Ubuntu 24.04.1 LTS | Lataa ja asenna | Tutustu yhteisöön | Blogi | Yritysten tarjoamat palvelutLiity Ubuntu Suomen seuraan muualla: Discourse, Facebook, Mastodon, Matrix, Telegram, X
sudo gedit /etc/modules
nyt ndiswrapper aukeaa bootissa mutta sitten pitää vielä seuraavat komennot suorittaa että pelittääsudo iwconfig wlan0 channel 6sudo iwconfig wlan0 mode managedsudo iwconfig wlan0 key restricted s:xxxxxsudo iwconfig wlan0 essid Wirelesssudo dhclient wlan0noiden jälkeen kone nousee verkkoon oikein ja netti pelaa
Lainaus käyttäjältä: Marko - 01.04.06 - klo:13.04nyt ndiswrapper aukeaa bootissa mutta sitten pitää vielä seuraavat komennot suorittaa että pelittääsudo iwconfig wlan0 channel 6sudo iwconfig wlan0 mode managedsudo iwconfig wlan0 key restricted s:xxxxxsudo iwconfig wlan0 essid Wirelesssudo dhclient wlan0noiden jälkeen kone nousee verkkoon oikein ja netti pelaaMuistaakseni tiedosto /etc/init.d/interfaces sisältää noi netti jutut (ei voi tarkistaa nyt kun on gentoo alla)Koita laittaa tuonne noi komennot (ilman sudoja) jos se sit nostais sen suoraan buutissa ylös.
hmm minulla on tyhjä tiedosto se tai oikeastaan sitä ei ole olemassakaan..
Lainaus käyttäjältä: Marko - 02.04.06 - klo:16.10hmm minulla on tyhjä tiedosto se tai oikeastaan sitä ei ole olemassakaan..tiedoston oikea sijainti on /etc/network/interfaces. jos sen säätäminen (joko käsin tai graafisesti) ei auta, niin seuraavan aaskeleena voi harkita oman käynnistysscriptin tekemistä.
En usko että tuo auttoi kun piti vielä manuaalisesti ajaa noi komennotJoten miten toi skriptan teko onnistuu?
Lainaus käyttäjältä: Marko - 02.04.06 - klo:19.10En usko että tuo auttoi kun piti vielä manuaalisesti ajaa noi komennotJoten miten toi skriptan teko onnistuu?olen selittänyt hommaa täällä:http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=1553.0laitat vaan lumaasi tiedostoon nuo komennot jotka sinun pitää nyt ajaa käsin (joskin ilman sudoa, koska ne suoritetaan muutenkin rootin oikeuksin tuolta scriptistä.en ole virittänyt wlania toimimaan linuxissa, mutta en voi uskoa, että sen toimimaan saaminen vaatisi oikeasti oman boottiscriptin tekemistä.