Voisiko joku jeesata miten saisi noi paneelit pysymään paikoillaan?
Päivityksen jälkeen (7.10), ne pysyvät pitkään paikoillaan....
Nyt ne taas hävisivät!
Löydän ne päätteellä, komento: xfce4-panel
Se palauttaa paneelit näkyviksi, mutta pääte täytyy olla auki koko ajan.
Ja kun minä jo luulin että
NE ? on korjanneet tämän hässäkän. Jossakin foorumin syövereissä on aiheesta juttua, mutten löytänyt sitä tähän hätään. Joten kirjoitan vanhasta muistista ja omasta päästäni.
Jatkaen kuitenkin sitkeästi sen ketjun etsintää taustalla.
Elikkä jos sinulla on täppä kohdassa Tallenna istunto tms. (eng. "
Save session for future logins") kun uloskirjaudut (menun Quit -valinta) tai olet sulkemassa konetta ja panelit on kuolleet sillä uloskirjaushetkellä niin Xfce4 viisaana tallentaa oletusistunnoksi (sessio) sellaisen jossa paneleja ei ole ollenkaan. Bugi mikä bugi, kumma kun ei ole korjattu jo.
No elähän huoli, paina
Alt+F2 (aukeaa "Run-dialogi) ja komenna
xfce4-panel -> Run..
Lisää sitten menu-appletti hiiruparan oikealla korvalla paneliin (plus-merkki "Add new item..") ja valitse alin valinta
Xfce4 Menu jolloin menu julkenee paneliin, jos se ei jo sielä ole.
Valitse sitten ko. menusta
Quit ja tarkista että esiin pompsahtavassa ikkunassa on täppä
Save session for future logins tämä siis silloin kun paneli(t) on uloskirjaushetkellä näkyvillä.
Kun täppä on ruksittuna, kirjaudu ulos ja taas takaisin sisään. No nyt paneli(en) pitäisi ilmetä kuin herran enkeli(t).
Valitse nyt menusta Quit ja ota täppä
POIS "Save session for future logins" kohdasta, äläkkä enää
ikinä laita sitä siihen. Minä jatkan sen ketjun ettimistä missä tämä oli oikein kuvin kerrottu.
Elikkä siis olennaista on se että käynnistät xfce4-panel:n tuolla
Alt+F2 Run-kehoitteella, jolloin se jää käyntiin omaksi prossikseen.
Terminaaliin (liekö jopa menusta Pääte suometetussa Xfce4 versiossa emt.) syötetty
xfce4-panel komento koskee vain ko. terminaali-istuntoa, joten se paneli luonnollisesti häipyy kun terminaali suljetaan.
Kerro sitten kuinka kävi.
eedit, löysimpäs ne
http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=7039.0http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=5688#msg41772voipi olla muutama muukin juttu jossakin, ja koska on kohtuullisen pitkä ajanjakso jo noista aikaa, niin luulen
että joku bittipää on tupeltanut jotakin TAAS uusimmassa päivityksessä poskelleen...
Korjautunee aikanaan.