Kirjoittaja Aihe: Tapahtuipa kerran Seinäjoella...  (Luettu 2228 kertaa)

Sorkkarauta

• Käyttäjä
  • locked interfaces an' formats sucks fe real rank.
    • Profiili
Tapahtuipa kerran Seinäjoella...
« : 27.06.08 - klo:20.22 »
Kävin Seinäjoella tässä hiljattain palaverissa. Siellä oli käytössä videotykki, joka jostain kumman syystä näytti kuvan tosi tummana ja epäselvänä ja edellisenä päivänä se oli toiminut ihan ok. Palaverin jäsenillä oli Win XP läppärit, Fujitsua ja Lenovoa sekä minun Fujitsu, jossa on dual boot Wintoosan ja Ubuntun välillä.

Ihmeteltiin ja kokeiltiin sekä säädeltiin läppäreitä tykkiin toimivaksi, mutta eipä lähtenyt näkymään sen paremmin. Paitsi yhtä poikkeusta lukuunottamatta. Käynnistin Ubuntun ja kytkin läppärin siihen, niin eiköhän toiminut videotykki moitteettomasti minun koneessani, jossa kuva oli kirkas kuin päivä. Kokeilin muuten tätä myös omalla koneellani XP:n puolella, ja samaa vikaa herjasi kuin muillakin.

Minulle on heitetty hyväntahtoista herjaa Ubuntun käytöstä, mutta eipä heitellä enää :) Vitsit että vaikka oli noin pikku juttu kysymyksessä, niin teki kyllä minut vilpittömän tyytyväiseksi. Eikös se vahingonilo ole sitä puhtainta ja parasta iloa, kun sai tavallaan makseltua kalavelkoja hyväntahtoisella kuittailulla työkavereille :)) Mainio setti kaiken kaikkiaan...
Ubuntu iz da community developed, linux-based operatin system dat iz snoop fe laptops, desktops an' servers. hit contains all da applications yous need - da web browsa, presentashun, bit hof papa an' spreadsheet software, instant messagin an' much more.

jake

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Tapahtuipa kerran Seinäjoella...
« Vastaus #1 : 27.06.08 - klo:21.05 »
:) teki ilmeisesti gutaa ;)
Kaikille avoin standardi antaa mahdollisuuden valita itselle sopivin ohjelmisto käyttöön.
Millään taholla ei ole oikeutta pakottaa muita käyttämään jotain tiettyä sovellusta tietojen vaihdossa.
"Valitsin siis avointa standardia noudattavat sovellukset, esim: OpenOffice, Firefox ja tiett

AlbertRetro

• Käyttäjä
  • Puun uudelleenistutus auttaa usein... <resetointi>
    • Profiili
« Vastaus #2 : 28.06.08 - klo:02.11 »
"Sellaista elämä on..."  ;)
    "...minä mikään viisas ole, tahdon elää vain kuin ihminen..."   http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=22423.new#new  counter.li.org #417588

Ilokaasu

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #3 : 30.06.08 - klo:12.12 »
Nämä on niitä parhaita hetkiä kun ensin on saanut kuulla ilkeilyä ja sitten pääsee pätemään takasin kun " ai teillä ei toimi mut kyllä tässä mulla tuntuu ihan normaalisti pelittävän" :)

Tomin

• Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
« Vastaus #4 : 30.06.08 - klo:13.20 »
Vähän samaan tapaan menee täälläkin kun en viitsi (yritin kerran ei tullut mitään) Samba jakoja yhden koneen takia laittaa ja NFS toimii muilla hyvin. Microsoftilla on joku paketti NFS:ää varten, mutta eipä sen asennus onnistunut ollenkaan.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.