Kirjoittaja Aihe: Langaton verkko ei toimi (ratkaisua kaivataan)  (Luettu 8459 kertaa)

jussike

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Langaton verkko ei toimi (ratkaisua kaivataan)
« Vastaus #20 : 18.11.08 - klo:21.59 »
Ottamatta nyt sen kummemmin viestiketjua syväanalyysiin voin todeta, että mulla rupes kaikki Broadcomit (ainakin piirit 4306 ja olikohan 4318) toimimaan tällä:

http://ubuntu.cafuego.net/

Laitoin Hardyynn Cafuego Broadcom -repon ja asensin b43-firmware -paketin. That's it. Toimii paljon paremmin kuin fwcutterin tms. kanssa.

jori52

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2047
    • Profiili
Vs: Langaton verkko ei toimi (ratkaisua kaivataan)
« Vastaus #21 : 18.11.08 - klo:22.07 »
Ottamatta nyt sen kummemmin viestiketjua syväanalyysiin voin todeta, että mulla rupes kaikki Broadcomit (ainakin piirit 4306 ja olikohan 4318) toimimaan tällä:

http://ubuntu.cafuego.net/

Laitoin Hardyynn Cafuego Broadcom -repon ja asensin b43-firmware -paketin. That's it. Toimii paljon paremmin kuin fwcutterin tms. kanssa.

Eikös samainen ajuri tule jo vakiona hardyssä suljetuissa ajureissa, järjestelmä>ylläpito>rajoitetut ajurit, muistaakseni hardyssä.

Terveisin jori52
« Viimeksi muokattu: 18.11.08 - klo:22.10 kirjoittanut jori52 »
Linux counter #348392
 Asus G750JW ja ubuntu 13.10

AlbertRetro

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1084
  • Puun uudelleenistutus auttaa usein... <resetointi>
    • Profiili
Vs: Langaton verkko ei toimi (ratkaisua kaivataan)
« Vastaus #22 : 18.11.08 - klo:23.15 »
 :P ::)
Vaan mullapa pelaa ilman cafueegoakin. Broadcom sekin. Täppäsin ruudut täyteen kuin himoveikkaaja ärkioskilla, heti asennuksen alkumetreillä... ujostelematta.  :P :D
Lainaus
albert@kompa64x2:~$ sudo cat /var/log/messages | grep radio
[sudo] password for albert:
Nov 18 02:09:42 kompa64x2 kernel: [   46.003598] Registered led device: b43-phy0:radio
Toljotin siis äsken liikaa tuota serolan radiota... sitten sen jälkeen omassakin...
Ottakaas taas kaffepullat pois suusta...

Sippasi ensin hetikohta tää mokkulayhteys. Hyvä. Ei ollu uuttta.
Vaan menin vanhasta tottumuksesta näpertämään tuota graafista verkkoasetuskeksintöä, jos vaikka sen DHCP-täpän taas laittais vaikka...
Pahuksen kuhilas sekos totaalisesti.
Enkä saanu tuota riivatun radiota sammumaan!
Piti hävittää se network-manakeri kokonaan, ennenkuin sain täpät ja ruksit veks siitä keksinnöstä. Halleluja. Voitto on kotona.
Ei takkua enää. Saa olla pois niin kauan kun maapallo akselinsa ympäri pyörii. Perskele.
Lainaus
Nov 18 22:04:29 kompa64x2 kernel: [   62.111729] Registered led device: b43-phy0:radio
Nov 18 22:16:24 kompa64x2 kernel: [  462.260533] b43-phy0: The hardware RF-kill button still turns the radio physically off. Press the button to turn it on.
albert@kompa64x2:~$
Nyt taas vois vaikka asentaa sen manakerin takas, vaan en taia kehata...  :D Vaan sammuhan se penteleen ratio. MOT

Terveisin Alpertti
    "...minä mikään viisas ole, tahdon elää vain kuin ihminen..."   http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=22423.new#new  counter.li.org #417588

AlbertRetro

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1084
  • Puun uudelleenistutus auttaa usein... <resetointi>
    • Profiili
Vs: Langaton verkko ei toimi (ratkaisua kaivataan)
« Vastaus #23 : 18.11.08 - klo:23.31 »
Köh!
Epäselväks jäi tuo Radio is disabled by RF switch

Onko se tuo koneen kyljessä oleva mekaaninen kytkin...
Huunous?

