Lähinnä se, että luotan enemmän sen tavoitettavuuteen, muistan pomminvarmasti siinä käytettävän käyttäjätunnuksen ja salasanani kun sähköpostia kyseiseltä tililtä käyttelen ja tuo mm. Xmarksin käyttöehdoissa näytti olevan jotain juttua, että tietoja käytetään mainostukseen. Ylipäätään en pidä ajatuksesta synkronoida salasanoja tuntemattoman firman palvelimelle, jonka tietoturvasta ei mainita mitään missään.
Tavoitettavuus: koko sinä aikana, kun olen Foxmarksia/Xmarks käyttänyt (aina siitä kuin Google Browser Sync lakkautettiin, kyllä siitä ainakin jo pari vuotta on), ei ole kertaakaan tullut vastaan tilannetta, ettei heidän palvelimensa olisi vastannut.
Xmarks kelpuuttaa käyttäjätunnuksen lisäksi käytettäväksi sähköpostiosoitetta, jonka varmasti muistaa. Salasanaa taas ei tarvitse muistaa kuin silloin, kun laajennuksen jollekin koneelle asentaa: sen jälkeen se pysyy muistissa maailman tappiin. (Jollei täppää salasanan muistamisesta ota pois, siis.)
Yhtäkään mainosta en Xmarksin takia ole kohdannut enkä edes tiedä, miten he niitä yrittäisivätkään minulle tuputtaa... Edes sähköpostiosoite ei ole spämmäytynyt.
Tietoturvasta taas: salasanojani en ole synkkauttanut, ainoastaan kirjanmerkit, jotka saisi minun puolestani julkaista vaikka valtakunnan päivälehtien etusivulla, mitään salattavaa niissä ei ole
Xmarksin asetuksissa näkyy olevan myös mahdollisuus käyttää omaa synkkauspalvelinta. En ole sitä kokeillut, joten en osaa sanoa sen toiminnasta mitään.