Kirjoittaja Aihe: käyttäjän vaihto ongelma  (Luettu 2972 kertaa)

Jakke77

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3939
  • Oulu (Oinaansuo)
    • Profiili
käyttäjän vaihto ongelma
« : 18.06.08 - klo:21.36 »
http://pastebin.com/m16b514b6

tuolla on jonkulainen xsession error filu ja sitten itse ongelmaan koitan vaihtaa käyttäjää niin kirjautumiseen menee ja pääsee salananki kirjottamaan mutta siitä eteenpäin ei sitten millään, ruutu muuttuu valkoiseksi ja ei ala työpöytää ilmestymään.

katselin tuota filua ja huomasin ettei käyttäjä oo admin ryhmässä lisäsin mutta silti sama ongelma nyt valittaa jotain ettei monitoria olisi tuettu

Koodia: [Valitse]
** (nautilus:6819): WARNING **: Unable to add monitor: Ei tuettu
Starting emerald
/usr/bin/compiz.real (video) - Warn: No 8 bit GLX pixmap format, disabling YV12 image format

(gnome-panel:6818): Gtk-WARNING **: gtk_widget_size_allocate(): attempt to allocate widget with width -15 and height 24
I/O warning : failed to load external entity "/home/maksaamaltaita/.compiz/session/default0"
x-session-manager: Fatal IO error 11 (Resource temporarily unavailable) on X server :20.0.
ICE default IO error handler doing an exit(), pid = 6781, errno = 0
« Viimeksi muokattu: 18.06.08 - klo:21.42 kirjoittanut Jakke77 »
U_G_H

Aspire E5-575G V1.27 CPU: Intel i3-6100U (4) @ 2.300GHz GPU: Intel® HD Graphics 520 GPU: NVIDIA GeForce 940MX Samsung SSD 970 EVO Plus 500GB

antti64

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 90
    • Profiili
Vs: käyttäjän vaihto ongelma
« Vastaus #1 : 18.06.08 - klo:22.13 »
ja sitten itse ongelmaan koitan vaihtaa käyttäjää niin kirjautumiseen menee ja pääsee salananki kirjottamaan mutta siitä eteenpäin ei sitten millään, ruutu muuttuu valkoiseksi ja ei ala työpöytää ilmestymään.

Onko tämä Ubuntu 8.04:ssa? Minullekin tuli häikkää 8.04:een. "Switch user" heittää valkoisen ruudun. Mutta kun naputtaa siihen salasanan ja enteriä, niin käyttäjä vaihtuu. Ei kovin kivaa. Mistä hait ongelmaan lisätietoja?

Antti

Ubuntu 12.04. HTC desire HD ja Android 2.3

Jakke77

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3939
  • Oulu (Oinaansuo)
    • Profiili
Vs: käyttäjän vaihto ongelma
« Vastaus #2 : 18.06.08 - klo:23.07 »
juu 8.04 ja en tätä kummemmasta paikasta apua oo hakenu
U_G_H

Aspire E5-575G V1.27 CPU: Intel i3-6100U (4) @ 2.300GHz GPU: Intel® HD Graphics 520 GPU: NVIDIA GeForce 940MX Samsung SSD 970 EVO Plus 500GB

Ilokaasu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Vs: käyttäjän vaihto ongelma
« Vastaus #3 : 19.06.08 - klo:08.32 »
Silmään osui jossain voorumilla aikoja sitten vika tuossa "käyttäjän vaihto" nappulassa. Ubuntuforums/google ja user switch applet tms hakuun

Jakke77

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3939
  • Oulu (Oinaansuo)
    • Profiili
Vs: käyttäjän vaihto ongelma
« Vastaus #4 : 19.06.08 - klo:09.23 »
Silmään osui jossain voorumilla aikoja sitten vika tuossa "käyttäjän vaihto" nappulassa. Ubuntuforums/google ja user switch applet tms hakuun

jaa-a, pitääpä googletella, en usko että se siinä ois vika kun eihän se käsittääkseni tee muuta kuin kirjaa ulos uutta kirjautumista varten ja sehän tässä toimii, mutta kirjautumisen jälkeen ruutu valkenee
U_G_H

Aspire E5-575G V1.27 CPU: Intel i3-6100U (4) @ 2.300GHz GPU: Intel® HD Graphics 520 GPU: NVIDIA GeForce 940MX Samsung SSD 970 EVO Plus 500GB

ressu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 24
    • Profiili
Vs: käyttäjän vaihto ongelma
« Vastaus #5 : 19.06.08 - klo:13.49 »
Mulla on sama juttu jos haluan käydä pikaisesti vaikka root tunnuksella kirjautumassa samalla kun olen omalla kirjatuneena, niin root tunnukselta ulos kirjauduttaessa tulee musta ruutu ja koko kone menee täysin tilttiin.

Ilokaasu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Vs: käyttäjän vaihto ongelma
« Vastaus #6 : 21.06.08 - klo:10.17 »
Lainaus
Mulla on sama juttu jos haluan käydä pikaisesti vaikka root tunnuksella kirjautumassa samalla kun olen omalla kirjatuneena, niin root tunnukselta ulos kirjauduttaessa tulee musta ruutu ja koko kone menee täysin tilttiin.

Tähän vakiokysymys :) : Miksi käytät root tiliä ?

ressu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 24
    • Profiili
Vs: käyttäjän vaihto ongelma
« Vastaus #7 : 22.06.08 - klo:17.39 »
Lainaus
Mulla on sama juttu jos haluan käydä pikaisesti vaikka root tunnuksella kirjautumassa samalla kun olen omalla kirjatuneena, niin root tunnukselta ulos kirjauduttaessa tulee musta ruutu ja koko kone menee täysin tilttiin.

Tähän vakiokysymys :) : Miksi käytät root tiliä ?

Viimeksi tarvitsin roottina kirjautumista muistaakseni "screensaver-settings" sovelluksen käytössä, jotta pystyin muuttamaan GLText näytönsäästäjän arvot semmoisiksi, että se näyttää päivämäärän, sekä kellonajan entisen Linux tekstin sijaan.