Hei!
Olen päässyt vihdoinkin lopullisesti linuxin käyttäjäksi. Olen tähän asti selvinnyt ankaralla googlettamisella kaikissa ongelmissa, mutta tämä ei ole ainakaan vielä antautunut sillä..
Käytössä siis Ubuntu 8.04 beta.
Eli haluaisin siirtää cd:ltä ripatut biisit E50 -puhelimelleni bussimatkoja ajatellen bluetoothia käyttäen. Olen saanut koneen ja puhelimen liitettyä pariksi. Esim. kalenterin, yhteystietojen yms. synkronointi onnistuu helposti ja kätevästi bluetoothilla parilla napin painalluksella. Voin katsoa, poistaa kansioita/tiedostoja ja tehdä kansioita puhelimen muistikortille bluetoothin kautta, mutta en pysty tekemään tiedostoja. En pysty täten myöskään siirtämään tiedostoja muistikortille.
Tiedostoja voi lähettää yksitellen gnomen bluetooth-hallinta -ominaisuuden avulla, mutta menee mielettömäksi näpertämiseksi lähetellä vaikkapa 100 biisiä tuolla tyylillä.
Miten saisin homman pelittämään siten, että saisin tiedostot suoraan nautiluksella puhelimeen tai ftp:llä tms? Että ei tarvitsisi yksi kerrallaan laitella.
Itse päättelin, että ongelma vissiinkin oikeuksissa, mutta kun yrittää katsoa oikeuksia, niin lukee vaan että oikeuksia ei tunnisteta.
Olen saanut jokaisen ominaisuuden viimeistä piirtoa myöten toimimaan tässä masiinassa haluamallani tavalla, paitsi tuon, joten olisin erittäin kiitollinen auttavista vihjeistä/ratkaisumalleista.
-Aku