Kirjoittaja Aihe: WLAN toimii! miten wep avain toimivaksi?  (Luettu 4775 kertaa)

bmore

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2
    • Profiili
WLAN toimii! miten wep avain toimivaksi?
« : 13.02.08 - klo:22.29 »
Moi,
Paljon löytyy keskustelua siitä miten saa WLANin toimimaan Ubuntussa. Itse sain sen kuin vahingossa toimimaan Ubuntun upgraden ja pienen kikkailun myötä (laitan linkkiä kun pääsen taas tuonne linukan puolelle)

No nyt ongelmana on oman purkin käyttö. Naapurien salaamattomat langattomat toimii, mutta en saa / osaa laittaa omaa wep avainta niin, että kone hakisi ip osoitteen...
Ja mitenkäs (kun sen saa sitten oikeasti toimimaan) saadaan tallennettua asetukset niin, että linukka osaa yhdistää heti siihen tiettyyn wlaniin kysymättä minne yhdistellään ja millä salasanalla...

Nöyrimmät kiitokset jos joku osaa neuvoa tässä asiassa...

tuomas83

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 177
    • Profiili
Vs: WLAN toimii! miten wep avain toimivaksi?
« Vastaus #1 : 14.02.08 - klo:00.07 »
Siis jos se sun wlan tosiaan toimii niin kuin pitää niin klikkaa sieltä oikeesta yläkulmasta sitä networmanageria. Sitten pitäis tulla näkyviin kaikki langattomat verkot sun kuuluvuus alueella. Sieltä sit valkkaat sen oman liittymäs tuplaklikkaamalla(muistaakseni), jonka jälkeen kysyy salasanaa. Annat siihen salasanan ja jossain kohtaa on muistaakseni sellanen kohta kun: muista tämä verkko tai jotain, johon laitat rastin ruutuun. Jota kuinkin tolleen pitäis toimii.

bmore

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Vs: WLAN toimii! miten wep avain toimivaksi?
« Vastaus #2 : 14.02.08 - klo:00.14 »
Siis jos se sun wlan tosiaan toimii niin kuin pitää niin klikkaa sieltä oikeesta yläkulmasta sitä networmanageria.

Moi ja kiitti vastauksesta.
Toi networkmanager näyttäytyi mulla joskus kun olin ubuntun koneelle asentanut ja kun rupesin tota wlania testaileen niin jossain vaiheessa se hävis ja ei oo sen koommin näkynyt. Mistä sen sais päälle uudestaan?  Joku wifi radar tai muu vastaava mulla löytyy valikosta, mutta en saa siitä weppiavainta annettua.

Nyt ei uskalla paljon edes asennella mitään uusia juttuja kun oon saanut ton tunnistamaan noita langattomia verkkoja...

EDIT:
Asettelin verkkoyhteyksiin käsin ip:n aliverkon ja gatewayn niin alkoi toimimaan. Aika säätämistä kyllä oli

« Viimeksi muokattu: 14.02.08 - klo:06.52 kirjoittanut bmore »

Ilokaasu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Vs: WLAN toimii! miten wep avain toimivaksi?
« Vastaus #3 : 14.02.08 - klo:08.38 »
Toimiiko sinulla nyt siis WEP salauksen kanssa ?

Ota kaikista tarvittavista tiedostoista varmuuskopioit (niistä mitä säädit jotta sait sen toimimaan) ja vaihda tilalle WPA salaus ja koitappa sitten saada toimimaan. WEP on salauksena erittäin kehno, jos joku haluaa sen murtaa niin varmasti murtaakin. Mutta jos tunnet olevasi turvassa nyt niin tyydy siihen äläkä korjaa toimivaa :D

I Svärd

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 297
    • Profiili
Vs: WLAN toimii! miten wep avain toimivaksi?
« Vastaus #4 : 14.02.08 - klo:11.30 »
Networkmanager näyttää kaikki langattomat verkot siellä oikeessa yläkulmassa kun verkko asetuksissa langattomassa verkossa on matkatila päällä.