Siisä mitä meinaat että päivitän? tuon gamin? Mulla on se 0.17 on jo.
näin minä ymmärsin ja sen kuvittelin olevan myös ratkaisu. oletin vaan, että et ollut käynnistänyt gaminia uudestaan (logannut ulos ja takaisin sisään, tai bootannut konetta).
En kyllä keksi mistä tuon sais pois päältä.
asentelin tuossa hupinani tuonne testikoneen dapperiin KDE:n, enkä minäkään äkkiseltään löytänyt kohtaa josta sen saisi pois päältä. tosin dapperin gnomessakaan ei sellasita valintaa enää ollut, joten tuo on joko erikseen asennettu tai dapperin gnomessa ei sitä tällä hetkellä ole.
Tosiaan kun äsken tein tutkimusta niin menin johonkin kansioo jossa oli vähän tiedostoja niin gam_server söi jotain 4-5 prossaa ja mitä isompi sisältöiseen kansioon meni niin sen enemmän se söi.
niihän se ihan maalaisjärjeslläkin ajatellen toimii, jos se kerran indeksoi niitä tiedostoja. enemmän indeksoitavaa -> enemmän tehoja. tosin normaalikäytössä tuon ei pitäisi olla ongelma. ainoa kerta kun olen nähnyt FAMinkaan aiuheuttavan ongelmia oli töissä jossa työkaverin koneella suuren projektin kääntäminen loi tietysti jatkuvasti uusia tiedostoja ja FAM söi niin paljon prosessoriaikaa, että kääntäminen hidastui merkittävästi. työkaverini ratkaisi homman tappamalla koko prosessin.