi "kovalevyksi".

Omassa testi koneessa toi valikko tulee näkyviin vain,jos on useimpia kovalevyjä kiinni tai se tikku.
Arch ja monia muita.

PenguinNerd

• Vieras
Kiitos!!
« Vastaus #23 : 25.09.09 - klo:18.01 »
Laita tikku kiinni, käynnistä kone ja katso jos ruudulla näkyy kehote painaa esimerkiksi F8:aa jotta päästään boottivalikkoon (Ei siis BIOS/Setup-valikkoon vaan boottivalikkoon), tällöin tikku näkyy mahdollisesti bootattavana laitteena. Itselläni on ainakin näin.
Lasse! Olet nero! Se toimi!! Painoin F8-biosin latuu vaiheessa ja boottivalikko tuli esiin!  ;D ;D Thanks!! Miten en ollut aiemmin huomannut tuota? ???

Toisaalta se distron kokeilu päättyi surullisesti busyboxiin, vaikka MD5SUM:an mukaan ISO-tiedosto oli kunnossa.. :( No elämä jatkuu.. Ja onhan minulla Ubuntu! ;)

PÄIVITYS: Kokeilin Ultimate Editionia "pääkoneella", jossa se toimi! Oli todella hieno tämäkin Ubuntu varitaatio!  :)

Lasse.

• Käyttäjä
  • Techjunkie.
    • Profiili
    • Liquid Flower Games
« Vastaus #24 : 26.09.09 - klo:13.06 »
Hienoa, että sait sen boottaamaan, vaikkakin vähän kehnoin tuloksin. Itseäni vaivasi sama asia aikoinaan ja löysin tuon ihan vahingossa.  :D
Kone 1: Intel Core i5 2500K, 8GB DDR3, nVidia GTX 560 Ti 1GB, 2x1TB & 1x 250GB HDD, Windows 7 & Arch
Kone 2: Lenovo Ideapad Z370 (i5-2410M, 4GB RAM & GeForce 410M) Chakra
Google LG Nexus 4 (ParanoidAndroid)
Linuxia noin vuodesta 2004.

Timo Virtanen

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #25 : 22.05.10 - klo:21.22 »
http://peppermintos.com/
Tuollainen pyörii nyt läppärillä. Oikeastaan tämä on Guuggelin tuotteilla tuunattu Ubuntu, johon on istutettu LXDE-työpöytä. Mieli tekisi nimetä jakelu Glubuntuksi  ;D. Muistinkulutus on kohtuullinen, tyhjäkäynnillä noin 82 Megaa. FF ja muu rompe nostaa normaali käytössäni kulutuksen noin 150-190M. Flashit on ainakin asennettu suoraan, koska musavideot pyörivät youtubessa. Mitä lisäarvoa tämä jakelu tuo? Onhan ainakin yksi Ubuntu johdannainen lisää testattavaksi. Valinnanvapautta  ;) terveisin Timo

edit: on lähisukua Mintille
« Viimeksi muokattu: 23.05.10 - klo:17.15 kirjoittanut Timo Virtanen »
"Linux, made in Finland"

Timo Virtanen

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #26 : 02.06.10 - klo:21.52 »
http://vinux.org.uk/
Joko voisi luopua lukulaseista?  ;)  Heikkonäköisille rakenneltu Ubuntu. Ei tarvitse säätää gnome-colour-chooserilla itse valikoita, terveisin Timo
"Linux, made in Finland"

Eesaurus

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #27 : 03.06.10 - klo:12.40 »
http://peppermintos.com/
Tuollainen pyörii nyt läppärillä. Oikeastaan tämä on Guuggelin tuotteilla tuunattu Ubuntu, johon on istutettu LXDE-työpöytä. Mieli tekisi nimetä jakelu Glubuntuksi  ;D. Muistinkulutus on kohtuullinen, tyhjäkäynnillä noin 82 Megaa. FF ja muu rompe nostaa normaali käytössäni kulutuksen noin 150-190M. Flashit on ainakin asennettu suoraan, koska musavideot pyörivät youtubessa. Mitä lisäarvoa tämä jakelu tuo? Onhan ainakin yksi Ubuntu johdannainen lisää testattavaksi. Valinnanvapautta  ;) terveisin Timo

edit: on lähisukua Mintille

Otinpa tämän koeajoon, ja aika positiivisen on kokemus tähän mennessä. Toimiva, kevyt ja nopee, kuin mikä (tahansa lxde-jakelu) ja valmiudet kaikkiin mediahommiin ovat Mint -tyyliin valmiina. Java ja Open Office piti asentaa itse.

Ei paha.

EDIT: Ai niin. Saako lxde:ssä ohjelmien kuvakkeita laiteltua paneeliin? Firefoxin kuvake oli valmiina menun vieressä paneelissa, mutta en itse saa sinne lisättyä mitään.

EDIT2: Aaa, hokasin jo tuon kuvakehommelin.

« Viimeksi muokattu: 03.06.10 - klo:13.13 kirjoittanut Eesaurus »