- Mistä olet hankkinut Ubuntu 7.10:n?
Päivitin Feistystä jo Gutsy Betaan, netin välityksellä
- Mitä mieltä olet Ubuntun asentamisesta?
Yleisesti ollut helppoa (Dapper & Feisty), Gutsyn kanssa enemmän vaikeuksia
- Oliko Ubuntu 7.10 helppo laittaa käyttökuntoon?
Sitten kun saa näytön toimimaan, kyllä
- Mitä hyviä ominaisuuksia Ubuntu 7.10:ssä mielestäsi on?
Kytkeytyvien/kytkettävien laitteiden tunnistus toimii aika hyvin.
- Entä huonommat puolet Ubuntu 7.10:ssä?
Hardistunnistuksen muutoksen aiheuttamat tunnistamattomuudet ja esim. näytön automaattinen uudelleenkonfigurointi lupaa kysymättä, jos vaikka näyttölaite ei tunnistu. Pahimmat ongelmat olleet näyttöjen kanssa. Myös kiintolevyjen nimeämismuutos on aiheuttanut tuskaa, eikä Gutsy tunnistanut yhden asiakkani kiintolevyä lainkaan, vaikka Feisty sen teki.
- Onko Ubuntussa mielestäsi hyvä ohjelmisto valikoima?
Erinomainen !
- Mahdollisia kokemuksia Ubuntun parissa (kerro vapaasti)?
Ensi kokemus oli mahtava: kaikki 80-luvulla oppimani unix-komennot toimivat
, sen lisäksi että Ubuntu(5.04) meni heittämällä rautaan, johon olin kaksi viikkoa turhaan yrittänyt saada Debian Sargea (3.10) boottaamaan.
Olen asentanut omien koneiden lisäksi isälleni(70v), appivanhemmille(60+), Turun Steinerpäiväkotiin, kaikki on saatu toimimaan. Livelevyillä pelastanut asiakkaiden datat seonneista XP-koneista useaan kertaan. Jakanut opiskelutovereille UbuntuCD:itä. Ja mahtavimpana kaikesta: tämä foorumi ja sen ihmiset ! Lisäksi minä hallitsen koneita, ei Redmontin tai CIA:n heput
Ja superATKtumpelo vaimokekultanikin osaa käyttää Ubuntua ja nuorimmat lapsenikin(7&9v) ovat löytäneet linux-pelit. Myös 20v-tyttäreni tulee sillä toimeen käydessään esim.lapsenvahtina. Paikassa, jossa minulla on tuo Dualboot-kone, jopa täysin ummikko, minulle vieras ihminen, kuulemma kykeni käyttämään sinne asentamaani Ubuntua, kun vain kerroin käyttäjätunnuksen ja salasanan, jonka olin luonut kaukonäköisesti
vierailijoita varten.
T:Jallu59