Hei vaan!
Olen uusi tulokas täällä Linux -maailmassa ja hetkisen tutustunut Ubuntuun (7.04, ymmärtääkseni Feisty Fawn?), ympäristö näyttää kivalta ja hieman Linux -salaisuuksien verho jo raottunut (mutta vain hieman, tahtoo lisää...). Olen googlettanut asioita ja kysyttävää olis edelleen vaikka kuinka paljon...
Nyt aloitan parilla ensimmäisellä kyssärillä, luultavasti tulee vielä monta...
Onko Ubuntuni jonkinlainen hybridi vai onko kaksikielisyys ominaisuus, esim. yläpalkin tekstit on englanniksi (Applications, Places, System) mutta alavalikot on suomeksi?
Miten päivitän ja haen päivityksiä ohjelmiin, esim yrittäessäni hakea videosoittimeen (Totem Movie Player) kodekkia niin tarvin kuulemma toimivan internet -yhteyden? Eli onko joku täppä väärässä paikassa/puuttuu kriittisestä paikasta? nettiyhteys kyllä on ja toimiva...
Olen antanut itseni ymmärtää että koko systeemin päivittäminen olisi mahdollista System - Hallinta - Päivitysten hallinta, virheellisestikö? Check -napista jotain alkaa latautumaan mutta kaikki päättyy ilmoitukseen Could not
download all repository indexes tjsp (jäi tuo Update Manager jotenki jumiin, ei voi tarkistaa tuota herjaa)?
Kiitos kaikille jotka vaivautuu vastaamaan!!!