En ymmärrä miksi tästä pitää melskata
Linux on hyvä osittain juuri siksi, että asioita voi - ja saa tehdä monella tavalla. Kukin tekee niin kuin parhaaksi näkee.
juu, asioita voi tehdä monella tavalla ja se on tietty 'hyvä juttu'™, mutta se mitä minä en käsitä on se, että linux-henkisen tavan tarjoamisesta vaihtoehtona suututaan ja sitä vastaan hyökätään vaikka se on oikeasti helpompi ja sillä on oikeasti asentamisen helppouden lisäksi monia hyödyllisiä puolia.
se, että asian voi hoitaa monella tavalla, ei tarkoita, että kaikki vaihtoehtoiset tavat olisivat yhtä hyviä. windowsissa opitun tavan puolustaminen argumentilla "Onko se väärin jos Linuxin käyttäminen on näinkin helppoa?" meni päin seiniä ja näin aiheelliseksi korjata harhaluulon. selvästkin epäonnistuen koska siitä hermostuttiin lisää ja vastattiin henkilökohtaisella hyökkäyksellä ja vakioruikutuksella siitä kuinka mitään uutta ei kannata opetella. tässä vaiheessa olisi tietysti ollut hyvä sivuuttaa kaveri trollina, mutta syötti oli liian houkutteleva.
Jannen vuodatuksen suhteen olen samaa mieltä siitä, että ne virtuaalityöpöydätkin pitäisi varmaan poistaa.
Eipä tunnu monellakaan toimivan kovasta hehkutuksesta huolimatta. Vanha Beryl toimi paljon paremmin.
kaikkien ei ole pakko käyttää beryliä. mulla toimii virtuaalipöydät kuten ennenkin. mutta juu, tältä istumalta veikkaan, että seuraavan windowsin mukana tuleva virtuaalipöytätoteutus on nimeltään rooms. kauan ne selaimen tabejakin vastaan tappeli, mutta antoivat lopulta periksi,
Lopuksi: Tällä mun (täysin väärällä?) tyylillä saan uusimman version käyttööni.
tämäkin on hyvä läksy opittavaksi, uusin ei aina ole paras ja repo yleensä huolehtii jos jotain tarpeellista on tulossa. mutta nauti toki uusimmastasi, se on varmasti paljon uudempi kuin repositoryn tarjoama 4.2.198.2451.
stokkisoftastakin voi saada uudempia versioita kääntämällä ne itse lähdekoodista tai purkamalla tarripalloja vaikka sitten omaan kotihakemistoon. kannattaa kokeilla, ettei jää viimeisin saamatta.