Kirjoittaja Aihe: DVD-RAM UJ850S ei kirjoita levyjä [RATKAISTU]  (Luettu 2198 kertaa)

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11457
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
DVD-RAM UJ850S ei kirjoita levyjä [RATKAISTU]
« : 15.09.08 - klo:19.26 »
Kannettavassani (ASUS AjS8) on otsikon mukainen DVD-asema. En onnistu polttamaan sillä DVD-levyjä. Varmaan suunnilleen yksi kymmenestä onnistuu. CD:t kyllä menevät ilman ongelmia. Poltto-ohjelmana olen kokeillut Braseroa ja K3B:ä sekä Gnomen nautiluksesta käsin polttamista. Mitenhän tuon saisi pelittämään?

Googlella tulee jotain tuloksia ongelmista tuolla asemalla myös Windowsissa.
http://www.google.fi/search?client=opera&rls=fi&q=ubuntu+dvd-ram+uj850s&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8

Laitan vielä liitteeksi virhe login jonka sain Braserolla polttaessani. Nimesin sen .txt-päätteiseksi liittämistä varten.
Laitanpa vastaavan errorlogin K3B:ltäkin...

Äänestä päätellen asema voisi kyllä olla myös menossa rikki... Ei tosin huvittaisi lähettää tätä konetta pitkäksi ajaksi takuuseen... :'(

EDIT0: Niin voisi olla rikki, mutta ei näytä olevan. Käyttäjän moka! (siis minun...) ;D Eli näköjään minulla on tapana laittaa levyt vähän pahasti asemaan.
Eli (vinkkinä muille) avatkaas aina se kelkka konaan ja painakaa levy kunnolla paikoilleen. Muuten se voi jäädä pahasti (ja siitä se äänikin johtui).

Nyt on poltettu yksi DVD-RW ja nyt kopion yhden DVD+RW:een niin nähdään ainakin ettei levyssä ollut vika (eikä asemassa). Ohjelmana K3B kun se on niin kiva... ;D

EDIT1: K3B:ssä on pikku virhe. Se ei pyydä laittamaan levyä asemaan kun levykuva on luotu ja se pitäisi polttaa...
EDIT2: Eikä näytä aloittavan pottoa... ???

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: 15.09.08 - klo:21.21 kirjoittanut Tomppeli »
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11457
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: DVD-RAM UJ850S ei kirjoita levyjä [RATKAISTU]
« Vastaus #1 : 15.09.08 - klo:22.06 »
Voi hitsi... mitähän minun pitää muuttaa K3B:n asetuksista että saan tuon levyn näkymään Windows XP:llä? Siinä näkyisi olevan UDF-tiedostojärjestelmä, mutta se ei näy Windowsilla. Polton aseutksista Linux/Unix+Windows.
Tarvitsisin tuota levyä huomenna joten ehdin ehkä polttaa sen aamulla tai sitten en...
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

jori52

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2047
    • Profiili
Vs: DVD-RAM UJ850S ei kirjoita levyjä [RATKAISTU]
« Vastaus #2 : 15.09.08 - klo:23.01 »
Voi hitsi... mitähän minun pitää muuttaa K3B:n asetuksista että saan tuon levyn näkymään Windows XP:llä? Siinä näkyisi olevan UDF-tiedostojärjestelmä, mutta se ei näy Windowsilla. Polton aseutksista Linux/Unix+Windows.
Tarvitsisin tuota levyä huomenna joten ehdin ehkä polttaa sen aamulla tai sitten en...

Viimeistele levy, mielestäni tekee sen oletusasetuksilla, kunhan ei peukaloi asetuksia.

Terveisin jori52
Linux counter #348392
 Asus G750JW ja ubuntu 13.10

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11457
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: DVD-RAM UJ850S ei kirjoita levyjä [RATKAISTU]
« Vastaus #3 : 16.09.08 - klo:16.12 »
Voi hitsi... mitähän minun pitää muuttaa K3B:n asetuksista että saan tuon levyn näkymään Windows XP:llä? Siinä näkyisi olevan UDF-tiedostojärjestelmä, mutta se ei näy Windowsilla. Polton aseutksista Linux/Unix+Windows.
Tarvitsisin tuota levyä huomenna joten ehdin ehkä polttaa sen aamulla tai sitten en...

Viimeistele levy, mielestäni tekee sen oletusasetuksilla, kunhan ei peukaloi asetuksia.

Terveisin jori52
Juu se asetus oli mielestäni käytössä, mutta tarkistanpa vielä.
EDIT0: Tjaa...en tiedä vaikuttaako mitään, mutta käytössä oli "Polta levy kerralla". Mahtaisikohan "Sulje levy polton jälkeen" toimia paremmin?

EDIT1: K3B:n levyn tiedot kohdassa lukee:
Avoin levy: ei
Joten ei taida olla siinä ongelma...

Tuon lisäksi siellä lukee:
Alustus taustalla: kesken
Mitä se tarkoittaa? ???
« Viimeksi muokattu: 16.09.08 - klo:16.24 kirjoittanut Tomppeli »
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11457
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: DVD-RAM UJ850S ei kirjoita levyjä [RATKAISTU]
« Vastaus #4 : 16.09.08 - klo:16.57 »
Mahtaakohan sillä olla merkitystä, että tiedosto, jonka tuolle levylle laitan on yli 2 GB? Siis sen Windowsin kanssa toimivuuden suhteen...
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

jori52

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2047
    • Profiili
Vs: DVD-RAM UJ850S ei kirjoita levyjä [RATKAISTU]
« Vastaus #5 : 16.09.08 - klo:18.23 »
Mahtaakohan sillä olla merkitystä, että tiedosto, jonka tuolle levylle laitan on yli 2 GB? Siis sen Windowsin kanssa toimivuuden suhteen...

Oletko kokeillut polttaa tuon tiedoston windowsin puolella, minä olen huomannut samaa vikaa ubuntun puolella suuria tiedostoja poltettaessa dvd:lle, susia tulee paljon, olen epäillyt aihioita huonoiksi, mutta vikahan voi olla myös ubuntussa, kokeilen tänään juuri imutuksessa olevaa ubuntun dvd: polttoa ja asennusta siitä toiseen kannettavaani,kerrotaan sitten lisää.

Minullakaan ei hankaluuksia cd levyjen kanssa.

Ps: olen jossain foorumilla kertoillut aiemminkin ubuntun epävarmasta suurien tiedosto kokojen kopioinnissa.

Terveisin jori52
Linux counter #348392
 Asus G750JW ja ubuntu 13.10

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11457
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: DVD-RAM UJ850S ei kirjoita levyjä [RATKAISTU]
« Vastaus #6 : 16.09.08 - klo:18.27 »
Mahtaakohan sillä olla merkitystä, että tiedosto, jonka tuolle levylle laitan on yli 2 GB? Siis sen Windowsin kanssa toimivuuden suhteen...

Oletko kokeillut polttaa tuon tiedoston windowsin puolella,
En koska minulla ei ole yhtään Windowsia jolla pääsisin siihen käsiksi. (eikä kyllä huvittaisi kokeillakkaan, koska ei ole virustorjuntaa, kun ei ole ollut tarvetta...)
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.