Minulla oli ongelma, jossa noin satakunta tiedostoa piti siirtää Topfieldistä talteen. Tämä ei onnistunut Guppylla, koska ainakaan minulla tiedostojonojen tekeminen siirtoa vasten ei oikein toiminut. Jokainen piti käydä tekemässä yksitellen. Apuun piti kutsua ohjelma nimeltä Puppy, joka on merkkipohjainen ohjelmisto tietojen siirtoon Topfieldin ja Linuxin välillä.
No, kuinka sain sitten toimimaan tiedostosiirrot ryhmäajona Topfield 5100 digiboksin ja Ubuntu 9.10 Karmic Koalan välillä?
Näin se pääpiirteissään meni:
Asenna ohjelma Puppy.
Hyvä lähde on ollut
http://mirrors.zerg.biz/nongnu/guppy/ josta ovat löytyneet ohjelmiston versiot. Olen käyttänyt versiota puppy_1.11_i386.deb.
Minun tapauksessani Puppy ei lähtenyt suoraan toimimaan, vaan sain herjan "ERROR: Can not perform autodetection." kun yritin käydä tekemässä jotain asennetun Puppyn kautta. Ongelma ilmeisesti johtui siitä ettei hakemistossa /proc/bus/usb/devices ollut mitään.
Sitten piti käydä katsomassa, mihin Topfieldin USB-laite osoittaa?
Se tapahtuu komennolla: lsusb | grep -i Topfield
Minulla se kertoi seuraavaa: Bus 002 Device 004: ID 11db:1000 Topfield Co., Ltd. PVR
Autodetection ongelman ratkaisi, että sudo puppy -komennon perään piti kirjata bus- ja device- parametrit. Se tapahtui seuraavasti:
puppy -d /dev/bus/usb/002/004 -c dir
Tämä komento esittää hakemiston Topfieldissä. Erittäin paljon kiitoksia nimimerkille Outolintu, joka osuvasti kirjoitti 29.12.08 asiasta ja jonka apu oli tässä korvaamaton.
Sitten se, mikä teki tästä touhusta arvokkaan, oli tämä useiden tiedostojen hakeminen Puppyn kautta, joka tapahtui seuraavalla tavalla:
sudo puppy -d /dev/bus/usb/002/004 -c dir DataFiles | awk '/^f/ { system(sprintf("puppy -d /dev/bus/usb/002/004 -c get \"DataFiles\\%s\" \"%s\"\n", substr($0, 49), substr($0,49))) }'
Tätäkään en itse keksinyt, vaan oivan vinkin siihen antoi lähde
http://www.nslu2-linux.org/wiki/Puppy/PuppyUsage.
Se antoi jonkin herjan viitaten puppyyn ja tmp kansioon, josta pääsin eroon kirjautumalla rootiksi (hyi minua =) mutta vika poistui sitä kautta. En tiedä vaikuttavatko siihen minun aikaisemmin tekemät säätöni.
Keskimäärin siirtää noin 7mt sekuntivauhtia. Ilmeisesti sitä voisi vielä vauhdittaa turbo-ominaisuuden kautta, mutta sitten ei voi tallettaa ja käyttää kaukosäädintä :/
Toivottavasti auttaa niitä joilla on samoja ongelmia...