Kirjoittaja Aihe: Ubuntu 8.04 nettiyhteys ei toimi.  (Luettu 1663 kertaa)

fuso

• Käyttäjä
    • Profiili
Ubuntu 8.04 nettiyhteys ei toimi.
« : 12.03.09 - klo:20.30 »
Elikkäs asentelin tänään ekaa kertaa linuxia koneelleni. Ensiksi koitin debianin 5.0 versiota. Kaikki meni hyvin, mutta nettiin en päässyt. Koitin vaihtaa /ect/resolv.conf tiedostosta vähän IP osoitteita. Sekään ei tuottanut tulosta. Sitten päätin koittaa ubuntua 8.04 . Kaikki taas hyvin asennuksessa, mutta nettiin en pääse. Minulla on kaksi konetta ja toinen pääsee hyvin nettiin siinä on vista. Ja se löytää IP-osoitteen automaattisesti. Käytän Welhon kaapelinettiä 2/1. Ja kone missä on ubuntu on käytössä epoxin 8KDA3J  emolevy. En tiedä mitä muuta tekisin. tuntuu että kaikkea on jo koitettu. Harmittaa kun en saa toimimaan. kiitoksia jo etukäteen :)

ps. anteeksi olen uusi linux käyttäjä :D

pttk

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Ubuntu 8.04 nettiyhteys ei toimi.
« Vastaus #1 : 12.03.09 - klo:21.11 »
Katoitko tuon ketjun?

http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=5802.0

Josko olisi apua?

Eli sinulla taitaa olla  dhc(p) client?

Mitä näyttää;

Koodia: [Valitse]
sudo dhclient

Mutta tavaappa tuo linkki minkä laitoin.

« Viimeksi muokattu: 12.03.09 - klo:21.19 kirjoittanut pttk »
Debian 6 "Squeeze", Ubuntu  10.04, Ubuntu 12.04

Petumbu

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #2 : 14.03.09 - klo:13.28 »
Elikkäs asentelin tänään ekaa kertaa linuxia koneelleni. Ensiksi koitin debianin 5.0 versiota. Kaikki meni hyvin, mutta nettiin en päässyt. Koitin vaihtaa /ect/resolv.conf tiedostosta vähän IP osoitteita. Sekään ei tuottanut tulosta. Sitten päätin koittaa ubuntua 8.04 . Kaikki taas hyvin asennuksessa, mutta nettiin en pääse. Minulla on kaksi konetta ja toinen pääsee hyvin nettiin siinä on vista. Ja se löytää IP-osoitteen automaattisesti. Käytän Welhon kaapelinettiä 2/1. Ja kone missä on ubuntu on käytössä epoxin 8KDA3J  emolevy. En tiedä mitä muuta tekisin. tuntuu että kaikkea on jo koitettu. Harmittaa kun en saa toimimaan. kiitoksia jo etukäteen :)

ps. anteeksi olen uusi linux käyttäjä :D

Valitse järjestelmä --> ylläpito ---> verkko. --> avaa lukitus --> langallinen verkko DHCP

älä pyydä.
Petumbu

ihmetteliä

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #3 : 14.03.09 - klo:21.10 »
Kokeile käynistää se sun ip osotteiden jakaja uudelleen eli lähiverkossa modeemi tai vastaava langattomassa verkosssa tämä langaton laite tai modeemi tai vastaava tai jos sulla on mokkula niin se.
Vaikka mokkula käynistyy kun tietokonenkkin.
Siis vedä vain yksi johto ja laita takiasin samaan paikkaan.
MInulla on Ubunttu ja Wondows tämä auttaa aina jos internet ei toimi. :)
Jos kysymys on ratkennut kirjoita aiheeseen (ratkaistu).