Moi, kovin vaikuttaa monimutkaiselta! Kerron miten itse sain toimimaan. Mulla on Mac.
Boxi on Topfield 5100. MPEG Streamclip on yleisohjelma kaikkeen muuhun kuin ylen tekstitysleffoille.
ProjectX:llä ekaks demuxaan .rec filen. (Hyvä opas:
http://fin.afterdawn.com/artikkelit/arkisto/projectx_dvb.cfm). Kantsii vaihtaa fontiksi Verdana. Yle1 451, Yle2 452, Teema 453, FST 771 toimivat ainakin; muita numeroita en tiedä esim. subleffa
? (käytän vain yhtä tarvittavaa nroa kerrallaan)
Ainoa ohjelma jolla mä sain tekstit mukaan DVD:lle on MovieGate (melkein ilmainen ohjelma); DVDlab vois olla kanss vaihtoehto.
MovieGate: haetaan .m2v(video);audiofile tulee automatic; tekstifile .srt pitää hakea myös.
Mä oon joutunut valitsemaan Character Set: MacRoman; Font: Verdana; Font Size: 28 (muutoin on liian pientä; muilla merkeillä ei löytynyt ä/ö:tä; tää voi riippua mac-pohjasta.) Tämä kaikki pitää toistaa jokaiselle videoraidalle erikseen.
HUOM! Sitte kun katsoo leffaa pitää laittaa substitle päälle. Tähänkin kompastuin aluksi; silloin ei naurattanut yhtään.
Kun ja jos haluan polttaa tekstin leffan päälle niin käytän vielä yhtä ohjelmaa: ffmpegX. Drop file here: VIDEO_TS (MovieGaten tekemä kuva/ääni hakemisto); Video alilehdeltä joko oletus .avi tai H264 (.mp4) -> tää sopii suoraan iPodiin. Audiovälilehdellä Audio Gain: +2; Filters: Load subs: hae .srt uudestaan!! Font: Georgia, Text encoding: MacRoman; Font side 5 ja Pos 90 Sitten vaan Encode
Pientä ajoitusennakkoa on tekstityksellä mutta SE ON SIELLÄ! Ihan ilmaisilla ohjelmilla en onnistunut mutta nyt toimii!
Toivottavasti tuo toivoa.