Ubuntu 24.04.1 LTS | Lataa ja asenna | Tutustu yhteisöön | Blogi | Yritysten tarjoamat palvelutValmistajien tukemat Ubuntu-tietokoneet: kannettavatietokone.fi uudet ja käytetyt sekä Lenovo-verkkokauppa
/usr/bin kansiosta löytyi executable tiedosto earth3D.Yritin käynnistää sitä sieltä, lähti käyntiin mutta ei toiminut...
Minulla olisi hieman sama ongelma, jotkut ohjelmat ei yksinkertaisesti ilmesty mihinkään valikkoon, onko mitään vinkkiä mistä näkisi mikä ohjelma yleensä on sopiva minun 5,1 Gnomelle, siellä kun näyttää olevan myös muita ohjelmia.
Esimerkiksi radioamatööriohjelma ax25mail-utils ei auennut. Tämä oli vain yksi viime aikaisista kokeiluista.
Käykö siis nuokin mitkä ovat valikossa KDE:lle ?
Toinen ohjelma joka ei toimi on pspp, eli tilasto-ohjelma spss:n linux-versio.Ohjelma on asennettu synapticin kautta ja käynnistystiedosto löytyy, mutta ei vaan alt+F2:n avulla käynnisty.
Minulla on pienen pieni ongelma kde ohjelmien ja riippuvuuksien suhteen. Haluaisin asentaa joitakin kde ohjelmia, mutta joutuisin poistamaan libqt3c102-mt ja opera paketit. Eli minun puolestani nuo kde ohjelmat saa jäädä omaan arvoonsa ellei sitten jollakin ole tarjota ratkaisua tähän. Operaa en tietenkään halua poistaa vaikka se varmaan ratkaisisi monia ongelmia mm. plug-inien kanssa, kun joutuisi tyytymään firefoxiin tai vastaavaan.
Asian ydin siis on, että joissain tapauksissa voi tulla ongelmia jos asentaa/yrittää asentaa kde ohjelmia gnome ympäristöön...
libqt3c102-mt vaan sen on mitä ilmeisemmin korvannut paketti libqt3-mt joka kelpaa operalle riippuvuudeksi mitä mainioimmin.
jos haluat kde ohjelmat suomeksi niin lataa paketti language-pack-kde-fi &language-pack-kde-fi-base, gnome lataa vakiona ainoastaan gnome suomennokset, olenko oikeassa?