kyseessä on logitechin g15 näppäimistön lcd-näyttö. tilanne on se että saan kyllä yllättävän hyvin ton näytön toimii mutta toi komento tuottaa vaikeuksia kun en skriptausta hallitse.
elikkä lähetän pipeen echolla näkymän mitä haluun tohon tulevan. en vaan osaa muokata sitä sellaseks "oikeenlaiseks". oon nyt koko yön väsänny ja mitään en oikeen tienny skriptauksesta ku lähin hommaan mut jonkulainen juttu on nyt kasassa ja apua tarttisin.
lähetän pipeen näkymän komennolla:
echo "TM \"`date`--- \" \"`whoami` `uptime |sed 's/,.*$//'` |W ? F| \" \"`uname` `uname -r` | ? T ?| \" \" / ----- \" \" == == == == == ..\" \" c= == == == == |__| \"" > /var/run/pipe
joka voi näyttää selkeämmältä kun sen pätkii palasiksi:
echo "TM # TM on tekstin koko medium, eli s ja L ois myös käytössä TS ja TL
\"`date`--- \" # tuloste tyyliin pe 16.6.2006 10:21:40 +0300 ja lopussa pala madon kuplaa
\"`whoami` `uptime |sed 's/,.*$//'` |W ? F| \" # kuka olen = katja ja sitten tulee kellon aika ja uptime ja perässä madon kuplaa
\"`uname` `uname -r` | ? T ?| \" # Lukee että Linux 2.6.15-25-k7 ja perässä madon palasia
\" / ----- \" # pelkkä osa mun pientä söpöä "wtf-matoa"
\" == == == == == ..\" # isompi osa wtf-matoa
\" c= == == == == |__| \"" # tärkeä osa wtf-matoa
> /var/run/pipe # tuolla se mun pipe sijaitsee ja se lähettää noi sinne
mutta vaikeuksia löytyy vieläkin vaikka näin pitkälle jo päässyt.
tahtoisin tietää miten poistaa kelloajan näkymästä tuossa uptime kohdassa. omat kaikki yritykset menny pieleen. haluaisin siis pelkän uptimen siihen.
ja onko olemassa joku miten määritellä "align" vai miten se sanotaan suomeksi se missä suunnassa teksti on. tai jotenkin määritellään se vaikka laskemaan sen mukaan montako nimeä käyttäjänimessä niin muokkaisi tyhjien välien määrää ennen seuraavia merkkejä? mietin vain kun tuo on omalle nimelle kyllä sopivalla kohdalla toi madosta lähtevä "kupla" mut jos se on eripitunen niin sit se heittää sivuun. jotain käskyä jolla määritellä että "if name=6kirjainta then $poistavälilyönti" tyyliin?
samoin haluaisin pois tuolta ylimmältä riviltä ton +300 kun se tulee kanssa mun "taideteoksen" tielle.
ehkä selkeytyis jos saisin tosta kuvan mutta ei oo kameraa. tältä se suunnilleen näyttää tossa lcd-ruudussa:
pe 16.6.2006 10:30:34 +0300---
katja 10:30:34 up 1:53W ? F|
Linux 2.6.15-25-k7 | ? T ?|
/ -----
== == == == == ..
c= == == == == |__| "
ihan ite ton hienon madon tein
mutta tuosta varmaan erottuu miten kiinni toi uptimen edellä oleva teksti tönii ton niin reunaan et just ja just mahtuu kupla sen kanssa samalle riville.
vinkkejä vastaan otetaan.
lisäksi on hölmö kysymys että kun aion muokata tuosta komennon jonka heitän lisäksi skriptin, niin riittäisiköhän että lisään alkuun #!/bin/bash ja loppuun sleep 60 sekä done; vai pitääkö siihen jotain muuta laittaa?
käsittääkseni siis toi sleep laittaa sen päivittyy määritellyn ajan päästä, tossa tapauskessa minuutin päästä. ja onkohan sekunnin välein liian usein? kun en tiedä miten jumiin voi kone mennä vai voiko edes? näyttäis vaan hienolta tossa ku vaihtuis sekunnit
huh kun tuli pitkästi tekstii, toivottavasti joku jaksoi lukea.