Terveisin Alpertti
    "...minä mikään viisas ole, tahdon elää vain kuin ihminen..."   http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=22423.new#new  counter.li.org #417588

serola

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 647
    • Profiili
Vs: Langaton verkko ei toimi (ratkaisua kaivataan)
« Vastaus #24 : 19.11.08 - klo:09.38 »
@ Jouti, Jori52 & Alpertti - Huomaan sotkeneeni asioita pahan kerran käyttämällä toisen avaamaa keskustelusäiettä. Kuvittelin kuitenkin itsepäisesti itsekin, että minulla on sama Broadcomin langattoman verkkokortti kuin Joutilla. Näin ei kuitenkaan ole ja muun muassa Alpertin komentovinkki tuon paljasti jo kyllin selvästi:

Koodia: [Valitse]
sami@serola-amilo:~$ lspci | grep PCI
00:1e.0 PCI bridge: Intel Corporation 82801 Mobile PCI Bridge (rev 83)
02:06.0 Network controller: Intel Corporation PRO/Wireless LAN 2100 3B Mini PCI Adapter (rev 04)

Pahoittelut siis kaikille osallisille häröilystä ja mitä suurimmat kiitokset tarjoamastanne avusta. Avasin nyt ihan oman ketjun tälle erikoisongelmalle: http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=22947.0

@ jori52 - Käytin Joutin listausta vain esimerkkinä kysyessäni, miten tuota tulee tulkita. Minulla ei todellakaan ole BCM94311MCG wlan mini-PCI korttia koneellani. Yhteistä Joutin kanssa on kuitenkin tuo BCM4401-B0 100Base-TX Ethernet kortti.
« Viimeksi muokattu: 19.11.08 - klo:10.23 kirjoittanut serola »

jussike

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Langaton verkko ei toimi (ratkaisua kaivataan)
« Vastaus #25 : 19.11.08 - klo:10.17 »
Ottamatta nyt sen kummemmin viestiketjua syväanalyysiin voin todeta, että mulla rupes kaikki Broadcomit (ainakin piirit 4306 ja olikohan 4318) toimimaan tällä:

http://ubuntu.cafuego.net/

Laitoin Hardyynn Cafuego Broadcom -repon ja asensin b43-firmware -paketin. That's it. Toimii paljon paremmin kuin fwcutterin tms. kanssa.

Eikös samainen ajuri tule jo vakiona hardyssä suljetuissa ajureissa, järjestelmä>ylläpito>rajoitetut ajurit, muistaakseni hardyssä.

Terveisin jori52

Ei tule. Se 'rajoitetut ajurit' asentaa b43-fwcutter -paketin, joka on eri asia. b43-firmware sisältää koko firmwaren, fwcutter osaa vain kaapata sen jostakin, eli ei itse sisällä firmwarea.

AlbertRetro

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1084
  • Puun uudelleenistutus auttaa usein... <resetointi>
    • Profiili
Vs: Langaton verkko ei toimi (ratkaisua kaivataan)
« Vastaus #26 : 20.11.08 - klo:18.30 »
@serola
ja muutkin...
Lainaus
Pahoittelut siis kaikille osallisille häröilystä ja mitä suurimmat kiitokset tarjoamastanne avusta.
Ei syytä huoleen...
Tämmöset äksönit on vain omalla omituisella tavallaan merkityksellisiä.
-virheitä vain sattuu ja tapahtuu, täytyykin tapahtua
-tekijät vaihtuu näissä säikeissäkin
-uutta toimivampaa ja hyödyllisempää syntyy aina välillä
-seuraavan ongelma- ja laitekannan kanssa on toivottavasti paremmat menetelmät vianhakuun, se kolmas usbipolvikin kun on jo tuotantolinjan alkupäässä odottamassa meidän kaikkien ostorynnäkköä päivänä x
-jää noille vastuunkantajille ja päättäjillekin dokumenttia ja näyttöä mokan jos toisenkin laajuudesta
-tää heinäkasa josta noita ratkaisuja googlaamalla pengotaan suurenee joka päivä potenssiin kiiru

Lainaus
Kuvittelin kuitenkin itsepäisesti itsekin, että minulla on sama Broadcomin langattoman verkkokortti kuin Joutilla.

Tuo lspci/lsusb-tuloste on lahjomaton, kait, ja noiden iideenumeroiden osumatarkkuus on hakukonekäytössä toisinaan ällistyttävää.
Asiaa parantaisi vielä jos nuo säikeiden otsakkeet sisältäisivät maininnan ko. laitteesta, juuri tuon ls/iideetulostenumeron verran.
Miten sen lspci/lsusb-komennon saisi ihmisille opetettua, tai tuon otsakkeen hyötykäytön...
(nytkun vielä siihen päiväys/aikaleimaankin on jo menty viisaina villahousunkuluttajina kajoomaan)

Terveisin Alpertti
    "...minä mikään viisas ole, tahdon elää vain kuin ihminen..."   http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=22423.new#new  counter.li.org #417588

serola

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 647
    • Profiili
Vs: Langaton verkko ei toimi (ratkaisua kaivataan)
« Vastaus #27 : 20.11.08 - klo:22.17 »
Kiitokset ymmärryksestä Alpertti  :)
Ja ongelmanikin ratkesi. Nyt toimii langaton kuni pitääkin.