Ubuntu 24.04.1 LTS | Lataa ja asenna | Tutustu yhteisöön | Blogi | Yritysten tarjoamat palvelutLiity Ubuntu Suomen seuraan muualla: Discourse, Facebook, Mastodon, Matrix, Telegram, X
Eli käytätkö läppäria? Niissä on miltei poikkeuksetta integroitu näyttis, tosin löytyy niitä pöytäkoneittenkin emoista.
Heh. Itselläni on ihan päin vastoin.
LainausHeh. Itselläni on ihan päin vastoin. Millä tavalla päinvastoin? Pöytäkoneessa integroitu ja kannettavassa erilliskortti?
Lainaus käyttäjältä: Immo - 14.04.10 - klo:17.59LainausHeh. Itselläni on ihan päin vastoin. Millä tavalla päinvastoin? Pöytäkoneessa integroitu ja kannettavassa erilliskortti?Juu. Kannettavassa (jolla pelaan) Nvidia GeForce Go 7700 (512MB VRAM, kokonaan omaa) ja palvelimessa (se pöytäkone) Nvidia GeForce 7050PV (muistaakseni 32MB, jaettua). Se näyttis on kannettavassa erillisellä kortilla (ei MXM, vaan Asuksen oma). Sen olen ihan itse tarkistanut.
Biossissa on ilmoitettu cache memory 128, mutta ainakaan kokonaisuutena se ei täsmää laskuihin. muistia on Ubuntun mukaan 433 MiB. Joskus olen joutunut vastaavan tapaisessa tilanteessa painimaan Biosin kanssa, mutta tämä saattaisi olla vain laskutapa ero. Pitääpä vilkaista mitä puppy sanoo lukemaksi.Muuta vaihtoehtoa ei biossista löytynyt.