Kirjoittaja Aihe: Tiedoston siirto scp:llä  (Luettu 1948 kertaa)

larpa

• Vieras
Tiedoston siirto scp:llä
« : 27.11.07 - klo:23.47 »
Oli tuossa aiemmin puhetta, että miten saa kätevästi siirrettyä komentoriviltä suojattuna tiedostoja tietylle palvelimelle.
Tähän on varsin kätevä tuo scp(muitakin vaihtoehtoja on).
Koodia: [Valitse]
scp siirrettävä_tiedosto käyttäjätunnus@kohdeosoite:Esimerkkiä vielä selvennykseksi:
scp testi.txt mika@mikamikamaa.fi:Pitää vaan muistaa, että laittaa tuonne perään merkin :
lisätietoja antaa:
man scpHomma toimii myös toiseen suuntaan.

Faeryan

• Käyttäjä
  • 10.04 Lucid
    • Profiili
Vs: Tiedoston siirto scp:llä
« Vastaus #1 : 28.11.07 - klo:04.53 »
Ja ihan lisätiedoksi vain tämä, kun itse olen joskus tapellut syntaksin kanssa:

scp tiedosto.xxx faeryan@google.com:~/blaablaa/tiedosto.xxx

Tämä siis niissä tapauksissa kun pitäisi se kotikansio löytyä sieltä palvelimelta helposti, eikä se ole oletuspolkuna.
AsRock939-DualSata2 | AMD Athlon64 X2 4000+ | Club3D GeForce 6600 GS | 2Gt 400MHz DDR | Samsung HD160JJ | Logitech G15 | Samsung 226BW | Razer Diamondback | Logitech Trackman Wheel | Antec P180

SuperOscar

• Käyttäjä
  • Ocatarinetabellatsumtsum!
    • Profiili
    • Legisign.org
Vs: Tiedoston siirto scp:llä
« Vastaus #2 : 28.11.07 - klo:08.57 »
No, useimmissa Linuxeissa kotihakemisto on suht yllätyksettömästi /home/tunnus, eli ei sen kirjoittaminen maailmaa kaada :)  Tunnusosa (tunnus@kone) taas on tarpeeton, jos tunnus on sama kummassakin päässä.

Lyhimmillään komento voi siis olla muotoa:

scp testi.txt kone:

...mutta itse mieluiten käytän aina tarkkaa polkua kohdepäässä, vallankin kun tulee usein siirrettyä myös /etc- tms. -hakemistojen kamoja koneiden välillä.
pöytäkone 1, NUC: openSUSE Leap 15.6, kannettavat 1–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; RPi 1: FreeBSD 14-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11