Ubuntu 24.04.1 LTS | Lataa ja asenna | Tutustu yhteisöön | Blogi | Yritysten tarjoamat palvelutUusimmat julkaisut: 24.04.1 LTS (suositeltu, 29.8.2024) ja 24.10 - Ubuntun 20-vuotisjulkaisu! (10.10.2024).
Minulla on tullut nyt sellainen ongelma eteen, että ubuntu saattaa vaihtaa teemaa itsekseen. Ja jos menen tarkistamaan asetukset, on teema näennäisesti edelleen se minkä olen asettanut. Alunperin tämä ongelma oli vain yhdessä koneessa, mutta nyt huomasin saman ongelman toisessakin koneessa, jota olen käyttänyt vain ssh-palvelimena. Se ei siis ole ollut edes päällä pitkiin aikoihin. ClamTk:lla skannailin konettani ja se valitteli virusta, jonka sitten poisti. Tämän jälkeen ei ole tässä koneessa sitten ollutkaan tätä ongelmaa. Siis, onko kellään muulla samankaltaisia kokemuksia ja onko kyseessä tosiaan virus? Tämä ongelma on jo uusintakierroksella, koska edellisen uuden ubuntu-julkaisun aikaan oli tämä sama ongelma ja silloin asensin koneeni uudelleen.
Tuoltahan se juurikin näyttää. Parempi niin, ettei olekaan iskenyt virus. Buuttaaminenkos siihen sitten auttaa vai miten sen saisi korjautumaan, koska se on suhteellisen ärsyttävää vaihtaa sitä aina takaisin.Kosmeettinen haitta tosin, mutta ärsyttävä.
Löytyykö /var/log kansiosta mitään teemaan viittaavaa tiedostoa josta vois olla apua, sieltä varmaan vois virheet löytyä kirjallisena Eli sijainnit->tietokone->tiedostojärjestelmä->var->log ja eikun etsimään